Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ash86
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
Imię: Radosław
Lokalizacja: Żary
Auto: Opel Zafira 2.0 T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler

#1 Post autor: ash86 »

Hejka przymierzam się do usunięcia nieszczelności w smarowaniu turbiny. Pytanie brzmi jak wygląda sprawa z śrubami i nakrętkami do kolektora bo żaczek nie obejdzie się bez demontażu. I jak ma się sprawa z uszczelnieniem przewodów olejowych turbiny ?

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#2 Post autor: oki »

Śruby dają się odkręcić, zdejmujesz kolektor z turbo (jest sporo miejsca w porównaniu do ZA 2.0)
Nowe uszczelki trzeba dać obowiązkowo zarówno pod kolektor jak i pod wszystkie przewody olejowe i wodne, bo nie ogarniesz wycieków.
Są to miedziane podkładki które przy dokręcaniu się układają raz i ponowne ich użycie nie uszczelni połączenia jak nowe.
Wygodnie jest odkrecić ta magistralę wodną z bloku (ta rurka powyżej turbiny) więcej widać i lepszy dostęp.
Z całej tej operacji wymiany największy zawsze problem mam z połączeniem katalizatora z kolektorem (ten patent z tą obejmą jest tragiczny)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2020, 08:29 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.

ash86
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
Imię: Radosław
Lokalizacja: Żary
Auto: Opel Zafira 2.0 T
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#3 Post autor: ash86 »

Aha czyli głównie podkladki miedziane. Najgorzej z katem bedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”