Buluś - Zafira C 1.4T Innovation Bulusia
- Gregor1987
- Mieszkaniec
- Posty: 480
- Rejestracja: 28 cze 2018, 19:21
- Imię: Aga & Grzegorz
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Opel Zafira B OPC 2.0 Turbo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Klamki
Żyj tak jakby jutra miało nie być...
Na forum czasami przebywa żona Pana i władcy
Na forum czasami przebywa żona Pana i władcy
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Mam takie jeszcze jedne jak chcesz tylko wiadomo do lakierowania
Dodano po 3 godzinach 22 minutach 33 sekundach:
fotki z prac, robota zrobiona szybko i bez problemów, dodatkowo na blaszki nakładane na jarzmo dałem smar ATE do układów hamulcowych co by klocki szybko nie stawały co niestety jest zmorą w zafirach insigniach i astrach j. We wtorek robię olej w skrzyni, płyn chłodniczy i hamulcowy, wąż odgazowania i króciec wodny, zastanawiam się jeszcze nad pompą wody bo to przez nią zaczyna się przeważnie w A14NET cały burdel z wodą..
wpadły mi jeszcze dwa pomysły
1. lakierowanie zacisków i jarzm na jakiś ciemny grafit
2. zrobienie podwójnego wydechu z 1.6T z wystającymi końcówkami
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2020, 14:59 przez Buluś, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Więc tak ogarnięte:
- pompa wody ASIN
- króciec wodny GM
- Wąż odgazowania GM
- Zbiorniczek z korkiem i czujnikiem GM
- płyn chłodniczy GM
- olej w skrzyni Fuchs wlane 2,6L
- Pasek PK Contitech 5PK 1397
to w zeszły tygodniu
a dziś zbieżność przodu bo z tyłu i tak belka, prawe koło było lekko rozbieżne, teraz idealnie i kiera perfekto na prosto, dodatkowo jeszcze raz zrobiłem ozonowanie. Jutro została jeszcze wymiana płynu hamulcowego.
A teraz trochę informacji technicznych.
Elementy wodne wymienione zapobiegawczo. Króciec, wąż odgazowania to elementy które lubią się rozpadać w tych silnikach, więc żeby nie mieć niespodzianki wleciały nowe. Cały problem zaczyna się zawsze od pompy wody, moja była cicha i szczelna, a jednak po jej wyjęciu wirnik był delikatnie przytarty. Obstawiam jeszcze 20 tys km i pompa była by szrot.. Oryginalnie mamy uszczelkę metalową, niestety w najlepszej dostępnej pompie ASIN jest uszczelka papierowa. Polecam do pompy zamówić nową z ASO o numerze 1334129 jest metalowa, koszt około 30 zł. Przy wymianie koniecznie trzeba mieć nową uszczelkę termostatu, który jest odkręcany. Przy mojej pompie uszczelka była w zestawie. Bez niej będzie lipa bo uszczelka przy dokręcaniu jest zgniatana więc szansa na jej powtórny montaż praktycznie zerowa.
Jeśli chodzi o wąż odgazowania to sytuacja też jest śmieszna. Dostępne są tylko wężyki w wersji pozmianowej. Mają inaczej rozwiązane mocowanie do króćca wodnego. Zatem nowego wężyka nie połączymy ze starym króćcem. Dlatego i nowy króciec i nowy wężyk.
Ostatnia część imprezy to odpowietrzanie. Wielu mechaników na tym polega bo.. bo nie wie że w nowszych Oplach typu Insignia, Zafira C, Astra J nie stosuje się węża odpowietrzającego chłodnicę wody do zbiorniczka. Więc chłodnicę musimy odpowietrzyć ręcznie. Patrząc na chłodnicę od strony silnika w górnym prawym rogu mamy korek odpowietrzający plastikowy na klucz 13. Po zalaniu płynu luzujemy korek pójdą bąbelki i zacznie uciekać płyn wtedy zakręcamy i odpowietrzamy już w sposób klasyczny.
Po wymianie tych elementów temperatura pracy spadła na max 107 stopni (było 108)
I jeszcze jedna podpowiedź. Przy wymianie paska PK, lub pompy czyli przy operacjach wymagających demontażu filtra powietrza i odpięcia przepływki radzę odpiąć aku.. Oczywiście jeżeli nie mamy sprzętu diagnostycznego. Pomimo braku zapłony zapisuje się błąd przepływki i wprowadza tryb awaryjny - odcina turbo. Wtedy albo kasujemy błąd albo klema na 20 minut do odpięcia i problem znika.
- pompa wody ASIN
- króciec wodny GM
- Wąż odgazowania GM
- Zbiorniczek z korkiem i czujnikiem GM
- płyn chłodniczy GM
- olej w skrzyni Fuchs wlane 2,6L
- Pasek PK Contitech 5PK 1397
to w zeszły tygodniu
a dziś zbieżność przodu bo z tyłu i tak belka, prawe koło było lekko rozbieżne, teraz idealnie i kiera perfekto na prosto, dodatkowo jeszcze raz zrobiłem ozonowanie. Jutro została jeszcze wymiana płynu hamulcowego.
A teraz trochę informacji technicznych.
Elementy wodne wymienione zapobiegawczo. Króciec, wąż odgazowania to elementy które lubią się rozpadać w tych silnikach, więc żeby nie mieć niespodzianki wleciały nowe. Cały problem zaczyna się zawsze od pompy wody, moja była cicha i szczelna, a jednak po jej wyjęciu wirnik był delikatnie przytarty. Obstawiam jeszcze 20 tys km i pompa była by szrot.. Oryginalnie mamy uszczelkę metalową, niestety w najlepszej dostępnej pompie ASIN jest uszczelka papierowa. Polecam do pompy zamówić nową z ASO o numerze 1334129 jest metalowa, koszt około 30 zł. Przy wymianie koniecznie trzeba mieć nową uszczelkę termostatu, który jest odkręcany. Przy mojej pompie uszczelka była w zestawie. Bez niej będzie lipa bo uszczelka przy dokręcaniu jest zgniatana więc szansa na jej powtórny montaż praktycznie zerowa.
Jeśli chodzi o wąż odgazowania to sytuacja też jest śmieszna. Dostępne są tylko wężyki w wersji pozmianowej. Mają inaczej rozwiązane mocowanie do króćca wodnego. Zatem nowego wężyka nie połączymy ze starym króćcem. Dlatego i nowy króciec i nowy wężyk.
Ostatnia część imprezy to odpowietrzanie. Wielu mechaników na tym polega bo.. bo nie wie że w nowszych Oplach typu Insignia, Zafira C, Astra J nie stosuje się węża odpowietrzającego chłodnicę wody do zbiorniczka. Więc chłodnicę musimy odpowietrzyć ręcznie. Patrząc na chłodnicę od strony silnika w górnym prawym rogu mamy korek odpowietrzający plastikowy na klucz 13. Po zalaniu płynu luzujemy korek pójdą bąbelki i zacznie uciekać płyn wtedy zakręcamy i odpowietrzamy już w sposób klasyczny.
Po wymianie tych elementów temperatura pracy spadła na max 107 stopni (było 108)
I jeszcze jedna podpowiedź. Przy wymianie paska PK, lub pompy czyli przy operacjach wymagających demontażu filtra powietrza i odpięcia przepływki radzę odpiąć aku.. Oczywiście jeżeli nie mamy sprzętu diagnostycznego. Pomimo braku zapłony zapisuje się błąd przepływki i wprowadza tryb awaryjny - odcina turbo. Wtedy albo kasujemy błąd albo klema na 20 minut do odpięcia i problem znika.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Pogratulować wiedzy. Mam wrażenie że zawodowo zajmujesz się mechaniką. Czy tak? Może niektórzy forumowicze z okolicy mogli by skorzystać z twoich usług.
- krzysiek0215
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 31 mar 2016, 22:35
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Opel Zafira c Cosmo
- Model: Zc
- Oznaczenie silnika: Z14NET
- Gender:
Podpowiedz jak zdjąć zbiorniczek płynu chłodniczego bo mam wrażenie że jest pęknięty przy grubszym wężu tym u dołu, zamówiłem nowy i nie wiem czy sam ogarniać czy dać do mechanika bo ciężko go wyjac chyba trzeba aku wyjmować jeszxze dokładnie nid sprawdzałem ale tak się wydaje na pierwszy rzut
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Pracuje w warsztacie moze nie jako strikte mechanik ale duzo rzeczy robię samodzielnie a co do uslug jak najbardziej.mariusz131 pisze: ↑28 kwie 2020, 09:23 Pogratulować wiedzy. Mam wrażenie że zawodowo zajmujesz się mechaniką. Czy tak? Może niektórzy forumowicze z okolicy mogli by skorzystać z twoich usług.
Dodano po 5 minutach 41 sekundach:
Poci się na opasce dolnego węża ? Jeśli tak to daj obok opaski zaciskowej drugą zwykłą skręcaną. Standardowa opcja w a14net. Silnik pracuje na dużym ciśnieniu w ukladzie chlodzenia i opaska najnormalniej nie trzyma. Przerabialem to juz w 2 takich egzemplarzach.krzysiek0215 pisze: ↑28 kwie 2020, 09:35 Podpowiedz jak zdjąć zbiorniczek płynu chłodniczego bo mam wrażenie że jest pęknięty przy grubszym wężu tym u dołu, zamówiłem nowy i nie wiem czy sam ogarniać czy dać do mechanika bo ciężko go wyjac chyba trzeba aku wyjmować jeszxze dokładnie nid sprawdzałem ale tak się wydaje na pierwszy rzut
A co do zbiornika to tak trzeba zdjąć akumulator plus jego podstawe. To i tak nie wiele bo w merivie b jeszcze do zwalenia cale podszybie..
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
no i ostatnie rzeczy z pokroju tych mechaniczno/obsługowych zrobione.
Dobita klima brakowało 130 gram, zostało umyć chłodnicę z zewnątrz
Wymieniony płyn hamulcowy na Ferrodo
odebrałem też nowy bajer do auta, jutro fotka z montażu
Dobita klima brakowało 130 gram, zostało umyć chłodnicę z zewnątrz
Wymieniony płyn hamulcowy na Ferrodo
odebrałem też nowy bajer do auta, jutro fotka z montażu
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2020, 21:22 przez Buluś, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
i aktualizacja
w boczny schowek bagażnika dołożony styropian z kompresorem i pianką do koła
a na klapę wleciał emblemat TURBO z Astry K z czerwonym frontem będzie pasował do plany podniesienia mocy
w boczny schowek bagażnika dołożony styropian z kompresorem i pianką do koła
a na klapę wleciał emblemat TURBO z Astry K z czerwonym frontem będzie pasował do plany podniesienia mocy
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
niestety pomysł podwójnego wydechu odpada.. 1.6T miało centralny tłumik na wysokości koła zapasowego, więc ani butla ani koło czyli u mnie odpada. Więc będzie tylko wystająca końcówka z lewej.