Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak widać na fotce bolczyk idzie od strony tłoczka w te wycięcie blokuje on obracanie się tłoczka (wykręcanie) co by nie zablokował tarczy.
Sprężynka jedna na klocek tam gdzie pasuje to widać na foto.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Nowa Wieś
- Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Dziękuję za uwagi, klocki mają wcięcia po obu stronach i producent dołącza 8 blaszek. Raczej nie dają podwójnej ilości bo mogę zgubić, stąd ten dylemat.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 23:45 przez Shooter, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie mają wycięć co widać na fotce i nie pasują z prawej strony zawsze wyleci, ale nie widać po założeniu do jarzma.
Tu masz jak wymienić klocki zacisku LUKAS.
https://www.youtube.com/watch?v=QxxagHYPT1Q
Tu masz jak wymienić klocki zacisku LUKAS.
https://www.youtube.com/watch?v=QxxagHYPT1Q
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2020, 10:10 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Nowa Wieś
- Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Dzięki Dziadek13,
Widziałem ten film i właśnie między innymi dlatego przejdę na Lukasa, bo przy każdej zmianie klocków wymienię blaszki prowadzące. O systemie Boscha niewiele znalazłem. Jak widzisz na rysunkach, które nadesłałeś, te blaszki-spręzynki idą na obie strony.
Widziałem ten film i właśnie między innymi dlatego przejdę na Lukasa, bo przy każdej zmianie klocków wymienię blaszki prowadzące. O systemie Boscha niewiele znalazłem. Jak widzisz na rysunkach, które nadesłałeś, te blaszki-spręzynki idą na obie strony.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ale jak pisałem inaczej je widać luzem a inaczej w całym jarzmie.Ja w swojej zośce DTL miałem też zaciski boscha i nie było problemu przez ten cały okres dopuki ktoś sobie jej nie pożyczył, tyle że już nie pamiętam wymiany klocków ale przeważnie miałem problemy z linką ręcznego one często zaciągały i już nie odpuszczały zacisku.Do zacisków lukasa też jest inna linka niż do boscha.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Ja się troszku wetnę- jeśli masz zmieniać osłony tarcz hamulcowych to proponuje od razu nastawić się wtedy na wymianę systemu na Lukasa, bo akurat będziesz miał odkręcone piasty, co i tak będziesz musiał zrobić aby zmienić blachy do mocowania jarzma.
Sam przeszedłem również ten proces w mojej Zośce, niestety na raty-dwa razy ta sama robota.
A co do linek to niby powinny być inne-mają inne końcówki, ale spokojnie może latać jedna za drugą.
Ja najpierw zmieniłem zaciski a dopiero z 2 latka później linka poszła i wtedy dostała dedykowaną do Lukasa-polecam linki Cofli( nie wiem czy pisownia prawidłowa).
A tak w ogóle jakbyś tych blach potrzebował to się odzywaj, w związku z tym że Zośka już nie jeździ to tylna belka z blachami wypoczywa pod wiatką Pozdro
Sam przeszedłem również ten proces w mojej Zośce, niestety na raty-dwa razy ta sama robota.
A co do linek to niby powinny być inne-mają inne końcówki, ale spokojnie może latać jedna za drugą.
Ja najpierw zmieniłem zaciski a dopiero z 2 latka później linka poszła i wtedy dostała dedykowaną do Lukasa-polecam linki Cofli( nie wiem czy pisownia prawidłowa).
A tak w ogóle jakbyś tych blach potrzebował to się odzywaj, w związku z tym że Zośka już nie jeździ to tylna belka z blachami wypoczywa pod wiatką Pozdro
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Nowa Wieś
- Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Dzisiaj pojechałem do mechanika. Nie mogłem uwierzyć w to co usłyszałem, ale właśnie przed chwilą sprawdziłem i osadziłem prawidłowo te blaszki-sprężynki.
https://photos.app.goo.gl/x1deRAJtyELvzhN77
Wychodzi na to, że te klocki są jakby na jarzmo konkretnej strony. Po założeniu innej pary wszystko było OK, więc tę która na wcześniej przedstawianych zdjęciach ni pasowała zamontowałem w drugie jarzmo i efekt widać na zdjęciu z linku powyżej.
Wstawiłem fotkę / Sebu$
https://photos.app.goo.gl/x1deRAJtyELvzhN77
Wychodzi na to, że te klocki są jakby na jarzmo konkretnej strony. Po założeniu innej pary wszystko było OK, więc tę która na wcześniej przedstawianych zdjęciach ni pasowała zamontowałem w drugie jarzmo i efekt widać na zdjęciu z linku powyżej.
Wstawiłem fotkę / Sebu$
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2020, 06:38 przez Sebu$, łącznie zmieniany 5 razy.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Wyciąg i sprawdź te klocki i przewody tam gdzieś musi być zwarcie na masę powstałe przy wymianieKOPERNIK pisze: ↑04 wrz 2009, 12:06 Witam.sprawdziłem dzisiaj te czujniki bo wciąż wyświetla mi BRAK PAD i może były troszke luźne to je troszkę po rozginałem i nadal wyświetla ten cholerny komunikat. i co tu z nim zrobić bo zaczyna mi brakować pomysłu.pozdrawiam po wymianie klocków jakiś miesiąc było ok ...
czesiek_ze
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Nowa Wieś
- Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam ponownie,
Zakupiłem i zregenerowałem zaciski Lucas. Idąc siłą rozpędu zdemontowałem z dźwigni hamulca ręcznego pierścienie z gumą w środku.
Wydobyłem tuleję gumową i po wypiaskowaniu pomalowałem.
Niestety po złożeniu okazało się, że jest bardzo duży luz między metalem a gumową tuleją.
Czy prezentowany element można dokupić? jeśli tak to prosił bym o numer lub nazwę. Jeśli nie to propozycje naprawy
Zakupiłem i zregenerowałem zaciski Lucas. Idąc siłą rozpędu zdemontowałem z dźwigni hamulca ręcznego pierścienie z gumą w środku.
Wydobyłem tuleję gumową i po wypiaskowaniu pomalowałem.
Niestety po złożeniu okazało się, że jest bardzo duży luz między metalem a gumową tuleją.
Czy prezentowany element można dokupić? jeśli tak to prosił bym o numer lub nazwę. Jeśli nie to propozycje naprawy