Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów
Moderator: Sebu$
Panowie podłączę się może i z głupim pytaniem.
Czy wymiana tego regulatora to jakaś filozofia ?? Trzeba wymontować alternator ??
Jakie są mniej więcej ceny tych regulatorów ??
Ja mam u siebie przy włączonych światłach i radiu ładowanie 13,9 V i nie wiem czy nie za małe (obroty jałowe). Mam też (tak podejrzewam) aku na wykończeniu - puki jest koło 0 stopni jeszcze odpala ale jak już spadnie poniżej -5 lub więcej w nocy to rano już czuć że ma ciężko. Fakt robię krótkie odcinki ostatnio, głównie po mieście.
Czy wymiana tego regulatora to jakaś filozofia ?? Trzeba wymontować alternator ??
Jakie są mniej więcej ceny tych regulatorów ??
Ja mam u siebie przy włączonych światłach i radiu ładowanie 13,9 V i nie wiem czy nie za małe (obroty jałowe). Mam też (tak podejrzewam) aku na wykończeniu - puki jest koło 0 stopni jeszcze odpala ale jak już spadnie poniżej -5 lub więcej w nocy to rano już czuć że ma ciężko. Fakt robię krótkie odcinki ostatnio, głównie po mieście.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
celius, sprawdź, czy czasem nie masz klemy + do wymiany. Wbij miernik w izolację przed klemą i zmierz napięcie.
Co do regulatora - za oryginalny Bosch ja płaciłem z wymianą 150zł w styczniu tego roku. Można go kupić w Inter Cars, obecna cena Boscha to aż mnie zatkało - 260zł... albo tak podrożało, albo zdziercy jacyś. Mój mechanik przy mnie otwierał pudełko z nowym więc nie ma mowy o przekręcie.
Dostęp fatalny, trzeba albo rozebrać pół elementów (filtr powietrza, obudowa turbiny) w komorze i od góry co i tak nie jest łatwe, albo osłony i nadkole by dostać się od dołu.
Co do regulatora - za oryginalny Bosch ja płaciłem z wymianą 150zł w styczniu tego roku. Można go kupić w Inter Cars, obecna cena Boscha to aż mnie zatkało - 260zł... albo tak podrożało, albo zdziercy jacyś. Mój mechanik przy mnie otwierał pudełko z nowym więc nie ma mowy o przekręcie.
Dostęp fatalny, trzeba albo rozebrać pół elementów (filtr powietrza, obudowa turbiny) w komorze i od góry co i tak nie jest łatwe, albo osłony i nadkole by dostać się od dołu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam. Ja mam u siebie taki regulator http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 79258.html - dostęp do niego taki sobie dało się radę, ale z kanałem. Jakiś rok temu kupilem na pewnym portalu taki regulator (nie na tej aukcji) założyłem, po 2 dniach ładowanie 16V i ugotowany akumulator, wymontowałem i założyłem stary, przy okazji stwierdziłem, że kończą się szczotki. W tym roku ładowanie zaczęło spadać za nisko, więc postanowiłem zrobić mały myk i wymieniłem szczotki z tego uszkodzonego (reklamacja nic nie dała ze względu na to, że sam montowałem - zostawie to bez komentarza), do oryginału i jest 14,1V przy światłach, radiu. Od razu uprzedzę opinie, że szczotek się nie wymienia - tak oryginalnie producent nie przewidział takiej operacji, ale nie będę wydawał znowu koło 100 zł, jak mogę to zrobić za parę groszy - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 09:57 przez Zafirek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 maja 2020, 22:39
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opal Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam. Od jakiegoś czasu zaświeca się kontrolka aku, dzieje się to w momencie załączenia się wentylatora chłodnicy ,ładowanie prawidłowe. Alternaton- sprawdzony, akumulator- nowy!!! , Przewód od alternatora- dodany nowy. Proszę o pomoc .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Sprawdź połączenia masowe pomiędzy aku a silnikiem(przewód na rozruszniku) i aku i nadwoziem-ja w swojej Zośce dokładałem dodatkową masę bo działy sie różne chocki klocki przy większym poborze pradu, a po modyfikacji wszystko ustało
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja zaczął bym od opcji szukaj.
Dołożył bym sprawdzenie czy klemy się nie grzeją a raczej zakucie kabli w klemach.
I jeszcze to viewtopic.php?t=23339
Dołożył bym sprawdzenie czy klemy się nie grzeją a raczej zakucie kabli w klemach.
I jeszcze to viewtopic.php?t=23339