Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
- Imię: Radosław
- Lokalizacja: Żary
- Auto: Opel Zafira 2.0 T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Kolektor wydechowy i smarowanie turbo z20ler
Hejka przymierzam się do usunięcia nieszczelności w smarowaniu turbiny. Pytanie brzmi jak wygląda sprawa z śrubami i nakrętkami do kolektora bo żaczek nie obejdzie się bez demontażu. I jak ma się sprawa z uszczelnieniem przewodów olejowych turbiny ?
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Śruby dają się odkręcić, zdejmujesz kolektor z turbo (jest sporo miejsca w porównaniu do ZA 2.0)
Nowe uszczelki trzeba dać obowiązkowo zarówno pod kolektor jak i pod wszystkie przewody olejowe i wodne, bo nie ogarniesz wycieków.
Są to miedziane podkładki które przy dokręcaniu się układają raz i ponowne ich użycie nie uszczelni połączenia jak nowe.
Wygodnie jest odkrecić ta magistralę wodną z bloku (ta rurka powyżej turbiny) więcej widać i lepszy dostęp.
Z całej tej operacji wymiany największy zawsze problem mam z połączeniem katalizatora z kolektorem (ten patent z tą obejmą jest tragiczny)
Nowe uszczelki trzeba dać obowiązkowo zarówno pod kolektor jak i pod wszystkie przewody olejowe i wodne, bo nie ogarniesz wycieków.
Są to miedziane podkładki które przy dokręcaniu się układają raz i ponowne ich użycie nie uszczelni połączenia jak nowe.
Wygodnie jest odkrecić ta magistralę wodną z bloku (ta rurka powyżej turbiny) więcej widać i lepszy dostęp.
Z całej tej operacji wymiany największy zawsze problem mam z połączeniem katalizatora z kolektorem (ten patent z tą obejmą jest tragiczny)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2020, 08:29 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.