Szwankuje pompa AdBlue - robićć w ASO?
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Szwankuje pompa AdBlue - robićć w ASO?
Zażyczyli sobie 3000 pln za samą pompę...
PEwnie używkę można kupić taniej, aczkolwiek zalewu ofert nie ma - właściwie to w ogóle nie znalazłem.
Ktoś przerabiał?
Silnik B16DTH
PEwnie używkę można kupić taniej, aczkolwiek zalewu ofert nie ma - właściwie to w ogóle nie znalazłem.
Ktoś przerabiał?
Silnik B16DTH
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Weź z aso numer części - powinni podać i szukaj po numerze. Wiem z doświadczenia, że polskie aso ceni się ja zespół F1. Ja walczyłem z czujnikiem cząstek stałych w polskim serwisie 1800zł, a w angielskim łącznie z wysyłką do polski trochę ponad 800zł niewiarygodne ale tak jest. Polecam też poszukać na Ebay-u.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Oki, tak zrobię. Przy okazji poczytałem o AdBlue. Podobnież krystalizuje w całkiem normalnych temperaturach. Shell podaje temperaturę przechowywania -5 fo +25. (https://www.shell.pl/kierowcy/plyny-i-k ... dblue.html)
Zimny można podgrzać, w zbiorniku jest grzałka. Na stacjach dystrybutory mają także chłodzenie, ale w samochodzie go nie ma.
Akurat błąd pojawił mi się przy szybkiej jeździe w bardzo gorący dzień ...
Zdaje się ze te awarie są dość powszechne, uzywki pompy do Zafiry są trudno osiągalne. Wygląda na to że pompa na oko jest ta sama co w wielu innych silnikach, ale trzeba uważać bo sterownik się z nią może nie dogadać. Zgłębiam temat dalej.
Zimny można podgrzać, w zbiorniku jest grzałka. Na stacjach dystrybutory mają także chłodzenie, ale w samochodzie go nie ma.
Akurat błąd pojawił mi się przy szybkiej jeździe w bardzo gorący dzień ...
Zdaje się ze te awarie są dość powszechne, uzywki pompy do Zafiry są trudno osiągalne. Wygląda na to że pompa na oko jest ta sama co w wielu innych silnikach, ale trzeba uważać bo sterownik się z nią może nie dogadać. Zgłębiam temat dalej.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Jeżeli numery części będą takie same to sterownik na pewno się dogada. Co do awaryjności nie mogę się wypowiedzieć do tej pory AdBlue nie sprawiało mi problemu. Gdzieś czytałem, że problemy u ludzi zaczynają się po akcji serwisowej zmiany softu sterownika ale ja jej nie robiłem.
A jaki błąd odczytali ci w ASO - warto poczytać o tym błędzie nie zawsze jest to takie oczywiste - u mnie chciano wymieniać czujnik temperatury spalin bo tak wskazywał błąd ale tak naprawdę wyczytałem w necie, że trzeba wymienić czujnik cząstek stałych - wymieniłem i spokój, a w serwisie wymienili by sprawny czujnik temperatury.
A jaki błąd odczytali ci w ASO - warto poczytać o tym błędzie nie zawsze jest to takie oczywiste - u mnie chciano wymieniać czujnik temperatury spalin bo tak wskazywał błąd ale tak naprawdę wyczytałem w necie, że trzeba wymienić czujnik cząstek stałych - wymieniłem i spokój, a w serwisie wymienili by sprawny czujnik temperatury.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Podobnież mają tam kumatego elektryka i on twierdzi że to pompa. Ja odczytywałem wcześniej i był to błąd grzałki.
Pytanie 1: czy grzałka jest zintegrowana z pompą? Jeśli tak to na jedno wychodzi czy pompa, czy grzałka...
Pytanie 2: czy znacie firmy regenerujące pompy AdBlue do osobówek? Co do numeru części, to jest numerów wiele na części.
Nie znalazłem pompy ani używanej ani w zamienniku, numer części który mi podali to 39146676. Tu jest taka dobrze ofotografowana: https://allegro.pl/oferta/insignia-a-po ... 9725605457. Jak widać na pompie jest dużo rożnych numerków, i np. taka jak tu: https://allegro.pl/oferta/pompa-adblue- ... 9674934209 ma niektóre te same i wygląda identycznie. Podejrzewam że to jest właśnie taka co pasuje, ale nie gada - wtyczka identico, ale soft w środku inny. Ale może można przełożyć kawałki? (Pytanie 3 )
Dodano po 40 minutach 37 sekundach:
O, a tu nówka sztuka do (niby drogiego) Audi, 5 razy taniej niż do Zafiry: https://www.ebay.pl/itm/New-OEM-AUDI-Q5 ... Swy6NcULSc. I to w Texasie
Wygląda na to, że można by przeszczepić bebechy, numery na samej pompie dokładnie te same.
Pytanie 1: czy grzałka jest zintegrowana z pompą? Jeśli tak to na jedno wychodzi czy pompa, czy grzałka...
Pytanie 2: czy znacie firmy regenerujące pompy AdBlue do osobówek? Co do numeru części, to jest numerów wiele na części.
Nie znalazłem pompy ani używanej ani w zamienniku, numer części który mi podali to 39146676. Tu jest taka dobrze ofotografowana: https://allegro.pl/oferta/insignia-a-po ... 9725605457. Jak widać na pompie jest dużo rożnych numerków, i np. taka jak tu: https://allegro.pl/oferta/pompa-adblue- ... 9674934209 ma niektóre te same i wygląda identycznie. Podejrzewam że to jest właśnie taka co pasuje, ale nie gada - wtyczka identico, ale soft w środku inny. Ale może można przełożyć kawałki? (Pytanie 3 )
Dodano po 40 minutach 37 sekundach:
O, a tu nówka sztuka do (niby drogiego) Audi, 5 razy taniej niż do Zafiry: https://www.ebay.pl/itm/New-OEM-AUDI-Q5 ... Swy6NcULSc. I to w Texasie
Wygląda na to, że można by przeszczepić bebechy, numery na samej pompie dokładnie te same.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2020, 12:17 przez Fakir, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Nie wiem czy nie taniej i prościej będzie podjechać gdzieś do specjalistów i po prostu wyłączyć AdBlue. Zawsze w przyszłości można to uruchomić.
Dodano po 23 minutach 43 sekundach:
Rozejrzyj się jeszcze za częściami od innych modeli mokka, astra nie kiedy wystawiane są kompletne zbiorniki z pompą może będzie pasowała
https://allegro.pl/oferta/mokka-zbiorni ... 8745476189
Dodano po 23 minutach 43 sekundach:
Rozejrzyj się jeszcze za częściami od innych modeli mokka, astra nie kiedy wystawiane są kompletne zbiorniki z pompą może będzie pasowała
https://allegro.pl/oferta/mokka-zbiorni ... 8745476189
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Też się zastanawiam nad wyłączeniem. Nie lubię kaleczyć samochodu ale 3kzł za pompę to lekka przesada.
Niestety bezpośrednio nie pasuje prawie od żadnego opla, tylko insignia A, cascada i zafira. Dlatego myślałem o przeszczepie kawałka, bo podejrzewam że bebechy są te same, ale kto to wie ...
Niestety bezpośrednio nie pasuje prawie od żadnego opla, tylko insignia A, cascada i zafira. Dlatego myślałem o przeszczepie kawałka, bo podejrzewam że bebechy są te same, ale kto to wie ...
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Ściągnąłem osłonę, kilo brudu pod spodem. Zdjąłem sterownik, ale za nic nie mogę odkręcić pompy. Jest duża plastikowa nakrętka, nr 6 na tym rysunku: https://opel.7zap.com/pl/car/p12/g/10/1-1/
Ktoś ma pomysł jak to odkręcić? Próbowałem kluczem do filtrów, akurat pasuje taki jakim przykręcam filtry do wody w domu . Ale niestety to jest bardzo mocno dokręcone i nie puszcza. A może ma lewy gwint? Wie ktoś?
Ktoś ma pomysł jak to odkręcić? Próbowałem kluczem do filtrów, akurat pasuje taki jakim przykręcam filtry do wody w domu . Ale niestety to jest bardzo mocno dokręcone i nie puszcza. A może ma lewy gwint? Wie ktoś?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Polać ciepłą wodą
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Myslałem ż pompa jest wymontowana , w takim razie suszarka lub opalarka z umiarem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Na uszczelce na pewno skrystalizowało się AdBlue dla tego nie idzie. Ja bym podgrzewał i próbował ruszać lewo/prawo z umiarem tak by skruszyły się zanieczyszczenia i powinno w pewnym momencie odpuścić.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Hejka,
pompy zdjąć nie dąłem rady. Grzałem, ciągnąłem, nie rusza.
Ale ... podłączyłem na próbę inny sterownik i błędy znikły! A więc najpewniej to nie pompa, a sterownik - używka 150 pln ... Ale jest drugie ale - po wymianie sterownika nie czyta się poprawnie poziom AdBlue. Wedle elektryka z Opla wymaga to wyzerowania z ich komputera. Także muszę do nich podjechać na co w tej chwili nie za bardzo mam czas. Zamówiłem nakrętkę i uszczelkę do pompy, jak się okaże że jednak muszę ją zdjąć to starą nakrętkę rozwalę po prostu.
pompy zdjąć nie dąłem rady. Grzałem, ciągnąłem, nie rusza.
Ale ... podłączyłem na próbę inny sterownik i błędy znikły! A więc najpewniej to nie pompa, a sterownik - używka 150 pln ... Ale jest drugie ale - po wymianie sterownika nie czyta się poprawnie poziom AdBlue. Wedle elektryka z Opla wymaga to wyzerowania z ich komputera. Także muszę do nich podjechać na co w tej chwili nie za bardzo mam czas. Zamówiłem nakrętkę i uszczelkę do pompy, jak się okaże że jednak muszę ją zdjąć to starą nakrętkę rozwalę po prostu.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Proponuję ci zadzwonić do gościa który robił mi rozszerzenie wyświetlanych informacji z komputera, Robi też programowanie sterowników i ich resetowanie. Za jednym zamachem i w tej samej cenie rozszerzysz sobie funkcje komputera i zresetujesz AdBlue. Ja załatwiałem to 2 lata temu na Ursynowie pod telefonem 605308995.
ps. Gdyby ci się nie udało załatwić to daj znać mam GDS2 wydaje mi się, że też powinno się udać zresetować
ps. Gdyby ci się nie udało załatwić to daj znać mam GDS2 wydaje mi się, że też powinno się udać zresetować
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Hejka,
dzięki Tomku, okazuje się że jednak elektryk racji nie miał. To znaczy miał ją częściowo. Rzeczywiście sterownik tak po prostu nie aktualizuje od razu poziomu AdBlue na postoju, jednak po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów odczytał! Przejechałem się na próbę i z niejakim (a jakże przyjemnym tym razem ) zaskoczeniem zorientowałem się że przestała mi migać ta nieszczęsna lampka, moja "przyjaciółka" od wielu tygodni. Będę jednak o tobie ciepło myślał jak mój interfejs nie da rady. Coś czuję że jeszcze może to być potrzebne. A wiec problem rozwiązany kosztem 150 pln na sterownik i jakichś dwóch - trzech godzin mojego czasu. Oczywiście nie licząc tego spędzonego na czytani, poszukiwaniu porad (nie znalazłem żadnej poza tym wątkiem), oraz próbach znalezienia pompy. A wszystko dlatego że samochód stał w ASO z powodu innej naprawy. Gdybym to rozkręcił od razu, to miał bym w tydzień zrobione. A więc nauczka - popatrzeć, spróbować, nie wierzyć ASO ale niestety i innym mechanikom. Wiele przy samochodach nie robię, ale to już jest mój drugi przypadek kiedy winny jest sterownik choć profesjonaliści twierdzą że zepsuł się element wykonawczy. Jako że wymiana sterownika jest zazwyczaj o wiele łatwiejsza i na ogół są one tańsze, warto od tego zacząć!
A co mnie zachęciło aby zmienić sterownik? Odpiąłem go i zobaczyłem że plastik przy jednej z nóżek jest jakby ciemniejszy ... I bingo. Coś tam się przypaliło. Być może nie bez przyczyny, być może z pompą tez jest problem, być może wróci - nie wiem. Ale na razie działa, przejechałem jakieś 30 km i czysto.
Dzieki raz jeszcze z Wasze porady, jakby ktoś miał podobny problem to zapraszam na konsultacje albo i na kanał
pozdr,
dzięki Tomku, okazuje się że jednak elektryk racji nie miał. To znaczy miał ją częściowo. Rzeczywiście sterownik tak po prostu nie aktualizuje od razu poziomu AdBlue na postoju, jednak po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów odczytał! Przejechałem się na próbę i z niejakim (a jakże przyjemnym tym razem ) zaskoczeniem zorientowałem się że przestała mi migać ta nieszczęsna lampka, moja "przyjaciółka" od wielu tygodni. Będę jednak o tobie ciepło myślał jak mój interfejs nie da rady. Coś czuję że jeszcze może to być potrzebne. A wiec problem rozwiązany kosztem 150 pln na sterownik i jakichś dwóch - trzech godzin mojego czasu. Oczywiście nie licząc tego spędzonego na czytani, poszukiwaniu porad (nie znalazłem żadnej poza tym wątkiem), oraz próbach znalezienia pompy. A wszystko dlatego że samochód stał w ASO z powodu innej naprawy. Gdybym to rozkręcił od razu, to miał bym w tydzień zrobione. A więc nauczka - popatrzeć, spróbować, nie wierzyć ASO ale niestety i innym mechanikom. Wiele przy samochodach nie robię, ale to już jest mój drugi przypadek kiedy winny jest sterownik choć profesjonaliści twierdzą że zepsuł się element wykonawczy. Jako że wymiana sterownika jest zazwyczaj o wiele łatwiejsza i na ogół są one tańsze, warto od tego zacząć!
A co mnie zachęciło aby zmienić sterownik? Odpiąłem go i zobaczyłem że plastik przy jednej z nóżek jest jakby ciemniejszy ... I bingo. Coś tam się przypaliło. Być może nie bez przyczyny, być może z pompą tez jest problem, być może wróci - nie wiem. Ale na razie działa, przejechałem jakieś 30 km i czysto.
Dzieki raz jeszcze z Wasze porady, jakby ktoś miał podobny problem to zapraszam na konsultacje albo i na kanał
pozdr,