[B]drgania podczas jazdy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#91 Post autor: rafant4011 »

celius pisze: 26 kwie 2018, 20:10 Tarcze ok, hamuje bez bicia i ściągania.
Też miałem takie wibracje pomiędzy 120-140.
Tarcz były ok, jedyny minus to to że były już cienkie i to je zdyskwalifikowało z dalszego użytkowania.
Po wymianie na nowe, drgania/bicie znikło.
Obstawiam, że tarcze w miejscu gdzie są wentylowane skorodowały i kawałki rdzy powypadały, co sprawiło że były "niewyważone".
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 23:46 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Fireman1
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2018, 12:12
Imię: Rafał
Auto: Opel Zafira B 1.8 140 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#92 Post autor: Fireman1 »

Witam mam problem z moja zafira mianowicie chodzi o to ze podczas jazdy dzieje sie tak jakby mial samochod wypasc z drogi czyli tak jakby wpadał w poslizg i trwa to morze 2 sekundy i się uspokaja i po jakims czasie znów a jadąc w siedmiu to auto tak samo robi byłem sprawdzić amortyzarory na stacji diagnostycznej i sa dobre morze ktos z was pomorze pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: rafant4011 »

W trakcie dodawania i ujmowania gazu?

Fireman1
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2018, 12:12
Imię: Rafał
Auto: Opel Zafira B 1.8 140 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#94 Post autor: Fireman1 »

Witam szczeze powiedziawsz może tez przy puszczaniu lub dodawaniu gazu ale w lasnie nie zwrucilem uwagi a dlaczego pytasz pozdro

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#95 Post autor: rafant4011 »

Może luz masz na maglownicy, układzie kierowniczym?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#96 Post autor: Tazz »

Albo tuleje sanek/wahaczy/tylnej belki
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Dawid90r
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2019, 17:59
Imię: Dawid
Lokalizacja: Golina
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#97 Post autor: Dawid90r »

Dołączę się do tematu z tym że mam taki problem w mojej zafci przy prędkości 140-160 auto zachowuje się jak by miało koło odpaść do 140 jest wszystko ok w ostatnim czasie wymieniane
- tuleje belki tył
- tarcze przód tył wraz z klockami (bosch)
-prawy Wachacz
-dwumasa że sprzęgła
- opony z zimowych na letnie na których w tamtym roku nie było tego problemu
- diagnostyka nie pokazuje nic A problem jest ktoś ma jakieś rady?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#98 Post autor: Mawerix »

Ja bym jednak spróbował wyważyć koła.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#99 Post autor: Tazz »

Bicie na tarczach było sprawdzane? Może coś podeszlo między piaste a nową tarcze ?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Dawid90r
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2019, 17:59
Imię: Dawid
Lokalizacja: Golina
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#100 Post autor: Dawid90r »

Jutro sprawdzę obydwie opcje i dam znać czy pomogło

Zedi82
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2019, 13:45
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZAFIRA B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#101 Post autor: Zedi82 »

Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem Zafiry B 1.8 140KM rok 2006. Od kupna mam problem z drgającą koerownicą przy wyższych prędkościach.. Od 120 km/h jest już mocno wyczuwalne. Po zakupie zmieniłem tarcze i klocki na przodzie, oraz opony.. Wydaje mi się, że drgania ustąpiły, niestety nie wiem na jak długo, bo rzadko jeździłem taką prędkością. Odkąd drgania pojawiły się od nowa, zdążyłem wymienić po raz kolejny tarcze i klocki na przodzie, koła były wielokrotnie wyważane, na zimowych oponach jest to samo. Przy pierwszej wymianie tarcz i klocków hamulce strasznie piszczały, po jakimś czasie wymieniłem na inne, ale też zaczęły piszczeć, ale już mniej... Dziwne bo nawet zacisk wymieniałem, bo był o podejrzenie, że coś z nim nie tak. Ten drugi zestaw tarcz i klocków był dobrany przez mechanika który zajmuje się tylko oplami i mówi, że nie rozumie dlaczego tak się dzieje, bo stosuje ten zestaw od wielu lat i nigdy nie było z tym problemu. Zaraz po pierwszej wymianie tarcz i klocków pojawiło się coś takiego, że czasami rano po wyjeździe z podwórka cofając po nawet delikatnym naviśnięciu pedału hamulca potrafiło coś strzelić z przodu, jakby np. Sprężyna się naprężała i nagle strzelała, czasami tak strzeliło, że potrafiło kierownicą machnąć. Oczywiście po podjechaniu do przodu jeszcze raz stuknęło tylko mniej i tak potrafiłem przód/tył ze dwa, trzy razy zrobić i to stuknięcie się zmniejszało. Nigdy przy mocnym hamowania jadąc do przodu to nie występowało tylko do tyłu, ale naprawdę, było to bardzo mocne i prznoszące się na kierownicę. Teraz po jakimś czasie już tak się nie robi... Czasami tylko takie głuche stuknięcie występuje, ale już na kierownicę się nie przenosi. Nie zostało to nigdy zdiagnozowane i nie wiem czy ma to wpływ na te wibracje. Zawieszenie było wielokrotnie sprawdzane, jedyne co musiałem wymienić to tyleje wahacza z przodu i łączniko stabilizatora, ale poprawy niestety nie ma.. Wkurza to, że żaden mechanik nie jest w stanie dojść do tego co jest przyczyną.. I brakuje już pomysłów na przyczynę tych drgań. Przy mniejszych prędkościach, też jest to wyczuwalne, ale mniej, takie poszarpywania czuć na kierownicy:-(może ktoś coś podpowie?

Darek_24
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2018, 10:07
Imię: Dariusz
Auto: Opel zafira b 1.9 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19Dt

#102 Post autor: Darek_24 »

Witam. Miałem taki sam problem, i dłuższy czas z tym jeździłem. Ale w końcu postanowiłem sie tym zająć. Więc pojechałem na szarpaki by dobrze auto sprawdzili. I się okazało że miałem tuleje na belce tylnej wybite, oraz jedna z przodu. Zakupiłem komplet, dwie na tył, i dwie na przód. Po wymianie mam spokój. Z przodu nie ma bardzo problemu z ich wymiana, ale za to tył to inna bajka. Trzeba cała oś zdemontować, chodź są szpece co potrafią wymienić tuleje bez jej ściągnięcia.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2019, 20:00 przez Darek_24, łącznie zmieniany 1 raz.

bogumil67
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2016, 10:42
Imię: Bogumił
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#103 Post autor: bogumil67 »

Witam kolegów. Mam problem z Zośką od dawna i nie mogę dać sobie z tym rady. A mianowicie od 120/km zaczyna bić w kierownicy, ale nie zawsze. Jest tak jak wyjadę z zakrętu na prostą bywa, że jest wszystko w prządku 120-140/km jest ok, ładnie się prowadzi kierownica nawet nie drgnie. Zmiana pasa na lewy i powrót na prawy :f1: ( np. przy wyprzedzaniu) i w tedy czar pryska, zaczyna się bicie w kierownicy. Poniżej 120 km uspokaja się. Więc nie zawsze to bicie występuje. Mało tego. :cry:
Przy szybszej prędkości tak od 100 km. Podczas krótkich agresywnych skrętach kierownicą :driver: (coś jak ten emotikon) Pojawia się turkotanie w kierownicy...(takie TRRRRRUUUU-TRRRUUUU )... Panowie, kurde nie wiem co to jest i co się dzieje, jaka może być przyczyna. Łapałem się już chyba wszystkiego.
Opiszę co robiłem i co można raczej wykluczyć. Piszę raczej bo różnie to bywa.
A mianowicie: Zbieżność geometria OK. Koła wyważane w różnych warsztatach a na zimówkach z drugimi felgami też bez mian. Półoś prawa wymieniona w całości (był luz na wieloklinie i przegubie wewnętrznym) Lewa bez luzów dobra.Tarcze ok, sprawdzane czujnikiem zegarowym (Gdyby to wina tarcz lub kół była, biło by cały czas) Amory i łożyska McPersona ok.Wymienione tuleje Lemfolder na wahaczach obie strony.
Jak się ułoży jedzie dobrze, jakiś ruch kierownicą zaczyna się problem.. Może ktoś miał z tym problem i go rozwiązał ???Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ostap
Zafiromaniak
Posty: 1675
Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wwa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: Ostap »

U siebie wymieniłem wszystko oprócz maglownicy. Czytaj wszystko, półosie, koła, felgi, tarcze, itp itd bicie dalej jest.

Jedynym na to sposobem u mnie jest www.autobalans.pl

Ople to padliny pod tym względem i u każdego jest bicie a jak ktoś twierdzi inaczej to kłamie. Mrowienie będzie zawsze. Jeździłem kilkoma i w każdej to było nawet jak ktoś twierdził, że nie ma.

Niektórzy nie zwracają na to uwagi. Mnie to wkur.. niesamowicie jak kierownica rusza się o 0.5mm.


Jeszcze raz napiszę.


www.autobalans.pl

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Obrazek


Chciałeś Panią?! Zapier.... na nią! :luz:

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#105 Post autor: basti_seba »

basti_seba pisze: 27 kwie 2018, 11:07
Koła wyważane na zwykłej wyważarce. U siebie przerabiałem w ZB wielokrotnie.

Biło cały czas, szukałem dlaczego, doradzono, żebym pojechał do firmy która wyważa przy użyciu flansz, takich jak w linkach poniżej.

Koło, nie jest złapane jedną śrubą na środku, tylko pięcioma śrubami, tak jak do piasty oryginalnie.
Od tej pory jest super. Zjeździłem wiele wulkanizatorów, po każdej wizycie biło. Dopiero takie wyważenie pomogło, jeździłem tam potem co sezon. Zero problemów.

https://www.wegasklep.pl/18267-large_de ... wb1024.jpg
http://allegro.pl/plyta-centrujaca-doci ... 19790.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”