Rozrusznik sam kręci
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 2011, 11:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: dth
- Gender:
Rozrusznik sam kręci
Witam
Opel zafira b 2008 r 1,9. Auto świeżo sprowadzone. Dziś samo załączyło rozrusznik i uderzył w samochód stojący przed nią. Odpalana z kluczyka.
Samochód stał od soboty zamknięty dziś nagle sam ruszył.
Pytanie czy przewód do rozrusznika idzie bezpośrednio ze stacyjki?
Czy ktoś miał taki przypadek?
Opel zafira b 2008 r 1,9. Auto świeżo sprowadzone. Dziś samo załączyło rozrusznik i uderzył w samochód stojący przed nią. Odpalana z kluczyka.
Samochód stał od soboty zamknięty dziś nagle sam ruszył.
Pytanie czy przewód do rozrusznika idzie bezpośrednio ze stacyjki?
Czy ktoś miał taki przypadek?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2229
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bezpiecznik( nr 18 zafira b) dziwne stacyjka daje impuls na automat rozrusznika ten dopiero uruchamia się przez wysoki prąd ,automat wypycha zębatkę (bendiks) który zazębia się o wieniec koła zamachowego wprawiając go w ruch dziwne co by dało impuls ? rozklekotana stacyjka ?
Ostatnio zmieniony 03 sie 2020, 18:24 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2229
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Auto może mieć i 30 tyś lecz gdy było odpalane X razy dziennie to stacyjka może w środku być rozklekotana (takie gdybanie)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 398
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dziwne trochę że sam pojechał bo sterowanie rozrusznika jest w tym samochodzie jest bardziej zagmatwane.
Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik K1 który dostaje napięcie z bezpiecznika nr18
Sam przekaźnik K1 nie może się aktywować ponieważ jego zasilanie jest wzięte z przekaźnika zapłonu K3 z drugiej zaś strony steruje nim elektronika pod maską silnika UEC w połączeniu z modułem CIM na kierownicy. Stacyjka jest prawie cyfrowa. Pozostaje tylko przetarcie wiązki lub woda na module UEC nie padało w tym czasie?
Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik K1 który dostaje napięcie z bezpiecznika nr18
Sam przekaźnik K1 nie może się aktywować ponieważ jego zasilanie jest wzięte z przekaźnika zapłonu K3 z drugiej zaś strony steruje nim elektronika pod maską silnika UEC w połączeniu z modułem CIM na kierownicy. Stacyjka jest prawie cyfrowa. Pozostaje tylko przetarcie wiązki lub woda na module UEC nie padało w tym czasie?
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 2011, 11:04
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: dth
- Gender:
Dokładnie tak była ulewa i klapka od bezpieczników była niedokładnie zamknięta dziś stwierdziłem ze jest mokra i własnie to podejrzewałem, zabezpieczyłem to . Samochód stoi na ręcznym i jest pod obserwacjąoki pisze: ↑04 sie 2020, 17:55 Dziwne trochę że sam pojechał bo sterowanie rozrusznika jest w tym samochodzie jest bardziej zagmatwane.
Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik K1 który dostaje napięcie z bezpiecznika nr18
Sam przekaźnik K1 nie może się aktywować ponieważ jego zasilanie jest wzięte z przekaźnika zapłonu K3 z drugiej zaś strony steruje nim elektronika pod maską silnika UEC w połączeniu z modułem CIM na kierownicy. Stacyjka jest prawie cyfrowa. Pozostaje tylko przetarcie wiązki lub woda na module UEC nie padało w tym czasie?
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 398
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Profilaktycznie mimo wszystko odpiąć akumulator odkręcić śrubę +z modułu UEC następnie odkręcić te kilka śrub i wyciągnąć cały moduł do wysuszenia. Przy okazji obejrzysz pod spodem złącza czy nie stoją w wodzie i czy nie posniedziały. Woda i prąd =elektroliza i nieprzewidywane reakcje. Za chwilę może się okazać że coś przestanie działać albo samo wariować.
Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
Swoją drogą mnie też ZA sama kiedyś odpalila i też po osiedlu pojeździła na szczęście po krótkiej jeździe zatrzymała się na dużej skrzyni z piachem na zimę. Po tym wybryku zdemontowałem alarm że zdalnym odpalaniem. Więcej to się nie wydarzyło. Czy tak czy inaczej na luz i ręczny. Tak dla świętego spokoju.
Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
Swoją drogą mnie też ZA sama kiedyś odpalila i też po osiedlu pojeździła na szczęście po krótkiej jeździe zatrzymała się na dużej skrzyni z piachem na zimę. Po tym wybryku zdemontowałem alarm że zdalnym odpalaniem. Więcej to się nie wydarzyło. Czy tak czy inaczej na luz i ręczny. Tak dla świętego spokoju.