Szybko rozładowujący się akumulator - problem
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Chmmm coś próbuję wzbudzić ekran , ja na próbę odpiąłbym radio i obserwować , lub szukać np. przekaźnik który jest sterowany po kluczyku pozycja akceleracji ( wilgoć w wiązce-instalacji kura maże robić chwilowe zwarcie )
Dodano po 1 godzinie 46 minutach 10 sekundach:
Przyszło mi do głowy potencjometr radia czy nie jest wadliwy
Dodano po 1 godzinie 46 minutach 10 sekundach:
Przyszło mi do głowy potencjometr radia czy nie jest wadliwy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
Błyskający CID to jest od dawna znany mankament - nie ma chyba na to sposobu. U mnie błyskał przy CD70 jak i CDC40 Opera. Zdarza się to przez jakiś czas po wyłączeniu auta i chyba po 30 min przestaje.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
U mnie nic nie błyska, ale po dwóch dniach postoju oczywiście nie mogę zapalić silnika. Napięcie zmierzone to 11.96 i to se ne da.
Cyk, cyk, cyk i game over.
Ale uwaga - przy napięciu 12,10 zapala bez problemu.
Różnica 0,14 V
Muszę wyjąć aku i go podładować lub zaczepić sąsiada, aby się podpiął z kablami na .... sekundę. Silnik pali od kopa. Potem pochodzi jakiś czas i rano zapalam.
ale i tak po naładowaniu w domu problem pojawia się kilku dniach.
Wiem, teraz mało jeżdżę. 6,5 km w jedną stronę i powrót na "kwarantannę zakazową".
Chyba akuś do wymiany będzie
Cyk, cyk, cyk i game over.
Ale uwaga - przy napięciu 12,10 zapala bez problemu.
Różnica 0,14 V
Muszę wyjąć aku i go podładować lub zaczepić sąsiada, aby się podpiął z kablami na .... sekundę. Silnik pali od kopa. Potem pochodzi jakiś czas i rano zapalam.
ale i tak po naładowaniu w domu problem pojawia się kilku dniach.
Wiem, teraz mało jeżdżę. 6,5 km w jedną stronę i powrót na "kwarantannę zakazową".
Chyba akuś do wymiany będzie
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
No to zostaje zamontować wyłącznik che-belkowy jaki montowało się w kaszlakach
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A ten pomysł viewtopic.php?f=97&t=31030
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Czytałem już wcześniej.
U mnie pojawił się problem może parę tygodni temu. Wcześniej tego nie było. Obstawiam, że akumulator już nie chce współpracować.
Chyba czas na jego wymianę
U mnie pojawił się problem może parę tygodni temu. Wcześniej tego nie było. Obstawiam, że akumulator już nie chce współpracować.
Chyba czas na jego wymianę
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja kupiłem drugi i syn go podmienia bo ja ze złamanym udem od 15 mieś nic nie zaniosę do auta nawet zapomniałem co to kierowanie
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
- Imię: Mirek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2020, 08:42 przez bosy Zafira, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
- Imię: Mirek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Znalazłem opis wyprowadzeń: https://www.diagnostics.org.uk/help/sho ... cal-Centrebosy Zafira pisze: ↑07 kwie 2020, 21:43 Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Mi zwiera do masy przewód czarno-żółty (37) we wtyczce XR5 czyli Electronic Control Unit 12 Volt Reference (2).
Więc zajmę się wymianą regulatora napięcia. Jak będę miał efekt finalny dam znać.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2018, 18:11
- Imię: Mirek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 bezyna/LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Temat okazał się banalny. Nie wciskał się do końca wyłącznik lampki w schowku i lampka świeciła cały czas .bosy Zafira pisze: ↑08 kwie 2020, 16:08Znalazłem opis wyprowadzeń: https://www.diagnostics.org.uk/help/sho ... cal-Centrebosy Zafira pisze: ↑07 kwie 2020, 21:43 Witam wszystkich serdecznie.
Mam ten sam problem - rozładowany aku na postoju. Przy pomiarze prądu: 1,5 A na postoju. Po odpięciu niebieskiej wtyczki w REC pobór prądu spada do 0,8. Akumulator sprawny, sprawdziłem z drugim akumulatorem. Wypinałem bezpieczniki i przekaźniki w obu skrzynkach, ale bez wyraźnej zmiany. Próbowałem znaleźć informację za co odpowiada niebieska wtyczka w REC. Może ktoś jest w stanie powiedzieć jakie obwody biegną do tej niebieskiej wtyczki?
Mi zwiera do masy przewód czarno-żółty (37) we wtyczce XR5 czyli Electronic Control Unit 12 Volt Reference (2).
Więc zajmę się wymianą regulatora napięcia. Jak będę miał efekt finalny dam znać.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bolączka wszystkich Zosiekbosy Zafira pisze: ↑08 kwie 2020, 16:08 Temat okazał się banalny. Nie wciskał się do końca wyłącznik lampki w schowku i lampka świeciła cały czas .
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2020, 16:09 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 paź 2018, 05:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B 1,8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Mam ten sam problem. 2 dni bez odpalanie silnika i trzeba odpalać z kabli. Regulator napięcia w alternatorze wymieniony na oryginał BOSCH. Napięcie ładowania w test mode bez obciążenia( wyłączone światła, klima, radio i wentylator) u-term 30 - czyli na szynie akumulatora 13,7 - 13,8 i to niestabilnie. Lampka w schowku była przez tydzień odłączona ( wczoraj założyłem nówkę). Po załączeniu świateł, klimy , radia i wentylator na 3, ładowanie pływa od 12,7 - 13,4. To wszystko zaczęło się w kwietniu, po odebraniu od mechanika po kolizji !!!! z sarną (wskoczyła na maskę i robiony był cały przód). Akumulator zakupiony w 11'2018 oddany na reklamację - dano w punkcie sprzedaży używany zastępczy. Co jeszcze mogę wymyślić by zdiagnozować przyczynę ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sprawdź czy się klemy nie grzeją
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 paź 2018, 05:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Działdowo
- Auto: Opel Zafira B 1,8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki Tazz za wskazówkę. Dzisiaj odpalenie z kabli. Temperatura klem na zimno(bez rozruchu) taka sama jak temperatura zewnętrzna. Przejechane ok. 15 km i sprawdzenie klem. Klema + gorąca ok. 43 stopni. Teraz należy szukać dalej. Jekieś sugestie?