Problem z ładowaniem
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 kwie 2019, 14:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ryki
- Auto: Opel Zafira B 1.8 140KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie, jaki powinien być prąd ładowania akumulatora przez alternator w Zafirze B Z18XER ponieważ wyskakuje mi błąd za wysokie napięcie w instalacji i podejrzewam alternator a dokładnie regulator napięcia. Zanim wezmę się za wymianę chciałbym dowiedzieć się jaki ma być prąd ładowania bo w tej chwili dochodzi mi do 14,5V
Referencyjne napięcie ładowanie to 13.5 poniżej tej wartości błąd że zaniskie ładowanie u mnie w 1.9 mam max 14.3
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lut 2020, 14:40
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 2.2
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22
Witam:) od pewnego czasu mam problemy z alternatorem. Wygląda to tak, że podczas jazdy sa przerwy w ładowaniu. Raz ładuje a raz nie ładuje. Najczęściej występuje to w chwili, gdy kręcę kierownicą, w momencie manewru widzę w menu, że zanika ładowanie. Czyżby caly alternator do wymiany? Czy może tylko jakas jego część?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Do kontroli wszelkie połączenia elektryczne oraz masy , zaś alternator można zregenerować (wymiana łożyska, szczotek lub samego mostka ten ostatni ok 120-140 +robocizna )
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A może wina leży po stronie akumulatora
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lut 2020, 14:40
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 2.2
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z22
Chciałem dodać, że zanik ładowania następuje także i podczas hamowania, w tedy zaświeca się stop, a także w chwili gdy wentylator włączę na maxa czyli na 4. Reasumując, zanik ładowania występuje w momencie gdy zaangażuje coś co ma większe zapotrzebowanie na prąd..
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 sie 2017, 16:35
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolega Pszczyna dał Ci już odpowiedź, bez kompleksowego sprawdzenia elektryki się nie obejdzie, u mnie było podobnie - ładowanie na poziomie 13,6V a przy skręcaniu chwilowe spadki nawet poniżej 12V. Przyczyną były problemy z przewodami w instalacji elektrycznej, wcześniej zaobserwowałem ciepło na klemie + akumulatora. Samochód trafił do elektryka a po paru godzinach i 200 PLN mam stabilne 14,1 - 14,2 V, dopiero włączenie na maxa na biegu jałowym absolutnie wszystkich odbiorników elektrycznych powoduje spadek do 13,4.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Tak jak kolega napisał. Sprawdź wszystkie połączenia przewodów. Ja u siebie dodatkowo dołożyłem przewód plusowy z klemy do alternatora i masę na blok silnika.Kewals pisze: ↑21 lut 2020, 10:26Kolega Pszczyna dał Ci już odpowiedź, bez kompleksowego sprawdzenia elektryki się nie obejdzie, u mnie było podobnie - ładowanie na poziomie 13,6V a przy skręcaniu chwilowe spadki nawet poniżej 12V. Przyczyną były problemy z przewodami w instalacji elektrycznej, wcześniej zaobserwowałem ciepło na klemie + akumulatora. Samochód trafił do elektryka a po paru godzinach i 200 PLN mam stabilne 14,1 - 14,2 V, dopiero włączenie na maxa na biegu jałowym absolutnie wszystkich odbiorników elektrycznych powoduje spadek do 13,4.
-
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 lis 2017, 09:37
- Imię: Derek
- Lokalizacja: śląskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam.Proszę o poradę w sprawie alternatora.
Na komputerze pokazuje 14.1 V.Jak włączę światła,ogrzewanie tylnej szyby,dmuchawę to ładowanie spada do 13,2 v.Potem sie dźwiga do max 13.7 V i cały czas tak trzyma napięcie.Czy to oznacza ze należny zregenerować altek czy altek jest dobry?Jakie wy macie ładowanie na postoju?
Na komputerze pokazuje 14.1 V.Jak włączę światła,ogrzewanie tylnej szyby,dmuchawę to ładowanie spada do 13,2 v.Potem sie dźwiga do max 13.7 V i cały czas tak trzyma napięcie.Czy to oznacza ze należny zregenerować altek czy altek jest dobry?Jakie wy macie ładowanie na postoju?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2020, 09:26 przez Ski3l3tor, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A jakie obroty silnika masz podczas pomiaru powinno być w okolicach 1500-2000
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No to wszystko ok jeśli to przy pełnym obciążeniu to wręcz rewelacja
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zmierzyłem ładowanie miernikiem na klemach i przy włączonej klimie na nominalnych obrotach na luzie jest 13.98V.
To chyba spoko?
Bo w testmode pokazuje mi 13.1V do 13.3V.
Nieraz załapie i 12.8V na chwilę.
Z czego wynika takie przekłamanie?
To chyba spoko?
Bo w testmode pokazuje mi 13.1V do 13.3V.
Nieraz załapie i 12.8V na chwilę.
Z czego wynika takie przekłamanie?