[A] - mbr1111 - Zafira 1.6 16V + LPG 2005
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2020, 00:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Zafira A 1.6 +LPG /Astra G 1.4 +LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
[A] - mbr1111 - Zafira 1.6 16V + LPG 2005
Cześć!
Minął już prawie miesiąc od zakupu, ale dopiero jakoś znalazłem chwilę by się z Zafirką pokazać. Autko odkupiłem od kolegi Megalon, więc nie ma co za dużo opisywać, bo dotychczasowe kilka lat jego historii jest w temacie w linku: viewtopic.php?f=86&t=25085
Zafira ma być w naszej rodzinie autkiem nr 2. Na codzienne trzaskanie kilometrów do pracy itp. mamy kupioną w sierpniu Astrę G w dziewiczym stanie, 70 tys. km, świeżo zagazowaną, a Zafira (z racji że nie jest już tak "nowa") ma służyć gdy żona i ja będziemy jednocześnie potrzebowali gdzieś jechać, ma wozić dzieci do przedszkola, będziemy ją brać na wyjazdy całą rodziną (gabaryty) i ogólnie ma być awaryjnie jako dodatkowe auto gdyby z jakichś powodów było potrzebne.
Na liczniku przy zakupie miała 240 tys.km, ciekawe czy to stan zgodny z rzeczywistością;) - auto kiedyś zostało sprowadzone, a dopiero poprzednik miał je w kraju 5 lat.
Powiem więc o swoich początkach z Zafirą:)
- Na start wybrałem się do gazownika, bo filtr fazy ciekłej miał już 25 tys.km, także to już była najwyższa pora. W środku czarny. Gaz sprawdzony, mam trochę pojeździć na benzynie żeby zobaczyć, czy mapy są ok, ewentualnie gdyby była potrzeba to wtedy jakaś mała korekta.
- Korzystając niedawno z ciepłej soboty zrobiłem Zafirce porządne odkurzanie. Najbardziej zdziwił mnie jednak plastik wokół zegarów, w dotyku jakby się kleił i taki jest matowy, gdy zacząłem go czyścić izopropanolem, schodził z niego czarny "brud", najpierw bałem się że to plastik się ściera ze starości, ale podejrzewam jednak, że to efekt wielokrotnego stosowania jakiegoś środka natłuszczającego do "pielęgnacji"... Nie wiem kiedy znajdę czas to porządnie doczyścić, ale to na szczęście tylko estetyka.
- Wymieniłem przełącznik świateł (podebrałem z mojej starej Astry G która idzie już na straty - jest identyczny), bo światła mijania włączały się już razem z pozycyjnymi na pierwszym skoku przełącznika.
- Wymieniłem przepaloną żarówkę podświetlenia tablicy i umyłem te "szybki" pod którymi się znajdują. Wymieniłem wkręty mocujące te "szybki" na nierdzewne, nauczony dawnym doświadczeniem z Vectry mojego taty, gdzie były tak zardzewiałe, że nigdy nie udało się ich odkręcić...
W planach:
- Muszę jeszcze wymienić pióra wycieraczek i jak będę miał czas to obadać, co jest z tylną wycieraczką, bo generalnie działa, ale jest jakby trochę luźna i przekrzywiona, tak jakby od środka mechanizm nie trzymał się dobrze klapy.
- Przed zimą będzie jeszcze zmiana opon, właśnie waham się czy dać jeszcze na jeden sezon 7 letnie ale jeszcze z przyzwoitym bieżnikiem 195/60 R15 od starej Astry, czy jednak od razu zainwestować w nowe gumy.
- Jeśli znajdę na to czas, to spróbuję jeszcze zregenerować wajchę zmiany biegów za pomocą patentu znalezionego tu na forum z rurką termokurczliwą i smarem teflonowym. Biegi ogólnie wchodzą bez zarzutu, ale wajcha ma pewien luz, który fajnie by było zredukować.
- Gdy auto przerejestruję, to jeszcze będę coś kombinował, żeby jak się uda to nie za drogo ogarnąć dorobienie drugiego kluczyka, bo niestety był tylko jeden.
- Zastanawiają mnie jeszcze chlapacze, nie wiem czy z nich nie zrezygnować, mój poprzednik dokładał je do auta i najpierw myślałem, że fajnie że są, ale jak bliżej się przyjrzałem, to mam wrażenie że prześwit od nich do ziemi jest bardzo mały i obawiam się że przy bardziej nierównym terenie albo wyższym krawężniku mogą się oberwać. Druga sprawa, że co najmniej jeden obtarł lakier w miejscu gdzie przylega do blachy i zrobiła się pordzewiała rysa.
- W bagażniku żarówka podświetlenia jest wymieniona na ledową, ale daje takie blade i słabe światło, że chyba w wolnej chwili zmienię ją na normalną.
Ogólnie Zafircia na razie jakichś wielkich przebiegów nie robi, ale od zakupu łącznie licząc może z niecały tysiąc km zrobiła.
Jak mi się co jeszcze przypomni, to napiszę. A to aktualne foto:
Minął już prawie miesiąc od zakupu, ale dopiero jakoś znalazłem chwilę by się z Zafirką pokazać. Autko odkupiłem od kolegi Megalon, więc nie ma co za dużo opisywać, bo dotychczasowe kilka lat jego historii jest w temacie w linku: viewtopic.php?f=86&t=25085
Zafira ma być w naszej rodzinie autkiem nr 2. Na codzienne trzaskanie kilometrów do pracy itp. mamy kupioną w sierpniu Astrę G w dziewiczym stanie, 70 tys. km, świeżo zagazowaną, a Zafira (z racji że nie jest już tak "nowa") ma służyć gdy żona i ja będziemy jednocześnie potrzebowali gdzieś jechać, ma wozić dzieci do przedszkola, będziemy ją brać na wyjazdy całą rodziną (gabaryty) i ogólnie ma być awaryjnie jako dodatkowe auto gdyby z jakichś powodów było potrzebne.
Na liczniku przy zakupie miała 240 tys.km, ciekawe czy to stan zgodny z rzeczywistością;) - auto kiedyś zostało sprowadzone, a dopiero poprzednik miał je w kraju 5 lat.
Powiem więc o swoich początkach z Zafirą:)
- Na start wybrałem się do gazownika, bo filtr fazy ciekłej miał już 25 tys.km, także to już była najwyższa pora. W środku czarny. Gaz sprawdzony, mam trochę pojeździć na benzynie żeby zobaczyć, czy mapy są ok, ewentualnie gdyby była potrzeba to wtedy jakaś mała korekta.
- Korzystając niedawno z ciepłej soboty zrobiłem Zafirce porządne odkurzanie. Najbardziej zdziwił mnie jednak plastik wokół zegarów, w dotyku jakby się kleił i taki jest matowy, gdy zacząłem go czyścić izopropanolem, schodził z niego czarny "brud", najpierw bałem się że to plastik się ściera ze starości, ale podejrzewam jednak, że to efekt wielokrotnego stosowania jakiegoś środka natłuszczającego do "pielęgnacji"... Nie wiem kiedy znajdę czas to porządnie doczyścić, ale to na szczęście tylko estetyka.
- Wymieniłem przełącznik świateł (podebrałem z mojej starej Astry G która idzie już na straty - jest identyczny), bo światła mijania włączały się już razem z pozycyjnymi na pierwszym skoku przełącznika.
- Wymieniłem przepaloną żarówkę podświetlenia tablicy i umyłem te "szybki" pod którymi się znajdują. Wymieniłem wkręty mocujące te "szybki" na nierdzewne, nauczony dawnym doświadczeniem z Vectry mojego taty, gdzie były tak zardzewiałe, że nigdy nie udało się ich odkręcić...
W planach:
- Muszę jeszcze wymienić pióra wycieraczek i jak będę miał czas to obadać, co jest z tylną wycieraczką, bo generalnie działa, ale jest jakby trochę luźna i przekrzywiona, tak jakby od środka mechanizm nie trzymał się dobrze klapy.
- Przed zimą będzie jeszcze zmiana opon, właśnie waham się czy dać jeszcze na jeden sezon 7 letnie ale jeszcze z przyzwoitym bieżnikiem 195/60 R15 od starej Astry, czy jednak od razu zainwestować w nowe gumy.
- Jeśli znajdę na to czas, to spróbuję jeszcze zregenerować wajchę zmiany biegów za pomocą patentu znalezionego tu na forum z rurką termokurczliwą i smarem teflonowym. Biegi ogólnie wchodzą bez zarzutu, ale wajcha ma pewien luz, który fajnie by było zredukować.
- Gdy auto przerejestruję, to jeszcze będę coś kombinował, żeby jak się uda to nie za drogo ogarnąć dorobienie drugiego kluczyka, bo niestety był tylko jeden.
- Zastanawiają mnie jeszcze chlapacze, nie wiem czy z nich nie zrezygnować, mój poprzednik dokładał je do auta i najpierw myślałem, że fajnie że są, ale jak bliżej się przyjrzałem, to mam wrażenie że prześwit od nich do ziemi jest bardzo mały i obawiam się że przy bardziej nierównym terenie albo wyższym krawężniku mogą się oberwać. Druga sprawa, że co najmniej jeden obtarł lakier w miejscu gdzie przylega do blachy i zrobiła się pordzewiała rysa.
- W bagażniku żarówka podświetlenia jest wymieniona na ledową, ale daje takie blade i słabe światło, że chyba w wolnej chwili zmienię ją na normalną.
Ogólnie Zafircia na razie jakichś wielkich przebiegów nie robi, ale od zakupu łącznie licząc może z niecały tysiąc km zrobiła.
Jak mi się co jeszcze przypomni, to napiszę. A to aktualne foto:
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Fajnie że auto zostało na forum. Zadowolenia z auta i wydatków tylko pod dystrybutorem
- huubii
- Zafiromaniak
- Posty: 701
- Rejestracja: 02 sty 2020, 19:31
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Paczkowo/Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.9cdti 180KM/380Nm
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nic tylko jeździć
Szerokości
Szerokości
Zafira B by huubii&nusia: https://zafiraklub.org/viewtopic.php?f=87&t=30928
- KajtekRadom
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 02 maja 2019, 17:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Gregor1987
- Mieszkaniec
- Posty: 480
- Rejestracja: 28 cze 2018, 19:21
- Imię: Aga & Grzegorz
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Opel Zafira B OPC 2.0 Turbo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Fajnie, że Zośka została w familii ZKP
Zadowolenia z jazdy i wydatków tylko pod dystrybutorem
Zadowolenia z jazdy i wydatków tylko pod dystrybutorem
Żyj tak jakby jutra miało nie być...
Na forum czasami przebywa żona Pana i władcy
Na forum czasami przebywa żona Pana i władcy
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2020, 00:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Zafira A 1.6 +LPG /Astra G 1.4 +LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dzięki Sebu$ za zaproszenie, ale prawdopodobnie w tą niedzielę będę miał inny wyjazd, także może następnym razem:)Sebu$ pisze: ↑14 paź 2020, 22:49 Zapraszam Cię na Spot do Bielska.
Info znajdziesz tu : viewtopic.php?f=10&t=31613
- megalon
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Petebe
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Cieszę się że widzę "swoje"auto. Aż łezka się zakręciła...
Przebieg oryginalny także spokojnie .
Co do wycieraczki tylnej to wydaje mi się że to sprężyna słabo dociska do szyby. Kiedyś na forum był poruszany ten problem.
Dobrze widzieć członka ZKP.
Ps. Jeszcze nie znalazłem swojego auta na miejsce Zafiry. Meriva poszła do zagazowania. Dzisiaj odbieram.
Przebieg oryginalny także spokojnie .
Co do wycieraczki tylnej to wydaje mi się że to sprężyna słabo dociska do szyby. Kiedyś na forum był poruszany ten problem.
Dobrze widzieć członka ZKP.
Ps. Jeszcze nie znalazłem swojego auta na miejsce Zafiry. Meriva poszła do zagazowania. Dzisiaj odbieram.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
A która Meriva ? A czy B pochwal się
Ostatnio zmieniony 16 paź 2020, 20:43 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sie 2020, 00:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Zafira A 1.6 +LPG /Astra G 1.4 +LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Twój na pewno, ale czy jesteś pewien poprzedników i pośredników, którzy mieli auto przed Tobą?
Widziałem ten temat z wycieraczkami, ale mam wrażenie że tu z ramieniem jest coś nie tak, albo z położeniem trzpienia, bo wycieraczka jest pod kątem do szyby, jakby trochę się "kładzie". Zamówiłem sobie ramię metalowe (kilka osób pisało że jest bardzo zadowolonych) no i zobaczymy. Póki co cały tydzień pogoda taka, że nie było sensu nic kombinować przy aucie...Co do wycieraczki tylnej to wydaje mi się że to sprężyna słabo dociska do szyby. Kiedyś na forum był poruszany ten problem.
Mam tylko nadzieję, że znalazłeś poważniejszego gazownika niż ostatnio. Jakby co to mogę polecić w Katowicach, ale to chyba bardziej na przyszłość;) Poza tym szukając warsztatu warto zajrzeć na https://lpg-forum.pl/Ps. Jeszcze nie znalazłem swojego auta na miejsce Zafiry. Meriva poszła do zagazowania. Dzisiaj odbieram.
Pozdrawiam:)
- megalon
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Petebe
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Meriva A z praktycznie takim podobnym silnikiem jak Zafira - 1.6 105 KM. Byłem zadowolony z tamtego gazownia ale zrobiłem u innego. 2400 instalacja kosztowała z jakimiś lepszymi wtryskami.
Spróbuj wymienić ramię tylko.
Spróbuj wymienić ramię tylko.