[B] Brak mocy ! nikt nie wie co jest żle

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#271 Post autor: KAMUI »

Zależy jaki jest ten problem z EGR, Niech mechanik sprecyzuje czy cewka czy część mechaniczna zaworu. Spokojnie to da się w większości przypadków naprawić, ale jak chcesz mieć spokój z zaworem EGR to w międzyczasie szukaj nowego. Mi się udało nowy Magneti Marelli kupić za 200 zł, sprzedawca nie potrzebował go, ponieważ pośpieszył się z zakupem a problem tkwił w instalacji elektrycznej auta.

Kordianzafirab
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2020, 21:21
Imię: Kordian
Lokalizacja: Gniewino
Auto: 1.9CDTI COSMO PANORAMA
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#272 Post autor: Kordianzafirab »

Witam wszystkich forumowiczów..
Mam taki problem z moją Zafirą B z19DT. Autko rano odpalam bez żadnego problemu, w pracy silnika nic nie zauważyłem niepokojącego
problem tkwi w doładowaniu. Gdy dodaje gazu turbo coś tam słychać jak by gwizdało, ale podczas jazdy porostu nie ma takiej mocy jak kiedyś. Rury od turbo sprawdziłem i nie mają żadnych przedmuchów, dziur czy przetarć. a jak dodam gaz w podłogę to rury nie robią sie zbyt twarde tylko tak bardzo pomału i mogę ja ścisnąć.
Jak złapie jakąś dosyć dużą górę to czasami rozłączy turbo i zapali się błąd p0234- obwód ciśnienia doładowania odchylenie ujemne.
Dodam ze czasami raz na 3 razy wszystko jest ok i jakby problemu nie był, auto normalnie śmiga i jest wszystko ok.
Może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc z góry dziękuje.

Jacenty111
Posty: 3
Rejestracja: 02 lip 2020, 09:02
Imię: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#273 Post autor: Jacenty111 »

Witam, jestem nowy na forum. Mam problem z Zafirką , w czasie jazdy a zwłaszcza podczas wyprzedzania czuć małe szarpnięcia, jak by silnik się krztusił po czym auto traci moc. Bywa że zaświeci się kontrolka, ale bywa że nie. Po jakimś czasie wracało do normy nawet w czasie jazdy, kontrolki błędu też same gasły ale teraz pojawia się to coraz częściej, nie mam pojęcia co najpierw mam sprawdzić. Jeśli ktoś miał coś takiego lub się z tym spotkał to proszę o jakąś podpowiedz.

Awatar użytkownika
KAMUI
Mieszkaniec
Posty: 422
Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: GST,GSZ
Auto: Touran 1T3, Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#274 Post autor: KAMUI »

U mnie było podobnie, szarpał w czasie jazdy, na 1 sekundę zapalała się kontrolka. Winny okazał się zawór EGR, po rozebraniu część mechaniczna była tak zapieczona, że nie mogłem tego ruszyć.

Roln1k
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2020, 22:53
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Opel Zafira B 1.6 115KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#275 Post autor: Roln1k »

Witam dziś z racji że było gorąco uruchomiłem klimę auto prawie nie jechało. Podjechałem do mechanika który zajmuje się oplami. Przejechał się i mówi że dziwnie mi to auto chodzi. Nawet bez klimy nie chodzi tak jak powinno. Sprawdził świece. Założył inna cewkę żeby sprawdzić ale to samo więc włożył moja spowrotem. Ja nie mam rozeznania jak to auto faktycznie powinno chodzić. A no i spałanie z tego co czytam w necie to ludzie mają po 8 litrów po mieście mi komp pokazujev11-12 litrów. Czy to normalne? Mechanik mówił że muszę auto zostawić będą sprawdzać co nie tak czy np katalizator przypchany czy ten cały egr(tutaj pytanie czy mój silnik czyli ten 1,6 115KM ma egr- może pytanie glupie ale ja sie na tym kompletnie nie znam ). Mój silnik to 1.6 115km rok zafiry 2008r. Jest ktoś może z Bielska białej albo okolic i ma też takie auto z tym silnikiem żeby wsiadł i się przejechał czy to tylko fanaberią mechanika czy faktycznie coś nie tak. Jak coś proszę o info albo o kontakt mój numer 609937255 aha i jeszcze jedno - 0 blędów nic nie ma. pozdro
Ostatnio zmieniony 10 lip 2020, 23:27 przez Roln1k, łącznie zmieniany 2 razy.

monikamachowiec
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2020, 13:45
Imię: Monika
Lokalizacja: Łuków
Auto: Opel Zafira B 1.9 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#276 Post autor: monikamachowiec »

Witam was forumowicze i klubowicze.
Jestem tu nowa i pisze w imieniu męża, a mianowicie:
W kwietniu tego roku zaświecila sie kontrolka samochodu z kluczykiem, za chwile slyszalem cykanie pod samochodem, tak jakby z dpf. Pojechałem do brata na kanal sprawdzic co sie dzieje i w momencie przegazowania samochodu wpadł on sam w obroty i udalo mi się zgasix samochod ale wystrzelil intercooler. Zaprowadzilem go do mechanika, szanowanego i uwazanego w moim miescie i niestety mialem zapchany dpf i musialem go wyprac, zregenerowac turbine, wymenic intercooler, całość zamknęła sie w ppnad 3000zl. Po odebraniu pojazdu i przejechaniu okolo 100km znowu zaswiecila sie ta kontrolka i wrocilem z nim do mechanika. Powiedział ze stopila sie jakas rurka od dpf i wymienili. Problem sie nie pojawial przez ponad 1000km i wrócił znowu. Znowu ta nieszczęsna kontrolka. Zaprowadzilem go spowrotem i musiał zostac na kilka dni bo wyskoczyl blad roznicy ciśnień - 0,02. Wymienil przewod, czujnik, świece. Kilka razy samochod odbieralem, problem wracal, ja go spowrotem prowadzilem i tak przez kilka razy. Przy probie wypalania dpf na trasie kontrolka tak jakby od nowa się świeciła i znowu ten sam blad. Mechanik, elektryk juz niewie co robic, rozkladaja rece. Moze wy cos klubowicze jestescie w stanie poradzić??
Swrwis rozpoczyna sie od 350zl i nie wiadomo na jakiej kwocie sie skonczy sama diagnostyka a mnie po awarii za ponad 3 tysiące nie stac juz

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#277 Post autor: Tazz »

Jakie błędy pokazuje komputer? Można to sprawdzić metoda gaz-hamulec, to pomoże w diagnostyce i naprawie.


Po za tym proszę używać opcji szukaj
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

monikamachowiec
Posty: 2
Rejestracja: 27 sie 2020, 13:45
Imię: Monika
Lokalizacja: Łuków
Auto: Opel Zafira B 1.9 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#278 Post autor: monikamachowiec »

Z tego co powiedzial elektryk blad roznicy ciśnień i jest -0.02

rzepa369
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2020, 07:11
Imię: Marian
Lokalizacja: Karczmiska
Auto: ZAFIRA B 1.9 cdti
Model: za
Oznaczenie silnika: z19dt

#279 Post autor: rzepa369 »

Witam kolego. Czy udało Ci się rozwiązać problem. U mnie dzieje się to samo brak mocy brak jakich kolwiek kodów błędu. Raz może mrugneła kontrolka samochodzik z kluczykiem . Ale zaraz zgasła i juz od 3 tygodni sie nie zapala. A autko zahowuje się tak gdy odpalam turbina wkręca sie aby do połowy i mogę tak jechać parę godzin nic się nie zmienia. Ale gdy tylko zgaszę silnik i odpalę ponownie odzyskuje 100 procent mocy. W skruci odpalam auto przejade kilometr piec i gdy czuje ze silnik nie ma pełnej mocy szybko gaszę odpalam ponownie i wtedy odzyskuje 100 procent mocy. I tak od miesiąca juz walczę. Ma ktoś jakiś pomysł na to .egr usunięty pdf usunięty wgrana nowa mapa 2 lata temu.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#280 Post autor: Pszczyna »

Przeczyścić styki wtyczek UEC , CPU , kontrola szczelności kolektora wydechu ,uszczelek egr ,czyszczenie BOTSENSOR (DIESEL) , kontrola szczelności-wytarć przepustnicy (głównie ośka) i czyszczenie elektroniki przepustnicy (chyba to nazywają silnik krokowy) ,kontrola szczelności gumowych węży powietrznych dolotowych i doładowania

pawel.marek
Posty: 1
Rejestracja: 15 wrz 2020, 10:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTJ

#281 Post autor: pawel.marek »

Witam Was wszystkich.
Podobnie jak poprzednicy mam problem z mocą Zafiry, ale u mnie sprawa ma się następująco.

Kilka miesięcy temu jadąc w długiej trasie auto w pewnym momencie jakby się zacięło, rozpędzenie go graniczyło z cudem, rozpędzał się baaaardzo powoli, wjazd większą górę raczej nie wchodził w grę. Zanim dotarłem do celu podróży przetkał się i jechał już normalnie. Jeszcze kilka razy w trasie (zazwyczaj działo się to w długich trasach, nigdy po mieście) mnie tak zaskoczył. Postawiłem auto do mechanika, który stwierdził, że sprawdzamy filtr paliwa, bo może jest zatkany i taka reakcja. Faktycznie, było na nim mnóstwo brudów, farfocli. Po wymianie filtra samochód jeździł znowu świetnie. Ale do czasu. Po kilku miesiącach sytuacja analogiczna. Znów mechanik i wymiana filtra. I znowu auto odzyskało wigor. Niestety, kolejna akcja pojawiła się po miesiącu. Mechanik pokręcił nosem, zauważył na filtrze jakieś drobne opiłki metalu, ale znów wymienił filtr... Auto dokładnie po dobie znów zaczęło mulić. Kolejny pomysł mechanika to wymiana pompy paliwa. Wymieniliśmy i znów - dobę pojeździł i jest to samo. Teraz mechanik proponuje wymianę jakiegoś przekaźnika przy pedale gazu(?) - nie wiem czy dobrze napisałem, jestem totalnym laikiem samochodowym. Boję się, że kolejne wymiany niczego nie zmienią i to wszystko to takie macanie po omacku w ciemnościach.
Cała nadzieja w Was mi już została.
Podpowiedzcie, proszę, na co możemy zwrócić uwagę? Czym się zająć? Co przeczyścić? Co wymienić?
Dopiszę jeszcze tylko, że nie wywala mi żadnych błędów, nic się nie świeci, a po podpięciu do komputera nie pojawia się żaden błąd.

ratujcie, bo zwariuję i zbankrutuję!

Pozdrawiam i czekam na sugestie.

Deleted User 21664

#282 Post autor: Deleted User 21664 »

pawel.marek pisze: 15 wrz 2020, 11:12 Witam Was wszystkich.
Podobnie jak poprzednicy mam problem z mocą Zafiry, ale u mnie sprawa ma się następująco.

Kilka miesięcy temu jadąc w długiej trasie auto w pewnym momencie jakby się zacięło, rozpędzenie go graniczyło z cudem, rozpędzał się baaaardzo powoli, wjazd większą górę raczej nie wchodził w grę. Zanim dotarłem do celu podróży przetkał się i jechał już normalnie. Jeszcze kilka razy w trasie (zazwyczaj działo się to w długich trasach, nigdy po mieście) mnie tak zaskoczył. Postawiłem auto do mechanika, który stwierdził, że sprawdzamy filtr paliwa, bo może jest zatkany i taka reakcja. Faktycznie, było na nim mnóstwo brudów, farfocli. Po wymianie filtra samochód jeździł znowu świetnie. Ale do czasu. Po kilku miesiącach sytuacja analogiczna. Znów mechanik i wymiana filtra. I znowu auto odzyskało wigor. Niestety, kolejna akcja pojawiła się po miesiącu. Mechanik pokręcił nosem, zauważył na filtrze jakieś drobne opiłki metalu, ale znów wymienił filtr... Auto dokładnie po dobie znów zaczęło mulić. Kolejny pomysł mechanika to wymiana pompy paliwa. Wymieniliśmy i znów - dobę pojeździł i jest to samo. Teraz mechanik proponuje wymianę jakiegoś przekaźnika przy pedale gazu(?) - nie wiem czy dobrze napisałem, jestem totalnym laikiem samochodowym. Boję się, że kolejne wymiany niczego nie zmienią i to wszystko to takie macanie po omacku w ciemnościach.
Cała nadzieja w Was mi już została.
Podpowiedzcie, proszę, na co możemy zwrócić uwagę? Czym się zająć? Co przeczyścić? Co wymienić?
Dopiszę jeszcze tylko, że nie wywala mi żadnych błędów, nic się nie świeci, a po podpięciu do komputera nie pojawia się żaden błąd.

ratujcie, bo zwariuję i zbankrutuję!

Pozdrawiam i czekam na sugestie.
A może warto sprawdzić wtryski, skoro na filtrze paliwa cyklicznie pojawiają się opiłki metalu to może coś poszło dalej i wtryski są przytkane :nie_wiem:

szczupaknt
Posty: 3
Rejestracja: 01 gru 2019, 17:50
Imię: Błażej
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Auto: Opel Zafira b 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#283 Post autor: szczupaknt »

Witam mam taki problem przy swojej zafirze 2006r 1.9 120km automatyczna skrzynia biegów , przy upalnych dniach słabnie na przyspieszeniu nie ma siły ruszyć nawet jeśli wyłączę klimatyzację . Jak na dworze jest temperatura ok 20 to zbiera się super tylko przy upalnych dniach jest problem , czy ktoś jeszcze ma takie objawy przy zafirze , dziękuję Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#284 Post autor: Pszczyna »

Wpierw się zdecyduj jaki masz silnik bo `120km to 8V Z19DT , a w opisie noku jest DTH czyli 16V 150Km

szczupaknt
Posty: 3
Rejestracja: 01 gru 2019, 17:50
Imię: Błażej
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Auto: Opel Zafira b 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#285 Post autor: szczupaknt »

Pszczyna pisze: 16 wrz 2020, 19:51 Wpierw się zdecyduj jaki masz silnik bo `120km to 8V Z19DT , a w opisie noku jest DTH czyli 16V 150Km
Silnik mam Z19DT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”