nagły brak wspomagania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#16 Post autor: lukasz1984-l2 »

Panowie podrzuci ktos jakies foto albo info jak odnaleźć te kable idące do pompy?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#17 Post autor: Dziadek13 »

Troche foto z pdf co prawda nie moje ale się przyda.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu mam coś takiego z jakiegoś chomika

http://www52.zippyshare.com/v/ezfbN5oH/file.html

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#18 Post autor: lukasz1984-l2 »

Więc tak, dolalem na maxa plynu i wspomaganie zaczęło działać. Nie jest to jeszcze to co wczesniej, ale już o niebo lepiej. Co jeszcze mogę zrobić, żeby działalo tak jak wcześniej ?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 21:50 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: SD72 »

Odpowietrzyc uklad

Przy odkreconym korku i wlaczonym silniku krecic powoli kierownica w obie strony przytrzymujac na pare sekund w polozeniach krancowych (czynnosc powtarzac 3-4 razy)

Ps. Osobiscie wymienilbym plyn na swiezy :idea:
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 06:32 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#20 Post autor: lukasz1984-l2 »

próbowałem odpowietrzyć ale teraz w ogóle znów nie działa wspomaganie.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 20:37 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

#21 Post autor: lukasz1984-l2 »

Udało się znaleźć usterkę.po podjechaniu na stacje diagnostyczną podnieśli auto na łapach.gruby prądowy kabel zaczął ocierać o część podwozia.musiało to być dużo wczesniej bo kabel byl w środku zaśniedziały.jak mechanik chciał go trochę podciągnąć do siebie to izolacja sama została mu w rękach.kabel wymieniony na nowy.wspomaganie chodzi lepiej niż wtedy gdy kupilem auto.mechanior skasował 50 zeta.pozostaje jeszcze kwestia problemu z mocą i zafirka będzie hulać .

Awatar użytkownika
saxiu
Posty: 3
Rejestracja: 20 lip 2016, 17:36
Imię: saxiu
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#22 Post autor: saxiu »

Witam drogich kolegów motoentuzjastów.
Wprawdzie u mnie nie wystąpił nagły brak wspomagania, ale do rzeczy.
Około dwa miesiące temu pierwszy raz wspomaganie przestało działać. Potraktowałem styki we wtyczce tej pod bezpiecznikami pod maską kontakt cleanerem, przeczyściłem bezpiecznik i gniazdo też spryskałem. W kabinie również upewniłem się, że bezpiecznik od wspomagania dobrze działa. Pomogło na dosłownie kilka odpaleń auta. Odstawiłem do mechanika, poczyścili styki, coś tam jeszcze robili i wspomaganie wróciło. Było dobrze, aż 10 dni temu wspomaganie znikło. Ponownie walczyłem ze stykami - nic nie pomogło. Podejrzewałem alternator (wyczytałem, że jak ładowanie słabe to wspomaganie pierwsze jest wyłączane przez komputer). Zanim się doczekałem na miernik minął tydzień. Ładowanie na klemach aku jest 14,4 - 14,7 V. Wyczytałem gdzieś, że ktoś tam robił podłączenie wspomagania na krótko do plusa aku. Miałem tak robić ale sprawdziłem czy jest napięcie na gnieździe do którego idzie wyżej wspomniana wtyczka - na każdym z pinów jest napięcie coś około 12 V. Dokładnie nie wiem, ciężko było tam stabilnie tych bolców dotykać miernikiem. Odpuściłem sobie spinanie na krótko. Stwierdziłem, że skoro napięcie tam jest, to przyczyna musi być gdzie indziej. Sprawdziłem wkłuwając się igłą w przewody czy nie przełamane przy wtyczce bo kabel mocno wygięty. Kable na odcinku do którego miałem dostęp są sprawne. Sprawdziłem też czy jest jakiś opór jeśli omomierzem na wtyczce się do dziurek przyłoży - jakiś tam opór był. To wszystko doprowadziło mnie do konkluzji, że wysiadła sobie pompa. Z racji tego, że aktualnie jestem poza domem w pracy u naszych zachodnich sąsiadów pragnę u Was zasięgnąć kilku informacji zanim zjadę na dół do miasta do mechanika.

1. czy moje wnioski wg tego co opisałem są prawidłowe - wysiadła pompa?
2. czy można jeszcze jakoś się upewnić jeżeli chodzi o te kable? brak dostępu do kanału, nawet krawężnika żeby najechać tu nie ma.
3. u siebie mam pompę z takim zbiorniczkiem jak https://www.ebay.de/itm/383246430959?_t ... OON.R1.TR3
dane mojego Zafirghini wg VIN-dekoder
VIN: W0L0TGF7522098140
Model: Zafira-A
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Data produkcji: 2001-11-19
Rok modelowy: 2002

Pozdrawiam, Piotr

bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: bugarian »

gosiaczek_ki pisze: 27 sty 2018, 20:51 Brak wspomagania przerobiłem parę dni temu. Przyczyną okazał się bezpiecznik 80A pod maską a dokładniej zaśniedziałe styki
gdzie w zafirze b znajduje się ten bezpiecznik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”