SWAP

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marek borcin
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2020, 20:50
Imię: Marek
Lokalizacja: Srocko
Auto: Zafira1.4T(140) Cosmo opc
Model: ZC
Oznaczenie silnika: C14net

SWAP

#1 Post autor: marek borcin »

Cześć czy ktoś z Was próbował zamienić piasty w Zafirę C z np insignią ? By zmienić piasty na 5*120 zamiast 5*115 ?

Czy to możliwe ?

Czyli w sumie piasty tarcze zaciski łożyska półosie ?
Z Insignia ?
Czy może piasty są identyczne różnią się tylko rozstawem śrub.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, 20:31 przez marek borcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem chętnie wrócił bym do corsy 1.0

GRYGA4
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 04 wrz 2016, 11:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: AT
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#2 Post autor: GRYGA4 »

Popatrz na roczniki Insygni bo byly rozne roztawy srub. Po co to chcesz robic?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, 22:41 przez GRYGA4, łącznie zmieniany 2 razy.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#3 Post autor: Crazy »

każda insignia A miała rozstaw 5X120, w insigni B dopiero jest 5x115
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

marek borcin
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2020, 20:50
Imię: Marek
Lokalizacja: Srocko
Auto: Zafira1.4T(140) Cosmo opc
Model: ZC
Oznaczenie silnika: C14net

#4 Post autor: marek borcin »

Po co chcę zmieniać? . W sumie to czysto hipotetyczne pytanie, bo jak widzę zasadniczo wszystko jest inne nawet w grupie samej zafiABC i równie dobrze mógłbym chcieć przekładać piasty od lambo. mam poprostu ładne koła od BMW . Do dystansów zmieniających nie mam przekonania z uwagi na fakt że toczone są z aluminium a nie stali i że większość pochodzi jednak od braci Chińczyków. Chyba szybciej byłoby zlecić dotoczenie stalowych.
Czasem chętnie wrócił bym do corsy 1.0

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#5 Post autor: Tazz »

Ja bym zainwestował w dobre dystanse zmieniające rozstaw (np. Dystom) ale minimum 20 mm szerokości więc trzeba dobrze pomierzyc. Same dystanse (choć są z aluminium) są trwałe bo mają wtopione "wkrętki" metalowe do przykrecania śrub od koła :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

marek borcin
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 24 lut 2020, 20:50
Imię: Marek
Lokalizacja: Srocko
Auto: Zafira1.4T(140) Cosmo opc
Model: ZC
Oznaczenie silnika: C14net

#6 Post autor: marek borcin »

kupilem dystanse , ale wolę dać dluższe szpilki. choc rozumiem , że macie zaufanie do tych zmieniających z dodatkowymi szpilkami. W tej chwili kupilem eibachy 2x 12mm w cenie 75 zl z przesyłką z dedykowanymi szpilkami +15mm do piasty Zafi. Zobaczymy czy uda mi sie zmienić je samemu ( szpilki wciskane ),bo nie widze tam frezu na wybicie jak w bmw gdzie nie trzeba nawet tarcz zdejmować tylko jarzmo odkrecalem. Boje sie ze trzeba będzie demontować piastę.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2020, 22:37 przez marek borcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem chętnie wrócił bym do corsy 1.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”