Końcówki wahacza
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 181
- Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
- Imię: Bar
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira C 2.0cdti
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20dt
Końcówki wahacza
Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany końcówek wahacza gumy tylnie. Jak się do tego zabrać? Czy lepiej cały wahacz wymienić?
Oczywiście po wymianie zbierzcie i geometria obowiązkowa.
Oczywiście po wymianie zbierzcie i geometria obowiązkowa.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 15:23 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
witam możesz wymienić same tuleje metalowo gumowe na pewno będzie taniej ale dobrze jest mieć prasę lub kogoś kto ja ma wtedy wyciśnie stare i wtłoczy nowe bo bez prasy też można jak ktoś lubi pomajsterkować ale zajmuje to sporo czasu tak czy tak wahacze trzeba zdemontować
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:07 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2268
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Stare palnikiem lub wiertarką z dłuższym wiertłem załatwisz , zaś nowe ściskiem stolarskim wciśniesz
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:07 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 181
- Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
- Imię: Bar
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira C 2.0cdti
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20dt
Ztego co się zorientowałem to guma wygląda tak jak na pozycji 13
To może się obędzie bez palnika. Bo wygląda jak by była naciągana na trzpień wachacza.
To może się obędzie bez palnika. Bo wygląda jak by była naciągana na trzpień wachacza.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:07 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Nie wiem co to za "sanki" i od jakiego opla, ale raczej w ZB będziesz miał obie wciskane w wahacz. Zajrzyj najlepiej i zweryfikuj.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:08 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
nr 15. kolega wyżej ma rację.
By to wyprasować, potrzebna prasa, ewentualnie pręt gwintowany, nakrętki i odpowiednio dobrane podkładka i np nasadka klucza.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:09 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 181
- Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
- Imię: Bar
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira C 2.0cdti
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20dt
Temat jest w Zafira C a nie w Zafira bromek22794 pisze: ↑17 maja 2020, 21:24 Nie wiem co to za "sanki" i od jakiego opla, ale raczej w ZB będziesz miał obie wciskane w wahacz. Zajrzyj najlepiej i zweryfikuj.
To są sanki od ZC w ZB wiem że są tuleje wciskane bo kiedyś ten temat tam przerabiałem i wyszło tam taniej wymienić cały wahacz niż tuleje.
A tu wygląda jakby tuleja nachodziła na trzpień wahacza.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:09 przez Kocur, łącznie zmieniany 3 razy.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
[quote=yuri1986
Temat jest w Zafira C a nie w Zafira b
[/quote]
Zasugerowałem się butelką...
Więc wygląda na prostą wymianę. Odkręcasz, "nadziewasz" i skręcasz.
Jak zwykle coś wyniknie dodatkowo...
Temat jest w Zafira C a nie w Zafira b
[/quote]
Zasugerowałem się butelką...
Więc wygląda na prostą wymianę. Odkręcasz, "nadziewasz" i skręcasz.
Jak zwykle coś wyniknie dodatkowo...
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 17:08 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Robota wydaje się prosta, tez tak myślałem. Skończyło się na tym, że musiałem wypalać tuleje. Jeśli chodzi o sworznie wahacza, to w ZB są fabrycznie nity, które trzeba usunąć przed montażem nowego sworznia. Być może w ZC jest tak samo, nie wiem...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
W Zafira c tuleja wahacza wygląda tak: https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacz ... gK6-_D_BwE
Link pierwszy z google. Wymienia się całość razem z obudową. Nic się nie wprasowuje czy wybija.
Link pierwszy z google. Wymienia się całość razem z obudową. Nic się nie wprasowuje czy wybija.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2020, 23:12 przez BQB, łącznie zmieniany 1 raz.