Wymiana uszczelniacza wału korbowego 2,0 DTI
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Unislaw
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x20dtl
Wymiana uszczelniacza wału korbowego 2,0 DTI
witam wszystkich czy wymienial juz ktos uczelniacz na wale korbowym w 2,0 DTI?? Musze to zrobic bo olej zacząl tamtędy uciekac i moje pytanie dotyczy jedyne tego czy trzeba zdemontowac rozrząd czy obedzie sie bez tego ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
firma CORTECO polecam komplet czyli koło i uszczelniacz.
Uszczelniacz jest zaraz za kołem pasowym a dopiero dalej jest koło od rozrządu,odkręcasz wyciągasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz.Pod warunkiem, że śruba mocująca koło pójdzie bez problemu ze śrubą będziesz miał problem.Klucz musi być mocny wał zablokować na wieńcu koła zamachowego przy pomocy wkrętaka o blok silnika ,jest takie miejsce z przodu.Dobrze mieć klucz udarowy pneumatyczny.Warto kupić komplet czyli koło i uszczelniacz,koło dla tego bo guma jest już na pewno popękana i za chwile przyjdzie ci wymieniać koło bo będzie trzepać kołem i paskiem i silnikiem.
Uszczelniacz jest zaraz za kołem pasowym a dopiero dalej jest koło od rozrządu,odkręcasz wyciągasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz.Pod warunkiem, że śruba mocująca koło pójdzie bez problemu ze śrubą będziesz miał problem.Klucz musi być mocny wał zablokować na wieńcu koła zamachowego przy pomocy wkrętaka o blok silnika ,jest takie miejsce z przodu.Dobrze mieć klucz udarowy pneumatyczny.Warto kupić komplet czyli koło i uszczelniacz,koło dla tego bo guma jest już na pewno popękana i za chwile przyjdzie ci wymieniać koło bo będzie trzepać kołem i paskiem i silnikiem.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Unislaw
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x20dtl
dziekuje za cenne informacje ,i ciesze sie ze nie trzeba rozrządu rozbierać ,tak jak juz wymienie komplet razem z kolem tylko narazie obserwuje to bo troszke ustało zobacze co bedzie dalej a tak przy okazji ...jak wyglada wymiana uszczelniacza tego u gory na wałku rozrządu?? Tu pewnie nie obedzdzie sie bez demontażu rozrządu ?
Ostatnio zmieniony 29 lut 2020, 13:28 przez saygon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jaki u góry??, nad kołem pasowym masz pompe wody jak cieknie to ją wykręcasz i wymieniasz nic nie demontujesz tylko wymieniasz płyn chlodniczy bo stary zleci.
Pokaż gdzie masz uszczelniacz na wałku rozrządu.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Unislaw
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: x20dtl
no teraz widze jak wyglada dti z profilu i zastanawiam sie gdzie by moło jeszcze przepuszczać olej ? moze spod pokrywy zaworów oprócz tego uszczelniacza na wale