[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury
Moderator: Sebu$
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 8&numer=oeEspex pisze:Mam pytanie !!!
Jaki Termostat mam kupić do X16XEL 2000r
chodzi mi przy ilu stopni Celsjusza ma otwierać się ten grzybek ??
95517668 - nr części
1338434 - nr katalogowy
TERMOSTAT I KOŁNIERZ, ZESP., Z USZCZELKĄ
wygląda, że 92 stopnie
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 14:48
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam zakupiłem tydzień temu Zafirkę 1.8 16V 2001 i niestety zapala mi się kontrolka żółta z wiatrakiem ale temperatura szybko osiąga 90 stopni i jak przekroczy 90 to zapala sie kontrolka i włacza wentylator i chłodzi temperatura spada do 90 ale kontrolka dalej sie swieci zgasnie dopiero jak wyłącze zapłon i odpalę ponownie proszę o parade gdzie szukać przyczyny nie znam jeszcze dobrze tego samochodu
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lip 2019, 22:41
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: ZAFIRA A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Czy ten termostat będzie pasować ? https://allegro.pl/oferta/behr-termosta ... 6615085099 ma dodatkowo chyba odpowietrznik (w założonym termostacie nie ma go)
ZA 2001r. 1.8 125 km
ZA 2001r. 1.8 125 km
Ostatnio zmieniony 03 lis 2019, 16:16 przez tomini, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Witajcie,
świeżo wymieniłam termostat, czujnik temperatury i płyn chłodzący. Zafira A Z16XE.
Nadal jest problem z temperaturą, bo silnik długo się nagrzewa, osiąga temp. 85-87 stopni, po czym spada poniżej 80 i znów rośnie do 85. Nie wiem, czy ma to związek, ale dmuchawa ogrzewania wnętrza samochodu po włączeniu na pierwszy bieg powoduje, że silnik niemal gaśnie. Mam klimatronika z wyświetlaczem i pokrętłem płynnej regulacji, opronik/rezystor typu "jeż" (jeśli to ma jakieś znaczenie). Jest też Webasto, niedziałające, bo z przerdzewiałymi przewodami i plątaniną kabli, teraz odłączone poprzez wyjęcie trzech bezbieczników.
Co robić?
świeżo wymieniłam termostat, czujnik temperatury i płyn chłodzący. Zafira A Z16XE.
Nadal jest problem z temperaturą, bo silnik długo się nagrzewa, osiąga temp. 85-87 stopni, po czym spada poniżej 80 i znów rośnie do 85. Nie wiem, czy ma to związek, ale dmuchawa ogrzewania wnętrza samochodu po włączeniu na pierwszy bieg powoduje, że silnik niemal gaśnie. Mam klimatronika z wyświetlaczem i pokrętłem płynnej regulacji, opronik/rezystor typu "jeż" (jeśli to ma jakieś znaczenie). Jest też Webasto, niedziałające, bo z przerdzewiałymi przewodami i plątaniną kabli, teraz odłączone poprzez wyjęcie trzech bezbieczników.
Co robić?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, 08:26 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A czy jak dasz klime na ECO to też jest tak samo? Może kompresor klimy już jest na wykończeniu i robi takie obciążenie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Tazz - nie mam kiedy sprawdzić, chcę zdjąć schowek i mieć na widoku dmuchawę. Jak tylko grzebnę, to dam znać.
Mariusz131 - czy pompka od Webasto może blokować przepływ także w sytuacji, kiedy webasto jest odłączone od zasilania? Nie mam pojęcia jak ono jest dołączone do systemu.
Mariusz131 - czy pompka od Webasto może blokować przepływ także w sytuacji, kiedy webasto jest odłączone od zasilania? Nie mam pojęcia jak ono jest dołączone do systemu.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ale sprawdzić kompresor klimatyzacji to wystarczy odpalić silnik, włączyć klime i nacisnąć eco nic nie trzeba rozkręcać
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Wreszcie sprawdziłam ECO/brak eco. Wyszło, że przy ECO trochę mniej spadają obroty. Generalnie jednak dmuchawa dmucha.
Ciekawsze obserwacje mam z termometru. Temperatura silnika (mierzona wetkniętym OBD i apką) dobija do 86 i tak trwa, dopóki nie wyjadę na obwodnicę i nie dam gazu. Podczas szybszej jazdy spada do 80 stopni. Jak się zatrzymam i silnik pracuje na postoju udaje się osiągnąć 105 stopni i włącza się wentylator. Nawiew w kabinie włączony podczas postoju był letni, mimo, że ustawiłam na 25 stopni.
Oba węże przy chłodnicy są gorące. Płyn chłodzący płynie też przez Webasto, które elektrycznie jest odłączone. Węże webastowe wydają się ciepłe, choć są głęboko i trudno je dobrze zmacać.
Zastanawiam się, czy może brakuje mi jakiejś osłony z przodu, skoro pęd powietrza nie pozwala odpowiednio nagrzać silnika?
No i nie mam pomysłu, czemu nie wieje ciepłym, jak silnik ma ponad 92 stopnie, czyli termostat jest otwarty...
Ciekawsze obserwacje mam z termometru. Temperatura silnika (mierzona wetkniętym OBD i apką) dobija do 86 i tak trwa, dopóki nie wyjadę na obwodnicę i nie dam gazu. Podczas szybszej jazdy spada do 80 stopni. Jak się zatrzymam i silnik pracuje na postoju udaje się osiągnąć 105 stopni i włącza się wentylator. Nawiew w kabinie włączony podczas postoju był letni, mimo, że ustawiłam na 25 stopni.
Oba węże przy chłodnicy są gorące. Płyn chłodzący płynie też przez Webasto, które elektrycznie jest odłączone. Węże webastowe wydają się ciepłe, choć są głęboko i trudno je dobrze zmacać.
Zastanawiam się, czy może brakuje mi jakiejś osłony z przodu, skoro pęd powietrza nie pozwala odpowiednio nagrzać silnika?
No i nie mam pomysłu, czemu nie wieje ciepłym, jak silnik ma ponad 92 stopnie, czyli termostat jest otwarty...
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Temat z ogrzewaniem silnika ogarnięty - w instalacji gazowej było zatkane kolanko przewodu płynu chłodzącego. Z ogrzewaniem w kabinie nadal się borykam, choć powoli idę naprzód w diagnozowaniu.