Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.

#1 Post autor: Dziadek13 »

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego prostym sposobem.

Żeby dobrze sprawdzić szczelność układu paliwowego to zrobić testera do sprawdzenia jeśli nie ma szczelności, ponadto jeśli mamy biały dym a ponieważ wiadomo, że biały dym oznacza ubogą mieszankę która może być z fałszywego powietrza (filtr paliwa i zamian dokonanych na układzie, itp), dlatego zawsze przed podjęciem decyzji czy to jest z winny pompy polecam test zczelności. Do tego potrzebna jest pompa paliwa max 2 bary (np Skoda Felicia pompa benzynowa) przewód paliwowy z pompki podłanczamy do wejścia filtra paliwa od strony baku, pompke zamurzamy w bańce, butelce z paliwem podłanczamy przewodami do akumulatora na czas nabicia przez pompke 2 bary (i tu uwaga nie więcej).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jest to pompa 2 bar podłączona w szereg z zaworem,który zamykamy jak nabijemy te 2 bary jeśli nie ma problemów ze szczelnością układ musi utrzymać to ciśnienie do 2 godzin. Jeśli nie to szukamy gdzie wycieka olej napędowy. Jeśli ta próba została wykonana, a następnego dnia nadal masz problemy z uruchomieniem rano (kiedy są niższe temperatury), to może wskazywać na słabą pompe, uszkodzone świece żarowe.
Można to wykonać w każdy inny sposób podając ciśnienie do filtra paliwa.

marcinz22
Posty: 1
Rejestracja: 17 paź 2020, 08:02
Imię: Marcin
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel
Model: Signum
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: marcinz22 »

Witam. Czy wystarczy tylko ten układ wpiąć do wejścia przy filtrze paliwa? Czy robić to na włączonym czy wyłączonym zapłonie. Dodam tylko, że mój przypadek dotyczy signuma 2.2dti. Ale tylko tutaj znalazłem ten post z tym "patentem" na sprawdzanie szczelności. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Zrób na wyłączonym zapłonie i wyłączonym załączonym wtedy dowiesz się gdzie dostaje powietrza np filtr do pompy na wył, na zał czyli na samej pompie jeżeli test na wył wyszedł pomyślnie.Reszta w opisie wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”