Regulacja zaworów / luzów zaworowych silnik Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rysiek
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
Imię: Adrian
Lokalizacja: Śląskie, DG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#151 Post autor: Rysiek »

bumba pisze: 04 lis 2020, 19:19 Ok. Skontrolować warto, ale na benzynie rzadko zawory siadają, to problem na gazie. Do tego, chyba nie sprawdziłeś jaki silnik kupujesz :). Odwołania do hondy nie są uzasadnione, bo tam jest mechaniczna regulacja zaworów, ale śrubą. Tutaj musisz regulować wysokością szklanek (wymieniać je na inne rozmiary), dlatego to kosztuje (praca i części, zrzucasz rozrząd i wałki). Od razu rada, jak założysz gaz to kontroluj spalanie. Musi być min. 10l/100km przy zwykłej, niewysilonej jeździe (bogata mieszanka). Oczywiście może palić 8,5 albo 9l, auto będzie miało moc, ale wykończysz zawory i głowicę, po 30-40k będziesz miał remont (wiem z autopsji :D).
Wiem że rzadko siadają ale nawet na tym forum przed założeniem LPG polecają/polecacie sprawdzenie.
Wydaje mi się że jak zrobię teraz to będę miał odniesienie później co do wartości które wystąpią.. czy zawsze po tych 20-30tyś na gazie są jakieś zawory do regulacji?
Co do hondy to zaznaczyłem że nie mam porównania jak tam się robi :) więc to moja obrona :D
Szczelinomierz kosztuje 20-30 zł to co Cię powstrzymuje od regulacji Faktycznie to żadna filozofia :P
No ale podobno te tanie szczelinomierze to nie warte zachodu... :P a szkoda mi jednorazowo wydawać więcej kasy... a jak coś kupować to dobrego... wiesz rozumiesz?? :D

Poza tym pierwszy raz oddam się w ręce "profesjonalistów" :D
Od razu rada, jak założysz gaz to kontroluj spalanie. Musi być min. 10l/100km przy zwykłej, niewysilonej jeździe (bogata mieszanka).
No zobaczymy co gazownik powie, nic nie będę się odzywał ale skoro tak mówisz to musze sobie przypilnować.
A w ogóle na kompie będzie pokazywać spalanie gazu? Czy na licznik jak w lanosie miałem będę musiał patrzeć? :D

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#152 Post autor: bumba »

Wiem że rzadko siadają ale nawet na tym forum przed założeniem LPG polecają/polecacie sprawdzenie.
Wydaje mi się że jak zrobię teraz to będę miał odniesienie później co do wartości które wystąpią.. czy zawsze po tych 20-30tyś na gazie są jakieś zawory do regulacji?
W sumie w punkt :).
No zobaczymy co gazownik powie, nic nie będę się odzywał ale skoro tak mówisz to musze sobie przypilnować.
Trzymaj rękę na pulsie, mieszanka musi być bogata, inaczej będziesz robił głowicę. Kontrola zaworów co 30k, ja bym inwestował w szczelinomierz za 80 PLN ;).
A w ogóle na kompie będzie pokazywać spalanie gazu? Czy na licznik jak w lanosie miałem będę musiał patrzeć?
Ujmę to tak: Doświadczenie z Lanosa się przyda :).
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Rysiek
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
Imię: Adrian
Lokalizacja: Śląskie, DG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#153 Post autor: Rysiek »

Trzymaj rękę na pulsie, mieszanka musi być bogata, inaczej będziesz robił głowicę. Kontrola zaworów co 30k, ja bym inwestował w szczelinomierz za 80 PLN ;).
No właśnie, tak patrzę i zakresy są co 0.05 taki będzie git??
Oddałem jednak auto do sosnowca bo Kato zadzwoniło z zapytaniem (chyba gość z serwisu) czy znam koszt usługi.. więc mówię że znam 300zł 2h roboty :D A on do mnie tak: Tak 300zł ale trzeba doliczyć 160zł za uszczelkę nową... :bron: :bron: :bron: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Dobrze że Muchy nie odmówiłem bo nic bym nie zrobił dzisiaj :P
Ujmę to tak: Doświadczenie z Lanosa się przyda :)
:ok: :ok: :brawo: :brawo: Przynajmniej nie wyjdę z wprawy xD hehe

TomDBR
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brzeziny
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#154 Post autor: TomDBR »

No właśnie, tak patrzę i zakresy są co 0.05 taki będzie git??
Nie, co 0,05 to trochę zbyt mała dokładność.
Ale nie szukajmy nie wiadomo czego - zwykły szczelinomierz z podziałką na początku skali 0,02;0,03;0,04 itd. w zupełności wystarczy.
Można kupić taki za 10zł i też będzie ok. Sam posiadam "profesjonalny" YATO w takiej cenie, sprawdzałem go mikrometrem i trzyma parametry.
A on do mnie tak: Tak 300zł ale trzeba doliczyć 160zł za uszczelkę nową
No niestety oryginalna uszczelka kosztuje bo ma namaszczenie ASO :lol:
A wysokiej jakości zamiennik REINZ czy Elring kosztuje mniej niż 1/3 tej ceny.

Co do spalania to znacznie wpływa na nie regulacja instalacji i zastosowane komponenty, w szczególności wtryskiwacze.
Nie można podawać też, że Zosia czy inne auto powinno palić np. 10l/100. Każdy przypadek jest inny bo każde auto może mieć różny stan zużycia - dopiero po podejrzeniu jak sterownik silnika "reguluje" na benzynie widać gdzie jesteśmy.

Awatar użytkownika
Rysiek
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
Imię: Adrian
Lokalizacja: Śląskie, DG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#155 Post autor: Rysiek »

Witam witam...
Regulacja wykonana i jest tak:
Ssące: 30
Wydechowe: 21
Ze wszystkie wartości takie same... dziwne??


Znalazłem że powinny być takie:
0,21-0,29mm ssący (nominalna wartość: 25)
0,27-0,35mm wydechowy (nominalna wartość: 30)

Teraz tylko gazownik... :)

A co od szczelinomierza to czy taki wystarczy?
https://allegro.pl/oferta/szczelinomier ... gkQAvD_BwE

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#156 Post autor: Czesław »

[quote=Rysiek post_id=461776 time=1605105862 user_id=28602]
Witam witam...
Regulacja wykonana i jest tak:
Ssące: 30
wydechowe 21
Ze wszystkie wartości takie same... dziwne??


Znalazłem że powinny być takie:
0,21-0,29mm ssący (nominalna wartość: 25)
0,27-0,35mm wydechowy (nominalna wartość: 30)



A co od szczelinomierza to czy taki wystarczy?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________


Dla mnie to też jest dziwne ile przez te lata jak chodziłem do szkoły się zmieniło piszesz- Ssące: 30 i Wydechowe 21 :nie_wiem: mnie w szkole i na warsztacie uczyli że wydechowe zawsze mają większy czasem tylko taki sam luz jak ssące co jest logiczne bo więcej się rozgrzewają tym samym wydłużają :mysli:
A szczelinomierz super :ok:
Ostatnio zmieniony 11 lis 2020, 18:55 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#157 Post autor: janekW67 »

Rysiek pisze: 11 lis 2020, 15:44 Witam witam...
Regulacja wykonana i jest tak:
Ssące: 30
Wydechowe: 21
Ze wszystkie wartości takie same... dziwne??


Znalazłem że powinny być takie:
0,21-0,29mm ssący (nominalna wartość: 25)
0,27-0,35mm wydechowy (nominalna wartość: 30)

Nie ukrywam, że ten pomiar jest wielce zastanawiający! :mysli:
Kto dokonał tej operacji, Ty czy mechanik?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Rysiek
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 14 wrz 2020, 09:36
Imię: Adrian
Lokalizacja: Śląskie, DG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#158 Post autor: Rysiek »

moim zdaniem po prostu się pomylił ktoś kto to pisał i powinno być na odwrót:
Ssące: 21
Wydech: 30
ale żeby nie było że ściemniam to macie zdj co mi popisali...
Obrazek

da się?? Pewnie że się da... :P
A kto? No Opel Mucha...
Ale wiecie co... ja dop dzięki wam na to zwróciłem uwagę że mi tak to napisali :P
Jednak co kilka głów to nie jedna... ;)

W ogóle powiedzcie mi to czy jest możliwe że wszystko jest tej samej wartości??
Dodam że zajechałem autem, jak wychodziłem to koleś od razu wjechał na hale i może do 2h mi dzwonił że już można odebrać... no to liczę że w te 1,5h auto nie "wystygło"
Ostatnio zmieniony 11 lis 2020, 21:47 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

TomDBR
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brzeziny
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#159 Post autor: TomDBR »

moim zdaniem po prostu się pomylił ktoś kto to pisał i powinno być na odwrót:
No zdecydowanie.
W ogóle powiedzcie mi to czy jest możliwe że wszystko jest tej samej wartości??
Dodam że zajechałem autem, jak wychodziłem to koleś od razu wjechał na hale i może do 2h mi dzwonił że już można odebrać... no to liczę że w te 1,5h auto nie "wystygło"
Zgodnie ze sztuką to zbyt krótki czas. Ale wiadomo jak jest....
Co do wyników, to chyba średnia z pomiarów ;)
Ja jeszcze nie widziałem aby wartości były identyczne na dokładnie wszystkich zaworach.
Tym bardziej, że zaworów jest 16 a tu wartości jest 8.
A co od szczelinomierza to czy taki wystarczy?
https://allegro.pl/oferta/szczelinomier ... gkQAvD_BwE
W zupełności.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#160 Post autor: Mariusz »

No i niestety mnie dopada konieczność regulacji zaworów. Na 4 cylindrze sporo poniżej normy. Pytanko, jak pomierzyć grubość szklanek co bym mógł zamówić na odpowiedni wymiar?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#161 Post autor: Mariusz »

Widać w temacie cisza, a ja po 50kkm znowu robię regulację. Tym razem wydech idealny ale na ssącym 6 szklanek do kupienia. Ciekawe tylko że największe odchyłki na 1 i 4 cyl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”