Wydech przelotowy z19dt
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wydech przelotowy z19dt
Witam.
Z racji tego że wydech mam juz trochę skorodowany to w sobotę urwał się tłumik końcowy. Naprawiłem jednak wcześniejsze też długo nie wytrzymają.
Pojawił się w mojej głowie pomysł żeby zrobić przelot z nierdzewki o średnicy zewnętrznej 54 i grubosci 1.5mm.
Mam w planach także programowe podniesienie mocy na wiosnę. Dodam że te wydechy kupowane to z reguły nie wytrzymują długo dlatego pomyślałem zeby zrobić wieczny z nierdzewki
W zwiazku z tym wydechem mam kilka pytań.
1. Z reguły robią przeloty z 2.5calowej rury. Moja ma 2.2cala. Przeszkadzało by to? Oryginał ma chyba 51mm średnicę z tego co kojarze.
2. Żeby przelot działał jak przelot to rozumiem ze kata wybebeszyć należy?
3. Jak ma się sprawa z błędami odnośnie sondy lambda, czy by wariowała czy nie? Wcześniejsze auto miałem bez kata i sonda działała dobrze tylko to była benzyna
4. Dpf bym zostawił żeby nie bawić się w wyprogramowanie i ewentualne problemy z przeglądem.
Czy ma sens taka zabawa? Czy kupić po prostu wydech np bosal i założyć fabrykę?
Mój pomysł jest podyktowany tym że posiadam rury nierdzewne 54mm oraz tig'a więc wydał bym tylko na jakiś ładny końcowy oraz na łącznik elastyczny nierdzewny
Z racji tego że wydech mam juz trochę skorodowany to w sobotę urwał się tłumik końcowy. Naprawiłem jednak wcześniejsze też długo nie wytrzymają.
Pojawił się w mojej głowie pomysł żeby zrobić przelot z nierdzewki o średnicy zewnętrznej 54 i grubosci 1.5mm.
Mam w planach także programowe podniesienie mocy na wiosnę. Dodam że te wydechy kupowane to z reguły nie wytrzymują długo dlatego pomyślałem zeby zrobić wieczny z nierdzewki
W zwiazku z tym wydechem mam kilka pytań.
1. Z reguły robią przeloty z 2.5calowej rury. Moja ma 2.2cala. Przeszkadzało by to? Oryginał ma chyba 51mm średnicę z tego co kojarze.
2. Żeby przelot działał jak przelot to rozumiem ze kata wybebeszyć należy?
3. Jak ma się sprawa z błędami odnośnie sondy lambda, czy by wariowała czy nie? Wcześniejsze auto miałem bez kata i sonda działała dobrze tylko to była benzyna
4. Dpf bym zostawił żeby nie bawić się w wyprogramowanie i ewentualne problemy z przeglądem.
Czy ma sens taka zabawa? Czy kupić po prostu wydech np bosal i założyć fabrykę?
Mój pomysł jest podyktowany tym że posiadam rury nierdzewne 54mm oraz tig'a więc wydał bym tylko na jakiś ładny końcowy oraz na łącznik elastyczny nierdzewny
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 16:45 przez theeye7777, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Jeśli masz dostęp do giętarki i nierdzewki około 2" to można zrobić fajny wydech ,wybebeszać kata nie musisz bo masz DPF o jakim przelocie Ty piszesz to nie wiem tłumiki jak potrafisz też można zrobić ale to już wyższa szkoła jazdy. powodzenia
Zobacz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=NIleGJzoNnk
Zobacz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=NIleGJzoNnk
Ostatnio zmieniony 12 paź 2020, 19:03 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Teraz oglądałem na yt filmiki "povagowani" I tam robią test bez kata. I generalnie wychodzi że jesli się chce zrobić program bez zmiany osprzętu itp to bez sensu wywalać kata, chyba że zapchany.
Więc zrobiłbym tak że dpf i kat zostaje fabryczny, ewentualnie bym je przeczyścił może jakoś i tylko rury bym wstawił nierdzewne a tłumik końcowy kupił bym gotowy bo nie mam giętarki. Podoba mi się RM Motors z 2 końcówkami.
Wtedy w zderzaku trzeba by wyciąć troszkę i go wypuścić.
Czyli został by faktycznie pół seryjny wydech i wtedy z sondą nie powinno być niespodzianek
Więc zrobiłbym tak że dpf i kat zostaje fabryczny, ewentualnie bym je przeczyścił może jakoś i tylko rury bym wstawił nierdzewne a tłumik końcowy kupił bym gotowy bo nie mam giętarki. Podoba mi się RM Motors z 2 końcówkami.
Wtedy w zderzaku trzeba by wyciąć troszkę i go wypuścić.
Czyli został by faktycznie pół seryjny wydech i wtedy z sondą nie powinno być niespodzianek
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
To poprostu chcesz wywalić środkowy tłumik a nie robić żadnego przelotu. Jeżeli będziesz miał za glosny wydech to na stacji diagnostyki tez możesz mieć problem. Na seryjnym osprzęcie te silniki można spokojnie na 150-170 koni zrobić.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Generalnie i tak wydech musze wymienic bo koroduje dość szybko. Zastanawiałem się nad wywaleniem kata, zostawieniem dpfa i w wersji poczatkowej mial wyglądać tak: kolektor wydecjowy, rura z łącznikiem do dpfa, rura i tłumik końcowy.
Jednak po obejrzeniu tego filmu na yt i poczytaniu, robienie całego przelotu bez kata i dpfa nie ma sensu jeśli nie chce robić na bardzo dużą moc, dodatkowo zmieniajac wyryski, ic itd.
A z racji tego że dysponuje tymi rurami to po prostu seryjne rury wylecą i w to miejsce pójdzie kwas i wywale tłumik środkowy i końcowy założę ten RM MOTORS z podwójnym wylotem. Może zbyt na początku się zapędziłem, ale tak mam za dużo od razu bym chciał
Dodano po 1 godzinie 4 minutach 57 sekundach:
Piszesz że robią z serii 170KM nawet. A skrzunia seryjna wytrzyma mi 350Nm momentu?
Jednak po obejrzeniu tego filmu na yt i poczytaniu, robienie całego przelotu bez kata i dpfa nie ma sensu jeśli nie chce robić na bardzo dużą moc, dodatkowo zmieniajac wyryski, ic itd.
A z racji tego że dysponuje tymi rurami to po prostu seryjne rury wylecą i w to miejsce pójdzie kwas i wywale tłumik środkowy i końcowy założę ten RM MOTORS z podwójnym wylotem. Może zbyt na początku się zapędziłem, ale tak mam za dużo od razu bym chciał
Dodano po 1 godzinie 4 minutach 57 sekundach:
Piszesz że robią z serii 170KM nawet. A skrzunia seryjna wytrzyma mi 350Nm momentu?
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
350NM nie wytrzyma na pewno. dobra skrzynia ponad 500NM obsłużytheeye7777 pisze: ↑12 paź 2020, 20:46
Piszesz że robią z serii 170KM nawet. A skrzunia seryjna wytrzyma mi 350Nm momentu?
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A jaka to dobra skrzynia do z19dt?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja miałem w z19dth program na 178 koni i 388 niutow jakieś 10 lat i ze skrzynia nie było żadnych problemów. Przebieg na liczniku był w okolicy 280 tysięcy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja zafire kupiłem od użytkownika z tego forum. Skrzynie naprawiał chyba w Poznaniu jeśli dobrze kojarzę więc skrzynia w teorii "nowa". Sprzęgło z 2masą też wymieniał więc może tragedii nie będzie. Nie jeżdżę też jak wariat, z piskiem spod świateł itd a mocy potrzebuję raczej do wyprzedzania itp niż do szpanu. Zresztą vanem seryjnym raczej się nie poszpanuje ale niejednego w bmw itp można fajnie zgasić.
Asterka h jak z bracholkiem jechałem traską jego paskiem 2.8 zgniotła go jak robaka a miala 1.9 cdti na klapie i wyglądała jak seryjne, brudne, codzienne autko
Asterka h jak z bracholkiem jechałem traską jego paskiem 2.8 zgniotła go jak robaka a miala 1.9 cdti na klapie i wyglądała jak seryjne, brudne, codzienne autko
- marek
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
- Imię: MAREK
- Lokalizacja: POLSKA
- Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
Witam . Czy montował Ktoś do Zafiry 1.9 cdti 120 KM downpipe zamiast pierwszego katalizator ?
https://allegro.pl/oferta/downpipe-opel ... 9544785141
https://allegro.pl/oferta/downpipe-opel ... 9544785141
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.
Orientuje się ktoś jakiej długości ma być łącznik elastyczny wydechu?
200mm wystarczy?
Orientuje się ktoś jakiej długości ma być łącznik elastyczny wydechu?
200mm wystarczy?