Opony wielosezonowe 17 cali
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 13:34
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Net
Opony wielosezonowe 17 cali
Jak w temacie zdecydowałem się na opony wielosezonowe aktualnie do wymiany opny letnie 225 50 17 chciałbym zakupić nowe wielosezonowe 225 45 17 jakie polecacie i czy zmiana profilu na 45 jest dobrym rozwiązaniem
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
jak najbardziej na tak i zmiana profilu na 45 nie jest zła . Co do opon polecam imperial
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
45 będzie jeszcze bardziej twardo i telepało na nierównościach.Wojti pisze:jak najbardziej na tak i zmiana profilu na 45 nie jest zła . Co do opon polecam imperial
Ostatnio zmieniony 30 cze 2020, 08:30 przez Skasowany użytkownik 28328, łącznie zmieniany 1 raz.
ZC ma twardy zawias może dlatego nawet przy fabrycznych telepie w środku niemiłosiernie.Wojti pisze:Bez przesady śmigam na profilu 35 i tam juz jest twardo
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lip 2019, 19:19
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Gender:
hej, poprzedni właściciel miał i chwalił allseason ZEETEX HP1000, więc porównując oceny fachowców i dobrą cenę opon wybrałem Zeetex
HP4000 4S VFM, 215/55 R17, 98 V XL, nie wiem jakie będą zimą, ale mają dobre oceny w testach, jeśli szukasz w dobrej cenie https://www.motostrada.pl/opona/zeetex- ... #280660026 Według mnie zejście do profilu 45 ma sens tylko w 18 calach, bo to ładniej wygląda, ale szkoda tracić komfortu przy mniejszych felgach 17
HP4000 4S VFM, 215/55 R17, 98 V XL, nie wiem jakie będą zimą, ale mają dobre oceny w testach, jeśli szukasz w dobrej cenie https://www.motostrada.pl/opona/zeetex- ... #280660026 Według mnie zejście do profilu 45 ma sens tylko w 18 calach, bo to ładniej wygląda, ale szkoda tracić komfortu przy mniejszych felgach 17
Dobrze wiedzieć. Muszę na przyszły sezon do żonki autka kupić allseasony bo ona tylko po mieście śmiga więc na pewno będą lepsze niż zmęczone letnietomasso pisze:hej, poprzedni właściciel miał i chwalił allseason ZEETEX HP1000, więc porównując oceny fachowców i dobrą cenę opon wybrałem Zeetex
HP4000 4S VFM, 215/55 R17, 98 V XL, nie wiem jakie będą zimą, ale mają dobre oceny w testach, jeśli szukasz w dobrej cenie https://www.motostrada.pl/opona/zeetex- ... #280660026 Według mnie zejście do profilu 45 ma sens tylko w 18 calach, bo to ładniej wygląda, ale szkoda tracić komfortu przy mniejszych felgach 17
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Ja się zastanawiałem nad 4 modelami:
1. Michelin Crossclimate+ - 2400 zł
2. Nokian - odpadł w przedbiegach, a był faworytem (dostępne w PL są produkowane w Rosji - a te max 2 lata wytrzymają i guma pęka i się odkleja...
3. Klebery - około 1800 zł, dobre, ciche
4. budżetowe - Kormoran all season - 1100 zł
Wybrałem... No nie oszukujmy się, przy 12ooo km rocznie, budżet! Na razie nie żałuję! 225/50RR17 to największy ich rozmiar, niemieckie gazety nie polecają do suvów i miniwanów całosezonowych (do ciężkich aut). Znalazłem kilka złych opinii, że niby uciekają, na wodzie się ślizgają. Mi się to nie zdążyło, nawet podczas deszczu na łuku przy 130 km/h, na mokrym rondzie przy większej prędkości, też bez problemu. Dodam, że raczej się nie ścigam, ale na autostradach jadę powyżej 150 km/h (nawet przy 165 km/h są nadal ciche), a i lubię szybko uciekać ze skrzyżowania.
Wolę za 3 lata wymienić na nowe za kolejne 1100 zł, zamiast 5 lat (chyba rozsądny max dla całosezonowych) na Michelinach za ponad 2x tyle.
Nie piszczą przy upale! Nie miałem jeszcze okazji przetestować na lodzie i śniegu (to opony bardziej letnie, ale przy mrozie dają radę), przy mokrym spisuję się bardzo dobrze. Na pewno są lepsze niż Imperiale czy jakieś Chińczyki.
1. Michelin Crossclimate+ - 2400 zł
2. Nokian - odpadł w przedbiegach, a był faworytem (dostępne w PL są produkowane w Rosji - a te max 2 lata wytrzymają i guma pęka i się odkleja...
3. Klebery - około 1800 zł, dobre, ciche
4. budżetowe - Kormoran all season - 1100 zł
Wybrałem... No nie oszukujmy się, przy 12ooo km rocznie, budżet! Na razie nie żałuję! 225/50RR17 to największy ich rozmiar, niemieckie gazety nie polecają do suvów i miniwanów całosezonowych (do ciężkich aut). Znalazłem kilka złych opinii, że niby uciekają, na wodzie się ślizgają. Mi się to nie zdążyło, nawet podczas deszczu na łuku przy 130 km/h, na mokrym rondzie przy większej prędkości, też bez problemu. Dodam, że raczej się nie ścigam, ale na autostradach jadę powyżej 150 km/h (nawet przy 165 km/h są nadal ciche), a i lubię szybko uciekać ze skrzyżowania.
Wolę za 3 lata wymienić na nowe za kolejne 1100 zł, zamiast 5 lat (chyba rozsądny max dla całosezonowych) na Michelinach za ponad 2x tyle.
Nie piszczą przy upale! Nie miałem jeszcze okazji przetestować na lodzie i śniegu (to opony bardziej letnie, ale przy mrozie dają radę), przy mokrym spisuję się bardzo dobrze. Na pewno są lepsze niż Imperiale czy jakieś Chińczyki.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
W pracy na kilku samochodach są założone Michelin-y. Doskonale się sprawdzają po mieście. W trasach szczególnie zimą znacznie ustępują zwykłej zimówce. Latem raczej nie ma różnicy lecz przy ostrym hamowaniu nawet przy działającym ABS-e zostawiają czarna smugę na asfalcie. Durzy plus, że nie trzeba zmieniać zima/lato jednak u mnie w firmie wracamy do wymian. Przebiegi rzędu 3000 - 4000tyś to trochę za mało. szefostwo stwierdziło, że się nie opłaca. Rekordzista na Michelin-ach nie przejeździł nawet roku. Ale do użytku prywatnego gdzie samochód jest użytkowany normalnie, a nie katowany jak służbówka to wydaje mi się rozwiązaniem dobrym. W szczególności jak samochód użytkuje się okazjonalnie z małymi przebiegami, a trasę zalicza się głównie jadąc na wakacje - odpadają w tedy sezonowe kolejki do wulkanizatorów. Dla osób które dojeżdżają codziennie np. do pracy w szczególności drogami które omijają piaskarki to nie koniecznie dobry wybór. Opona na pewno zachowuje się znacznie lepiej od letniej i dobrze sobie radzi z błotem po śniegowym ale na śniegu ma się poczucie braku kontroli. Przy hamowaniu czuć jak myszkuje w poszukiwaniu przyczepności - nie ma tego efektu wgryzania się w śnieg jak w typowej zimówce.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Bo Michelin CrossClimate+ jest oponą letnią z homologacją na zimową. Większość całorocznych jest zimóekami na cały rok. Te co mam też są letnie przerobione na zimowe (w końcu Kormoran to grupa Mechelin). Które lepsze? Cóż całoroczne to kompromis, ale dla zwykłego zjadacza chleba chyba lepsze niż 2 zestawy opon.tomek8308 pisze: ↑31 gru 2020, 08:22. Dla osób które dojeżdżają codziennie np. do pracy w szczególności drogami które omijają piaskarki to nie koniecznie dobry wybór. Opona na pewno zachowuje się znacznie lepiej od letniej i dobrze sobie radzi z błotem po śniegowym ale na śniegu ma się poczucie braku kontroli. Przy hamowaniu czuć jak myszkuje w poszukiwaniu przyczepności - nie ma tego efektu wgryzania się w śnieg jak w typowej zimówce.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Z mojego doświadczenia w czasie upałów mocniejsze hamowanie oznacza czarną smugę na asfalcie dla tego u mnie w firmie nie zdały one rezultatu. W samochodach służbowych zbyt szybko się zużywały - rekordzista przejechał na komplecie tylko 20tyś ale każdy wie że służbowym jeździ się inaczej.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Hm ja mam odmienne zdanie mam w 4 autach i sie spisuja świetnie ale wszystko zalezy ile km i w jakich warunkach sie smiga kierowcy nie wspomne
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he