[B]problem ze wspomaganiem Zafira B
wspomaganie - jak to jest? cos piszczy...
witam,
troche glupio sie pytac, ale jak to jest ze wspomaganiem w zafkach B?
wydawalo mi sie ze elektryczne, ale troche poszperalem i wychodzi ze elektryczno-hydrauliczne...
tzn pompa napedzana jest elektrycznie, a nie z paska...
w instrukcji obslugi ani slowa o obsludze itp, w ksiazce sam naprawiam jedynie 2 rzeczy - kontrola napiecia paska wielorowkowego oraz kontrola stanu oleju od wspomagania.
i tu zonk, wedlug opisu pojemnik (sa roznego rodzaju) powinie znajdowac sie w komorze silnika z prawej strony, pomiedzy silnikiem a grodzia... tyle ze nie moge go znalezc...
to co mam (ide od przodu), z prawej strony:
wlew spryskiwaczy, akku ze skrzynka bezpiecznikow, pojemnik od cieczy chlodzacej, pojemnik od hamulcow ... a potem nic...
a moze tak ze w silnikach benzynowych wspomaganie jest hydrauliczne badz elektrohydrauliczne a w dieslach elektryczne? za tym by swiadczylo ze w ksiazce sam naprawiam jest podrozdzial silniki benzynowe, a ani slowa o dieslach.
a wracajac do tematu - zaczalem o tym myslec gdyz w najwieksze upaly zaczelo mi cos piszczec na parkingu... na poczatku myslalem ze to hamulce, ale okazalo sie ze to przy skrecaniu kol. w dodatku objawia sie to gdy klima mocno chlodzi... a wiec gdy altrek jest mocno obciazony (parking, silnik zimny, na polu upal ponad 30st wiec klima na maxa, bo auto nagrzane), zreszta to widac w test mode - napiecie ok 13.7V a powinno byc troche wiecej...
i tak zastanawiam sie co z tym fantem zrobic? olac? a moze sprawdzic?
napewno klime czy dobrze nabita, napiecie paska(jest sens?)
cos jeszcze?
no chcialem olej wspomagania ale nie moge znalezc zbiorniczka...
pozdro
troche glupio sie pytac, ale jak to jest ze wspomaganiem w zafkach B?
wydawalo mi sie ze elektryczne, ale troche poszperalem i wychodzi ze elektryczno-hydrauliczne...
tzn pompa napedzana jest elektrycznie, a nie z paska...
w instrukcji obslugi ani slowa o obsludze itp, w ksiazce sam naprawiam jedynie 2 rzeczy - kontrola napiecia paska wielorowkowego oraz kontrola stanu oleju od wspomagania.
i tu zonk, wedlug opisu pojemnik (sa roznego rodzaju) powinie znajdowac sie w komorze silnika z prawej strony, pomiedzy silnikiem a grodzia... tyle ze nie moge go znalezc...
to co mam (ide od przodu), z prawej strony:
wlew spryskiwaczy, akku ze skrzynka bezpiecznikow, pojemnik od cieczy chlodzacej, pojemnik od hamulcow ... a potem nic...
a moze tak ze w silnikach benzynowych wspomaganie jest hydrauliczne badz elektrohydrauliczne a w dieslach elektryczne? za tym by swiadczylo ze w ksiazce sam naprawiam jest podrozdzial silniki benzynowe, a ani slowa o dieslach.
a wracajac do tematu - zaczalem o tym myslec gdyz w najwieksze upaly zaczelo mi cos piszczec na parkingu... na poczatku myslalem ze to hamulce, ale okazalo sie ze to przy skrecaniu kol. w dodatku objawia sie to gdy klima mocno chlodzi... a wiec gdy altrek jest mocno obciazony (parking, silnik zimny, na polu upal ponad 30st wiec klima na maxa, bo auto nagrzane), zreszta to widac w test mode - napiecie ok 13.7V a powinno byc troche wiecej...
i tak zastanawiam sie co z tym fantem zrobic? olac? a moze sprawdzic?
napewno klime czy dobrze nabita, napiecie paska(jest sens?)
cos jeszcze?
no chcialem olej wspomagania ale nie moge znalezc zbiorniczka...
pozdro
Pojemniczek z olejem powinien być nad samą pompą wspomagania
Zerknij na to:
EHPS_2.zip
Masz pokazany dostęp do pompy wspomagania
Zerknij na to:
EHPS_2.zip
Masz pokazany dostęp do pompy wspomagania
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
U mnie ta pompa i pojemnik z płynem jest właśnie po lewej stronie (stojac przodem do auta) i żeby się dostać to trzeba ściągnąć podszybie a potem się mocno nachylić(najlepiej na chłodnym silniku) bo można się poparzyć. U mnie było ciasno w dieslu może być jeszcze gorzej...
A napiecie paska warto sprawdzić
A napiecie paska warto sprawdzić
tEREk, dzieki, jakos wczesniej ten link mi umknal, nie wiem jak, dlatego myslalem o instrukcji...
z tych opisow wciaz mi wyglada ze jest z prawqej strony, ale jak mowicie ze z lewej i ciezki dostep to sie nie bede pchal...
w serwisie moze sprawdza
Lorry, u mnie jest kaplica... a w dodatku silnik byl goracy wiec sie nie tykalem. ale teraz wiem gdzie swiecic latarka...
dzieki za odpowiedzi. teraz wiedzac gdzie szukac i jak to ma wygladac bedzie latwiej
z tych opisow wciaz mi wyglada ze jest z prawqej strony, ale jak mowicie ze z lewej i ciezki dostep to sie nie bede pchal...
w serwisie moze sprawdza
Lorry, u mnie jest kaplica... a w dodatku silnik byl goracy wiec sie nie tykalem. ale teraz wiem gdzie swiecic latarka...
dzieki za odpowiedzi. teraz wiedzac gdzie szukac i jak to ma wygladac bedzie latwiej
nawet nie mialem czasu zagladnac...
w serwisie tez nie mieli wolnego - bylem przy okazji, po drodze...
najsmieszniejsze jest to ze w serwisie po deszczu nie piszczalo,
jak wracalem, znow si epojawilo...
jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)
czy dobrze rozumuje ze pompa przy skreconych kolach, ale przy niezmienianej pozycji kierownicy tez pompuje?
w serwisie tez nie mieli wolnego - bylem przy okazji, po drodze...
najsmieszniejsze jest to ze w serwisie po deszczu nie piszczalo,
jak wracalem, znow si epojawilo...
jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)
czy dobrze rozumuje ze pompa przy skreconych kolach, ale przy niezmienianej pozycji kierownicy tez pompuje?
Mam pytanie , może ktoś podpowie co jest grane w mojej zefirce przy skrętach w prawo i w lewo wspomaganie kontruje mi delikatnie w drugą stronę . a tak nie powino chyba być . gumis
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:39 przez gumis, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Na czym polega to kontrowanie
Generalnie w każdym aucie sprawnym jest tak że jeśli my nie działamy siłą na kierownicę lu nie trzymamy jej w pewnej pozycji to w czasi jazdy chocby przy małej prędkości kierownica ma tendencje do prostowania(w zależności od szybkości pojazdu powraca szybciej lub wolniej) się i tak na zdrowy rozsądek ma być...
Owszem wspomaganie w ZB jest wg niektórych ciężej pracujące, ale ja nie odczuwam czegoś takiego...
Jesli przy wolnej jezdzie wydawane są skrzypy przy kreceniu to w moim przypadku konieczna była wymiana łożysk McPhersona---opisane na forum
Można jeszcze ewentualnie sprawdzic poziom płynu w pompie od wspomagania
Generalnie w każdym aucie sprawnym jest tak że jeśli my nie działamy siłą na kierownicę lu nie trzymamy jej w pewnej pozycji to w czasi jazdy chocby przy małej prędkości kierownica ma tendencje do prostowania(w zależności od szybkości pojazdu powraca szybciej lub wolniej) się i tak na zdrowy rozsądek ma być...
Owszem wspomaganie w ZB jest wg niektórych ciężej pracujące, ale ja nie odczuwam czegoś takiego...
Jesli przy wolnej jezdzie wydawane są skrzypy przy kreceniu to w moim przypadku konieczna była wymiana łożysk McPhersona---opisane na forum
Można jeszcze ewentualnie sprawdzic poziom płynu w pompie od wspomagania
Kolego gumis to pochwal sie wpierw przebiegiem auta- ale tym pewnym..
sadze iz chodzi ci takie poszarpywanie w kierunku przeciwnym kierownica w czasie skrętu - takie pulsowanie które czuć w rękach. Dobrze to czuć na szybkich i gładkich zj/wj z autostrad i takich tam
Diagnoza - zużyta MAGLOWNICA. Dobry mechanik uratuje ci temat regulując maglownicę( jest możliwość dociągnięcia śrub maglownicy - redukując luzy( to one powodują szarpanie kierownicy a` kontra gdyż pompa wspomagania cały czas tłoczy olej próbująć go zniwelwac). Do działanie pośrednie ale pomaga w wielu przypadkach...
kolejną przyczyną mogą być opony-ząbkowanie ( szczególnie przy szerszych kapciach w skręcie przednie kola przy zawieszeniu typu Mp Pherson -takie maja OPLE rantuja (stykają sie nie całą powierzchnią bieżnika).
pozdrawiam.
sadze iz chodzi ci takie poszarpywanie w kierunku przeciwnym kierownica w czasie skrętu - takie pulsowanie które czuć w rękach. Dobrze to czuć na szybkich i gładkich zj/wj z autostrad i takich tam
Diagnoza - zużyta MAGLOWNICA. Dobry mechanik uratuje ci temat regulując maglownicę( jest możliwość dociągnięcia śrub maglownicy - redukując luzy( to one powodują szarpanie kierownicy a` kontra gdyż pompa wspomagania cały czas tłoczy olej próbująć go zniwelwac). Do działanie pośrednie ale pomaga w wielu przypadkach...
kolejną przyczyną mogą być opony-ząbkowanie ( szczególnie przy szerszych kapciach w skręcie przednie kola przy zawieszeniu typu Mp Pherson -takie maja OPLE rantuja (stykają sie nie całą powierzchnią bieżnika).
pozdrawiam.
- map69
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lip 2011, 14:53
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Podnoszę temat, mam taki sam objaw.kicaj pisze: jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)
Co było przyczyną w Twoim przypadku?