Zawór rozprezny zafira b
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Spoko
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 gru 2020, 22:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Witam, podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Nie chodzi mi klimatyzacja, sprężarka pracuje, ciśnienie w układzie ok.9 bar przy wyłączonej, przy załączonej dochodzi w okolice 12, po czym załącza się wentylator, więc tutaj chyba wszystko w porządku.
Problem jest chyba w zaworze rozprężnym, bo przewód odchodzący od niego, który powinien być zimny czasem jest tylko chłodny a czasem w ogóle ma temperaturę zbliżoną do reszty układu.
Czy to wskazuje na usterkę zaworu czy są inne możliwe usterki dające taki objaw? Czy jest sposób diagnostyki ewentualnie naprawy/regulacji zaworu bez jego demontażu z układu?
Problem jest chyba w zaworze rozprężnym, bo przewód odchodzący od niego, który powinien być zimny czasem jest tylko chłodny a czasem w ogóle ma temperaturę zbliżoną do reszty układu.
Czy to wskazuje na usterkę zaworu czy są inne możliwe usterki dające taki objaw? Czy jest sposób diagnostyki ewentualnie naprawy/regulacji zaworu bez jego demontażu z układu?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bez maszyny sam mało zrobisz.
W klinice masz dwa układy ciśnienia wysokiego i niskiego.
Ty widzisz tylko jedno ciśnienie 12 bar A ile jest w drugim układzie? To sprawdzisz popijając pod maszynę tam są manometry i wtedy można wstępnie zdiagnozować co się dzieje.
W klinice masz dwa układy ciśnienia wysokiego i niskiego.
Ty widzisz tylko jedno ciśnienie 12 bar A ile jest w drugim układzie? To sprawdzisz popijając pod maszynę tam są manometry i wtedy można wstępnie zdiagnozować co się dzieje.
- maju
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 03 lut 2017, 19:31
- Imię: maju
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Zafira 1.7CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Aby coś zdiagnozować należy mierzyć niskie ciśnienie, nie wysokie.
Wysokie nie jest parametrem serwisowym i mało wnosi do sprawy.
Za to bez pomiaru niskiego ciśnienia nic się nie zdiagnozuje.
Wysokie nie jest parametrem serwisowym i mało wnosi do sprawy.
Za to bez pomiaru niskiego ciśnienia nic się nie zdiagnozuje.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2021, 23:29
- Imię: Zbigniew
- Lokalizacja: Zgierz
- Auto: Opel Zafira b 1,8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18xer
- Gender:
Zobacz ile kabli idzie do wiatraka u mnie dochodzą 3 ale wychodzą tylko 2 na wiatrak więc niema możliwości mieć dwóch biegów na 2 kablach
Dodano po 24 sekundach:
Jest tylko jeden bieg Zafira b 1,8 140 km.
Dodano po 24 sekundach:
Jest tylko jeden bieg Zafira b 1,8 140 km.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 gru 2020, 22:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Dzięki Panowie za rady. Nie pisałem nic, bo stwierdziłem, że podjadę do warsztatu, może coś się okaże. Niestety trafiłem na fachowców, którzy tylko posiadają maszynkę, potrafią ją podłączyć pod złącza serwisowe i do tego sprowadza się ich serwis klimatyzacji. Dopełnili układ i nic to nie zmieniło ale z manometrów im wyszło, że ciśnienie po niskiej stronie jest podobne do tego po wysokiej stronie. Nie wiem, jakie dokładnie były wartości, bo nie patrzyłem im przez ramię. Planuję zakupić tester do klimatyzacji, ma złączki i manometry na obydwie strony, to będę mógł dokładnie sam sprawdzić jak to się zachowuje.
W każdym razie mam do Was pytanie, bo widzę, że są tu koledzy, którzy się znają W dalszym ciągu wydaje mi się najbardziej podejrzany zawór rozprężny, a jakie można podjąć dalsze kroki przy diagnozie układu? Można jakoś sprawdzić ten zawór?
W każdym razie mam do Was pytanie, bo widzę, że są tu koledzy, którzy się znają W dalszym ciągu wydaje mi się najbardziej podejrzany zawór rozprężny, a jakie można podjąć dalsze kroki przy diagnozie układu? Można jakoś sprawdzić ten zawór?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
,,Cytat"-O tym, że został uszkodzony zawór rozprężny objawy sugerują w postaci chociażby niesprawnie działającej klimatyzacji. Może tez pojawić się szron na parowniku, co będzie sugerowało, że czujnik nie zadziałał i czynnik chłodzący o nieodpowiedniej temperaturze przedostał się dalej. A to z kolei sprawi, że zablokowane zostaną drogi przepływu mas powietrza i uniemożliwione będzie pobieranie z nich ciepła. Jak widać więc, niewielki termostatyczny zawór rozprężny klimatyzacji ma ogromne znaczenie dla całego układu chłodzącego wnętrze auta.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 gru 2020, 22:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Zawór jest chyba najtańszym i najbardziej prawdopodobnym elementem układu klimatyzacji, zakupię i dam znać jak się zachowa układ.
Jeśli ktoś ma jakieś jeszcze uwagi/rady, to warto się podzielić, myślę, że temat zmierza w dobrym kierunku i wiele osób może z niego skorzystać.
Jeśli ktoś ma jakieś jeszcze uwagi/rady, to warto się podzielić, myślę, że temat zmierza w dobrym kierunku i wiele osób może z niego skorzystać.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zmień fachowca samemu bez doświadczenia będzie Ci trudno nawet jak zdiagnozukjesz co soedzi to i tak finalnie będziesz musiał jechać do kogoś z maszyną żeby gaz odciągnąć.
Spróbuj podlewać zimną wodą chłodnice klimy jak to nie pomoże to obstawiam sprężarkę.
Spróbuj podlewać zimną wodą chłodnice klimy jak to nie pomoże to obstawiam sprężarkę.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2021, 23:46 przez PETERSS, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2021, 21:51
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Myślibórz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam wszystkich.
Dołączę do tematu.
U mnie e mojej zośce mam następujący problem z klimatyzacją. Sprężarka ciągle pracuje a jest nowa, zmieniałem ją w tamtym roku na Delphi do tego jest nowy presostat nowy skraplacz i wczoraj dodatkowo wymieniłem zawór rozprężny oryginalny delphi.
Myślałem, że to może on szwankuje ale niestety nic to nie dało. Czynnik jest .
Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Mam op-coma może mi ktoś odpowiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie bo tam jest w mega paskalach tak żebym mógł porównać z tym co mi pokazuje mój op-com.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.
Poprawiłem słowotok - Sebu$
Dołączę do tematu.
U mnie e mojej zośce mam następujący problem z klimatyzacją. Sprężarka ciągle pracuje a jest nowa, zmieniałem ją w tamtym roku na Delphi do tego jest nowy presostat nowy skraplacz i wczoraj dodatkowo wymieniłem zawór rozprężny oryginalny delphi.
Myślałem, że to może on szwankuje ale niestety nic to nie dało. Czynnik jest .
Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Mam op-coma może mi ktoś odpowiedzieć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie bo tam jest w mega paskalach tak żebym mógł porównać z tym co mi pokazuje mój op-com.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.
Poprawiłem słowotok - Sebu$
Ostatnio zmieniony 03 cze 2021, 07:41 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Co znaczy ciągle pracuje? Odpalasz auto i klima zaczyna działać non stop ? Może masz uszkodzony panel sterujący. Jaką masz klime w aucie (klimatronik czy "ręczną").
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2021, 21:51
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Myślibórz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Klimatyzacja manualna. Przyciskam przycisk na panelu sprężarka się załącza i ciągle pracuje. Bez względu na temperaturę zewnętrzną. Skoro ma sprzęgło to powinna pracować cyklicznie. Nie jest to moje pierwsze auto z klimatyzacją i wiem że w sprawnie działającym układzie sprężarka wytwarza ciśnienie i po przekroczeniu pewnej wartości rozłącza się i kiedy ciśnienie w układzie spadnie załącza się na nowo. Zamówiłem zegar chcę bo podłączyć pod zawór niskiego ciśnienia i sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie. Wierzyć mi się nie chce że kupiłem nową ale uszkodzoną sprężarkę chociaż w tych czasach to wszystko możliwe
Dodano po 19 minutach 32 sekundach:
Nawet wróciłem ze starym presostatem bo myślałem że może nowy jest uszkodzony ale to też nic nie zmieniło. Zastanawiam się jeszcze czy może jest jakiś problem z instalacją elektryczną bo ostatnio jadąc autem z włączoną klimatyzacją nagle straciłem zasilanie na wentylacji. Nie działał nadmuch, przycisk klimatyzacji i podswietlenie. Myślałem że to bezpiecznik ale był sprawny. Za to w skrzynce pod maską jeden z przekaźników był bardzo ciepły jak auto chwilę postało napięcie wróciło. Kosmos jakiś. Miesiąc wcześniej miałem problem z tą skrzynką auto wróciło z Danii na lawecie odstawiłem do mojego autoelektryka. Po diagnozie jaką były słabe połączenia pod tą skrzynką zostało to naprawione. Wszystkie konektory zostały wyczyszczone elektryk wymienił też kilka przekaźników i po przetestowaniu auta oddał mi mówiąc że instalacja przedzwoniona i wszystkie podzespoły mają prawidłowe zasilanie. Ja mam op-coma po podłączeniu błedów brak. Szkoda że klimę mam manualną bo jej się nie da zdiagnozować przez komputer. Jedynie można podejrzeć ciśnienie. I teraz pytanie jakie ono powinno być na bloku pomiarowym? Jakie wartości?
Dodano po 19 minutach 32 sekundach:
Nawet wróciłem ze starym presostatem bo myślałem że może nowy jest uszkodzony ale to też nic nie zmieniło. Zastanawiam się jeszcze czy może jest jakiś problem z instalacją elektryczną bo ostatnio jadąc autem z włączoną klimatyzacją nagle straciłem zasilanie na wentylacji. Nie działał nadmuch, przycisk klimatyzacji i podswietlenie. Myślałem że to bezpiecznik ale był sprawny. Za to w skrzynce pod maską jeden z przekaźników był bardzo ciepły jak auto chwilę postało napięcie wróciło. Kosmos jakiś. Miesiąc wcześniej miałem problem z tą skrzynką auto wróciło z Danii na lawecie odstawiłem do mojego autoelektryka. Po diagnozie jaką były słabe połączenia pod tą skrzynką zostało to naprawione. Wszystkie konektory zostały wyczyszczone elektryk wymienił też kilka przekaźników i po przetestowaniu auta oddał mi mówiąc że instalacja przedzwoniona i wszystkie podzespoły mają prawidłowe zasilanie. Ja mam op-coma po podłączeniu błedów brak. Szkoda że klimę mam manualną bo jej się nie da zdiagnozować przez komputer. Jedynie można podejrzeć ciśnienie. I teraz pytanie jakie ono powinno być na bloku pomiarowym? Jakie wartości?
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 gru 2020, 22:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Gdybym wiedział, że następny fachowiec okaże się fachowcem a nie kolesiem z maszynką, który wie mniej niż ja, to może i tak bym zrobił ale znając życie, straciłbym mnóstwo czasu i pieniędzy i nie wiadomo do czego by to zaprowadziło. A tak dużo kasy zaoszczędziłem i czegoś się nauczyłem.
Gaz mi odciągnęli w poprzednim warsztacie, bo wiedziałem, że i tak trzeba będzie rozbierać układ, przy okazji nie skasowali mi za czynnik, tylko za samą "usługę".
Polewanie chłodnicy nic by mi nie dało, skoro temperatura przed i za zaworem była taka sama, póki co pomogła wymiana zaworu za 15zł + wysyłka, bo klima ruszyła.
Ale możliwe, że sprężarka też umiera, bo sprzęgło jest cały czas włączone, ale na obrotach jałowych często klima nie pracuje, dopiero gdy zwiększę nieco obroty, słychać cyknięcie i zaczyna lecieć zimne powietrze. Ciśnienia (jeśli wierzyć manometrom) ok.15bar na wysokim, ok.3 na niskim przy zewnętrznej temperaturze powyżej 25 st.
Czy to wskazuje na sprężarkę czy takie objawy może dawać coś innego, np. nieprawidłowa ilość oleju bądź czynnika?
W astrze g z klimą manualną sprężarka pracuje mi cały czas (chyba że temperatura jest niska, poniżej ok.5st). Gdy ciśnienie wzrasta, to załącza się wentylator, który ma zbić temperaturę i ciśnienie, niech się wypowiedzą fachowcy ale moim zdaniem tutaj problemu nie ma. Ale z elektryką na pewno coś jest nie tak, skoro nagle zgasła Ci wentylacja itp. A Opcom na klimatyzacji automatycznej więcej Ci nie pokaże, manometry na wysokim i niskim ciśnieniu pokażą więcej.Gorzowianin pisze: ↑03 cze 2021, 18:14 Przyciskam przycisk na panelu sprężarka się załącza i ciągle pracuje. Bez względu na temperaturę zewnętrzną. Skoro ma sprzęgło to powinna pracować cyklicznie. Nie jest to moje pierwsze auto z klimatyzacją i wiem że w sprawnie działającym układzie sprężarka wytwarza ciśnienie i po przekroczeniu pewnej wartości rozłącza się i kiedy ciśnienie w układzie spadnie załącza się na nowo.
Szkoda że klimę mam manualną bo jej się nie da zdiagnozować przez komputer. Jedynie można podejrzeć ciśnienie. I teraz pytanie jakie ono powinno być na bloku pomiarowym? Jakie wartości?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2021, 21:51
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Myślibórz
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak cierpliwie poczekać na zamówiony zegar do klimatyzacji i sprawdzić ciśnienie. Zobaczymy.