Falujące obroty - "Ale to już było"

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dawid9
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2018, 22:23
Imię: Dawid
Auto: Opel Zafira A 1.8 Njoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#106 Post autor: Dawid9 »

Dla wszystkich z Z18XE i falowaniem obrotów na zimnym silniku (dużym falowaniem podkreślam)- w moim przypadku na 100% była winna przepustnica, a dokładnie potencjometr w niej. Wymiana na sprawną, używaną rozwiązała problem.

laudamus
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2019, 19:05
Imię: Dominik
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#107 Post autor: laudamus »

Witam wszystkich. Zwracam się do Was o pomoc w diagnozie. Posiadam Zafire A 1.8 benzyna (92kW) rok 2003 , wszystko zaczęło się w ubiegłym roku, zapalił mi się CHECK więc do mechanika diagnoza: druga sonda lambda-wymienił na używkę. Po pięciu kilometrach CHECK pojawił się znowu ta sama sonda, ale z braku czasu nie wymieniłem. Pojawił się dziwny objaw a mianowicie gdy samochód odstał noc po odpaleniu obroty bardzo skakały od 200 do 1500-1800 dopiero jak zeszło ssanie obroty stabilizowały się do 800 (i tak zostało do dziś), a auto jakoś tam jechało nie przerywało tylko nie było super mocne. I tak :
1 mechanik : dwie sondy lambdy, filtry (czyli raczej nic)(podobno pokazywał się błąd:Uboga miesznaka paliwa) i nic nie pomogło
Pomiędzy mechanikami wymieniłem świece na NGK i wyczyściłem przepustnice (niestety nie pomogło)
2 mechanik : wtryski wyklucza, czujnik położenia wału i rozrządu wyklucza, wymienił pompę paliwa nie pomogło, rozrząd wymieniony ustawiony na fabrykę, klin na wale też sprawdzony. Też nic nie pomogło a samochód zachowuje się gorzej. Szarpie podczas jazdy nie ma mocy i objawy po odpaleniu takie same po za tym że obroty się nie stabilizują a falują. (błędów podobno znacznych nie pokazywał, komputer adaptowany na nowo też nic, został tylko podobno "Bład czujnika dolotu powietrza" chyba chodziło mu o Zawór odpowietrzania baku.
Postanowiłem pomyśleć coś sam, dzisiaj podmieniłem przepustnice na używaną (niestety nie wiem czy sprawną) objawy się zmieniły delikatnie. Falowanie po odpaleniu było pomiędzy 500 a 700 z szarpaniem silnika, później się trochę stabilizowały na 800, by ponownie falować i ponownie stabilizować. Przejechałem się nim i podczas jazdy raz jedzie dobrze raz zaczyna przerywać i mulić i obroty też niestabilne.
Odpiołem przepływomierz i odpaliłem pracował tak samo bez zmian. Co mogę jeszcze sprawdzić, może miał ktoś podobny przypadek.

Proszę używać opcji szukaj ;)
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, 20:45 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#108 Post autor: janekW67 »

Miałem podobne objawy w ZA i był to przepływomierz.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, 20:00 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
marcin06ge
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Zgierz
Auto: Opel Zafira a
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z18XE

#109 Post autor: marcin06ge »

Witam . 1.8 Z18XE 2003r. Od jesieni borykam się falującymi obrotami po odpaleniu i wyczuwalnym szarpaniu w okolicy 2000 obrotów. O ile falowanie obrotów ustępuje po wyłączeniu "ssania" to poszarpywanie występuje nawet na rozgrzanym silniku , dodam że całkowity brak błędów nawet samochód z kluczykiem się nie świeci. W listopadzie wymieniłem przepływomierz na oryginał Siemensa używany , brak poprawy . To wyczyściłem przepustnicę , jak dla mnie to była całkiem ok kanały drożne itd. zrobiłem adaptacje i eureka obroty na zimnym stabilne auto dostało powera ale poszarpywanie było nadal wyczuwalne . Mijają 3 miesiące i znów szarpanie wróciło po odpaleniu i teraz jestem w kropce wcześniej jeździłem 5 lat i nic nie wiedziałem o czyszczeniu przepustnicy także chyba to nie to , podejrzewam że pomogła adaptacja , a teraz coś nadal jest zrypane że przepustnica wróciła do starych ustawień - nadal brak błędów. Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.

Awatar użytkownika
marcin06ge
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 maja 2015, 21:55
Imię: Marcin
Lokalizacja: Zgierz
Auto: Opel Zafira a
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z18XE

#110 Post autor: marcin06ge »

Przepływomierz na gorącym silniku pokazuje mi na wolnych obrotach 9kg powietrza czy to on może być winowajcą?

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#111 Post autor: nowson »

Witam. Zafira A 1.8 Z18XE

Zaczęło trochę szarpać i nierówno chodzi na wolnych.

Błąd P0302 - Podsystem-Układ zapłonowy Cylinder 2 wykryte wypadanie zapłonu
oraz P0202 - Podsystem- Układ paliwowy i dolotowy (obwód wtryskiwaczy)
wymieniłem pierwsze wszystkie świece i nic nie dało , wyczyściłem przepustnicę i nic , wymieniłem cewkę i nic .
Myślę może wtryski więc zamieniłem miejscami i dalej wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Przewody wizualnie ok.
Czy pozostał sterownik do wymiany ???

Proszę używać opcji "szukaj".
Przeniosłem / Sebu$
Ostatnio zmieniony 22 lut 2020, 17:26 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#112 Post autor: Tazz »

Raczej we wiazce lub samej wtyczce wtruskiwacze, od tego bym zaczął
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

nowson
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:51
Lokalizacja: norge
Model:

#113 Post autor: nowson »

Nie wiem czy dobrze sprawdzam przewody...

Robię tak:

Odpinam wtyczki od sterownika (1 i 2). We wtyczce 1 wyszukuję pin 61 drugiego cylindra. We wtyczce od wtrysku są dwa przewody i jeśli podłączę do brązowego i pinu 61 to żarówka świeci ale jak podłączę drugi przewód wtyczki wtrysku to już nie świeci. Tak jest też w innych wtyczkach wtrysków.
Czy dobrze to robię? Czy muszę jeden kabel podłączać bezpośrednio do gniazda w sterowniku ???
Obrazek

KostekKnz
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2020, 11:26
Imię: Kamil
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#114 Post autor: KostekKnz »

Witam wszystkich.
Może na forum ktoś mi pomoże bo już nie daje rady z ogarnięciem nierównej pracy silnika 1.8 125 KM PB +LPG, 2003 rok
Objawy:
- auto ciężko odpala jak jest zimny
- nie równo praca silnika
- z wydechu zapach nie przepalonego paliwa
- auto jedzie jakby straciło z 50 koni (od razu mówię że ostatnio odłączone LPG i jeździłem tylko na benzynie)
- pali sie check (uboga mieszanka paliwa)
Rzeczy które zostały już zrobione:
- wymieniona sonda lambda i skasowany błąd niestety nie pomogło bo po dniu czasu check powrócił (komputer widzi ciągle stary błąd ubogiej mieszanki paliwa)
- wymienione świece oraz cewka

Auto było u dwóch mechaników i jeden twierdzi że uwalona jest przepływomierz, natomiast drugi stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika. Dwie różne opinie.
Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem bądź może ma jakieś sugestie ?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam

-

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#115 Post autor: janekW67 »

Przepływomierz możesz sprawdzić po przez chwilowe jego odłączenie.
Jeśli się poprawi praca silnika, no to masz winnego.
Oczywiście!

qwerty
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 20 paź 2014, 16:37
Lokalizacja: Polska
Model:

#116 Post autor: qwerty »

Witam,

Mam Opla Zafirę A 1.8 benzyna + LPG, 2003r, Z18XE.

Silnik rozgrzany, komp podpięty. Na biegu jałowym obserwuję nastepujące "zjawisko":

- obroty ~800, temp. powietrza dolotowego -40*C, temp. pow.dolotowego 5V
- po jakimś czasie: obroty ~1000, temp powietrza dolotowego +28*C, temp. pow. dolotowego 1.65V

i tak na zmianę.

Komputer pokazuje błąd:
P0110 - Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejecie
(01) - Obecny
Gdzie w tym aucie znajduje się czujnik powietrza dolotowego? W przepływomierzu?

KostekKnz
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2020, 11:26
Imię: Kamil
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#117 Post autor: KostekKnz »

Po odłączeniu przepływki zero reakcji, zero zmian.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#118 Post autor: Dziadek13 »

KostekKnz pisze: 15 mar 2020, 11:45
Rzeczy które zostały już zrobione:
- wymieniona sonda lambda i skasowany błąd niestety nie pomogło bo po dniu czasu check powrócił (komputer widzi ciągle stary błąd ubogiej mieszanki paliwa)
Auto było u dwóch mechaników i jeden twierdzi że uwalona jest przepływomierz, natomiast drugi stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika.
Jest błąd nie kasowalny czyli sonda albo założony zamiennik albo kabelki lub wtyczka ma problem z kontaktem.Pytanie ile masz sond jak dwie to może sonda za katalizatorem jest walnięta sonda jest diagnostyczna pilnuje stanu katalizatora lub sam katalizator już zdechł.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 19:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”