Szybko rozładowujący się akumulator - problem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#31 Post autor: Pszczyna »

Chmmm coś próbuję wzbudzić ekran , ja na próbę odpiąłbym radio i obserwować , lub szukać np. przekaźnik który jest sterowany po kluczyku pozycja akceleracji ( wilgoć w wiązce-instalacji kura maże robić chwilowe zwarcie )

Dodano po 1 godzinie 46 minutach 10 sekundach:
Przyszło mi do głowy potencjometr radia czy nie jest wadliwy

Deleted User 21664

#32 Post autor: Deleted User 21664 »

Błyskający CID to jest od dawna znany mankament - nie ma chyba na to sposobu. U mnie błyskał przy CD70 jak i CDC40 Opera. Zdarza się to przez jakiś czas po wyłączeniu auta i chyba po 30 min przestaje.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: Sebu$ »

U mnie nic nie błyska, ale po dwóch dniach postoju oczywiście nie mogę zapalić silnika. Napięcie zmierzone to 11.96 i to se ne da.
Cyk, cyk, cyk i game over.

Ale uwaga - przy napięciu 12,10 zapala bez problemu.
Różnica 0,14 V :lis:

Muszę wyjąć aku i go podładować lub zaczepić sąsiada, aby się podpiął z kablami na .... sekundę. Silnik pali od kopa. Potem pochodzi jakiś czas i rano zapalam.

ale i tak po naładowaniu w domu problem pojawia się kilku dniach.

Wiem, teraz mało jeżdżę. 6,5 km w jedną stronę i powrót na "kwarantannę zakazową".
Chyba akuś do wymiany będzie :(
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#34 Post autor: Pszczyna »

No to zostaje zamontować wyłącznik che-belkowy jaki montowało się w kaszlakach

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#35 Post autor: Pszczyna »


Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: Sebu$ »

Czytałem już wcześniej.
U mnie pojawił się problem może parę tygodni temu. Wcześniej tego nie było. Obstawiam, że akumulator już nie chce współpracować.
Chyba czas na jego wymianę :lis:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#37 Post autor: Pszczyna »

Ja kupiłem drugi i syn go podmienia bo ja ze złamanym udem od 15 mieś nic nie zaniosę do auta nawet zapomniałem co to kierowanie

bosy Zafira
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
Imię: Mirek
Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#38 Post autor: bosy Zafira »

Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2020, 08:42 przez bosy Zafira, łącznie zmieniany 3 razy.

Ski3l3tor
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 09:37
Imię: Derek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#39 Post autor: Ski3l3tor »

Ja wyciągnąłem radio na tydzień .Co 2 dni mi rozładowuje aku.
Teraz jestem pewny ze alternator jest dobry.Trzeba szukać dalej winowajcy :lol:

bosy Zafira
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
Imię: Mirek
Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#40 Post autor: bosy Zafira »

bosy Zafira pisze: 07 kwie 2020, 21:43 Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Znalazłem opis wyprowadzeń: https://www.diagnostics.org.uk/help/sho ... cal-Centre
Mi zwiera do masy przewód czarno-żółty (37) we wtyczce XR5 czyli Electronic Control Unit 12 Volt Reference (2).
Więc zajmę się wymianą regulatora napięcia. Jak będę miał efekt finalny dam znać.

bosy Zafira
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
Imię: Mirek
Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#41 Post autor: bosy Zafira »

bosy Zafira pisze: 08 kwie 2020, 16:08
bosy Zafira pisze: 07 kwie 2020, 21:43 Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Znalazłem opis wyprowadzeń: https://www.diagnostics.org.uk/help/sho ... cal-Centre
Mi zwiera do masy przewód czarno-żółty (37) we wtyczce XR5 czyli Electronic Control Unit 12 Volt Reference (2).
Więc zajmę się wymianą regulatora napięcia. Jak będę miał efekt finalny dam znać.
Temat okazał się banalny. Nie wciskał się do końca wyłącznik lampki w schowku i lampka świeciła cały czas :/ .

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#42 Post autor: Pszczyna »

bosy Zafira pisze: 08 kwie 2020, 16:08 Temat okazał się banalny. Nie wciskał się do końca wyłącznik lampki w schowku i lampka świeciła cały czas :/ .
Bolączka wszystkich Zosiek
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2020, 16:09 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Beca
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 25 paź 2018, 05:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Działdowo
Auto: Opel Zafira B 1,8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#43 Post autor: Beca »

Mam ten sam problem. 2 dni bez odpalanie silnika i trzeba odpalać z kabli. Regulator napięcia w alternatorze wymieniony na oryginał BOSCH. Napięcie ładowania w test mode bez obciążenia( wyłączone światła, klima, radio i wentylator) u-term 30 - czyli na szynie akumulatora 13,7 - 13,8 i to niestabilnie. Lampka w schowku była przez tydzień odłączona ( wczoraj założyłem nówkę). Po załączeniu świateł, klimy , radia i wentylator na 3, ładowanie pływa od 12,7 - 13,4. To wszystko zaczęło się w kwietniu, po odebraniu od mechanika po kolizji !!!! z sarną (wskoczyła na maskę i robiony był cały przód). Akumulator zakupiony w 11'2018 oddany na reklamację - dano w punkcie sprzedaży używany zastępczy. Co jeszcze mogę wymyślić by zdiagnozować przyczynę ?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#44 Post autor: Tazz »

Sprawdź czy się klemy nie grzeją
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Beca
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 25 paź 2018, 05:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Działdowo
Auto: Opel Zafira B 1,8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#45 Post autor: Beca »

Dzięki Tazz za wskazówkę. Dzisiaj odpalenie z kabli. Temperatura klem na zimno(bez rozruchu) taka sama jak temperatura zewnętrzna. Przejechane ok. 15 km i sprawdzenie klem. Klema + gorąca ok. 43 stopni. Teraz należy szukać dalej. Jekieś sugestie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”