Buluś - Zafira C 1.4T Innovation Bulusia

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Gregor1987
Mieszkaniec
Posty: 480
Rejestracja: 28 cze 2018, 19:21
Imię: Aga & Grzegorz
Lokalizacja: Tychy
Auto: Opel Zafira B OPC 2.0 Turbo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#31 Post autor: Gregor1987 »

Klamki :ok:
Żyj tak jakby jutra miało nie być... :)
Na forum czasami przebywa żona Pana i władcy :lol:

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#32 Post autor: Buluś »

Roobsoon pisze: 17 kwie 2020, 06:30 Narobiłeś mi smaka z tymi klamkami chromowanymi
Mam takie jeszcze jedne jak chcesz tylko wiadomo do lakierowania

Dodano po 3 godzinach 22 minutach 33 sekundach:
fotki z prac, robota zrobiona szybko i bez problemów, dodatkowo na blaszki nakładane na jarzmo dałem smar ATE do układów hamulcowych co by klocki szybko nie stawały co niestety jest zmorą w zafirach insigniach i astrach j. We wtorek robię olej w skrzyni, płyn chłodniczy i hamulcowy, wąż odgazowania i króciec wodny, zastanawiam się jeszcze nad pompą wody bo to przez nią zaczyna się przeważnie w A14NET cały burdel z wodą..

wpadły mi jeszcze dwa pomysły
1. lakierowanie zacisków i jarzm na jakiś ciemny grafit
2. zrobienie podwójnego wydechu z 1.6T z wystającymi końcówkami
Załączniki
zafirrrrr.jpg
zafiirrr.jpg
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2020, 14:59 przez Buluś, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: Sebu$ »

.... :brawo:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#34 Post autor: Mariusz »

Profesjonalna robota. :ok: :ok: :ok:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Wojti »

Małymi krokami do celu :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#36 Post autor: Buluś »

Jutro kolejna porcja nowosci

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#37 Post autor: Buluś »

Więc tak ogarnięte:
- pompa wody ASIN
- króciec wodny GM
- Wąż odgazowania GM
- Zbiorniczek z korkiem i czujnikiem GM
- płyn chłodniczy GM
- olej w skrzyni Fuchs wlane 2,6L
- Pasek PK Contitech 5PK 1397
to w zeszły tygodniu
a dziś zbieżność przodu bo z tyłu i tak belka, prawe koło było lekko rozbieżne, teraz idealnie i kiera perfekto na prosto, dodatkowo jeszcze raz zrobiłem ozonowanie. Jutro została jeszcze wymiana płynu hamulcowego.

A teraz trochę informacji technicznych.
Elementy wodne wymienione zapobiegawczo. Króciec, wąż odgazowania to elementy które lubią się rozpadać w tych silnikach, więc żeby nie mieć niespodzianki wleciały nowe. Cały problem zaczyna się zawsze od pompy wody, moja była cicha i szczelna, a jednak po jej wyjęciu wirnik był delikatnie przytarty. Obstawiam jeszcze 20 tys km i pompa była by szrot.. Oryginalnie mamy uszczelkę metalową, niestety w najlepszej dostępnej pompie ASIN jest uszczelka papierowa. Polecam do pompy zamówić nową z ASO o numerze 1334129 jest metalowa, koszt około 30 zł. Przy wymianie koniecznie trzeba mieć nową uszczelkę termostatu, który jest odkręcany. Przy mojej pompie uszczelka była w zestawie. Bez niej będzie lipa bo uszczelka przy dokręcaniu jest zgniatana więc szansa na jej powtórny montaż praktycznie zerowa.

Jeśli chodzi o wąż odgazowania to sytuacja też jest śmieszna. Dostępne są tylko wężyki w wersji pozmianowej. Mają inaczej rozwiązane mocowanie do króćca wodnego. Zatem nowego wężyka nie połączymy ze starym króćcem. Dlatego i nowy króciec i nowy wężyk.

Ostatnia część imprezy to odpowietrzanie. Wielu mechaników na tym polega bo.. bo nie wie że w nowszych Oplach typu Insignia, Zafira C, Astra J nie stosuje się węża odpowietrzającego chłodnicę wody do zbiorniczka. Więc chłodnicę musimy odpowietrzyć ręcznie. Patrząc na chłodnicę od strony silnika w górnym prawym rogu mamy korek odpowietrzający plastikowy na klucz 13. Po zalaniu płynu luzujemy korek pójdą bąbelki i zacznie uciekać płyn wtedy zakręcamy i odpowietrzamy już w sposób klasyczny.

Po wymianie tych elementów temperatura pracy spadła na max 107 stopni (było 108)

I jeszcze jedna podpowiedź. Przy wymianie paska PK, lub pompy czyli przy operacjach wymagających demontażu filtra powietrza i odpięcia przepływki radzę odpiąć aku.. Oczywiście jeżeli nie mamy sprzętu diagnostycznego. Pomimo braku zapłony zapisuje się błąd przepływki i wprowadza tryb awaryjny - odcina turbo. Wtedy albo kasujemy błąd albo klema na 20 minut do odpięcia i problem znika.
Załączniki
zbieżnosc1.jpg
zbieżnosc.jpg

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#38 Post autor: Mariusz »

Pogratulować wiedzy. :ok: Mam wrażenie że zawodowo zajmujesz się mechaniką. Czy tak? Może niektórzy forumowicze z okolicy mogli by skorzystać z twoich usług.

Awatar użytkownika
krzysiek0215
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 31 mar 2016, 22:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Opel Zafira c Cosmo
Model: Zc
Oznaczenie silnika: Z14NET
Gender:

#39 Post autor: krzysiek0215 »

Podpowiedz jak zdjąć zbiorniczek płynu chłodniczego bo mam wrażenie że jest pęknięty przy grubszym wężu tym u dołu, zamówiłem nowy i nie wiem czy sam ogarniać czy dać do mechanika bo ciężko go wyjac chyba trzeba aku wyjmować jeszxze dokładnie nid sprawdzałem ale tak się wydaje na pierwszy rzut

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#40 Post autor: Buluś »

mariusz131 pisze: 28 kwie 2020, 09:23 Pogratulować wiedzy. :ok: Mam wrażenie że zawodowo zajmujesz się mechaniką. Czy tak? Może niektórzy forumowicze z okolicy mogli by skorzystać z twoich usług.
Pracuje w warsztacie moze nie jako strikte mechanik ale duzo rzeczy robię samodzielnie a co do uslug jak najbardziej.

Dodano po 5 minutach 41 sekundach:
krzysiek0215 pisze: 28 kwie 2020, 09:35 Podpowiedz jak zdjąć zbiorniczek płynu chłodniczego bo mam wrażenie że jest pęknięty przy grubszym wężu tym u dołu, zamówiłem nowy i nie wiem czy sam ogarniać czy dać do mechanika bo ciężko go wyjac chyba trzeba aku wyjmować jeszxze dokładnie nid sprawdzałem ale tak się wydaje na pierwszy rzut
Poci się na opasce dolnego węża ? Jeśli tak to daj obok opaski zaciskowej drugą zwykłą skręcaną. Standardowa opcja w a14net. Silnik pracuje na dużym ciśnieniu w ukladzie chlodzenia i opaska najnormalniej nie trzyma. Przerabialem to juz w 2 takich egzemplarzach.

A co do zbiornika to tak trzeba zdjąć akumulator plus jego podstawe. To i tak nie wiele bo w merivie b jeszcze do zwalenia cale podszybie..

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#41 Post autor: Buluś »

no i ostatnie rzeczy z pokroju tych mechaniczno/obsługowych zrobione.
Dobita klima brakowało 130 gram, zostało umyć chłodnicę z zewnątrz
Wymieniony płyn hamulcowy na Ferrodo

odebrałem też nowy bajer do auta, jutro fotka z montażu :D
Załączniki
zafira klima.jpg
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2020, 21:22 przez Buluś, łącznie zmieniany 1 raz.

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#42 Post autor: Buluś »

i aktualizacja
w boczny schowek bagażnika dołożony styropian z kompresorem i pianką do koła
a na klapę wleciał emblemat TURBO z Astry K z czerwonym frontem będzie pasował do plany podniesienia mocy :D
Załączniki
turboi.jpg
turbo1.jpg
kompresor.jpg

Roobsoon
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 01 lut 2020, 21:21
Imię: Robert
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDRU
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#43 Post autor: Roobsoon »

Pomysł świetny też taki napis sobie sprawię

Buluś
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 21:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: Zafira 1.4T Insignia 1.6T Insignia 2.8
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#44 Post autor: Buluś »

niestety pomysł podwójnego wydechu odpada.. 1.6T miało centralny tłumik na wysokości koła zapasowego, więc ani butla ani koło czyli u mnie odpada. Więc będzie tylko wystająca końcówka z lewej.

Roobsoon
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 01 lut 2020, 21:21
Imię: Robert
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Opel Zafira C 1.6 CDRU
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#45 Post autor: Roobsoon »

Kiedy się za to zabierasz? Czy obecnie też masz wydech skierowany do dołu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira Tourer”