Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
djrafix

#46 Post autor: djrafix »

Sprawdzałem na mierniku napięcie, jest 14.51 V :)), póki co wspomaganie odpukać działa w miare przyzwoicie to sie nie będe dotykał chociaż to mnie nie ominie :roll:

David

#47 Post autor: David »

djrafix pisze:Sprawdzałem na mierniku napięcie, jest 14.51 V :)), póki co wspomaganie odpukać działa w miare przyzwoicie to sie nie będe dotykał chociaż to mnie nie ominie :roll:
u mnie pokazywało ładowanie 14,2V a świeciła mi się kontrolka akumulatora na desce i zanikało wspomaganie czasami kontrolka się zapalała 10 x szybciej niż kierunkowskazy a ładowanie było ok. Dzisiaj wywaliłem alternator Delco 100A i na jego miejsce zamontowałem Boscha 100A i dziala jak należy, zobaczymy za kilka dni jak wrócę do domku z mazur. znajomy w Corsie miał coś podobnego i wymieniał sam mostek diodowy czy jakoś tak. w każdym razie to jest przerąbane wymieniać to samemu w domu w benzynie 1.8. bez wciągarki pod sufitem nie da rady, lub jakiejś dźwigni aby po odkręceniu poduszki koło filtra powietrza podnieść silnik :/
Brawo dla gości który to zaprojektował

djrafix

#48 Post autor: djrafix »

marwisn pisze:Jak masz dojście do kanału (a jeszcze lepiej do podnośnika kolumnowego) to dasz radę sam. Ja nie mam, więc mój mechanik to robił.

Pompę można wyjąc tylko w dół. Jest przykręcona do stelażu, a stelaż do auta na trzy śruby. Odpinasz dwie wtyczki, odkręcasz masę i dwa przewody ciśnieniowe. Dobrze podstawić jakąś miskę na płyn.

Robi sie nie ciekawe, bo podczas jazdy mi wyłączyło wspomaganie :shock: , ale zaraz po zgaszeniu i odpaleniu silnika było dobrze :evil: , ale jak postoji auto to znów po odpaleniu tak z 5 razy załącza wspomaganie. Czy jakieś wyczyszczenie jej pomoże ?. W jednym dniu wyrobi się z tą naprawą bo nie chce się uziemić i spróbuję do tego sam się zabrać bo mam kanał u siebie na podwórku. :?


A jeszcze czy od spodu kanału wyjmę tę wspomaganie i wszystko zrobię?, od gory tam nic nie trzeba odkrecać?, bo tam podejśćie , ze by go pal go licho strzelił ;)
I jeszcze bym poruszył sugestię oleju do wspomagania, jaki ma tam być ?. Bo dolewałęm jakiś czerwony Mobil 1 do skrzyń automatycznych,ale pisze na nim,ze do wspomagania tez się nadaje :roll:

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#49 Post autor: marwisn »

Mnie sie nigdy nie wyłączyło podczas jazdy. Albo po uruchomieniu auta było albo nie.

Czy czyszczenie pomoże, to sie dowiesz jak sprawdzisz. U mnie sie sprawdziło.

Zaoszczedzenie kilkuset złotych na nowej pompie jest dobrym argumentem by spróbować ;) .

Roboty na około 2 godziny. Z tego co pamiętam nie ma z tym wielkiej filozofii. Płyn oryginalny oplowski (numer katalogowy 19 40 715).

djrafix

#50 Post autor: djrafix »

No właśnie u mnie odcięło mi wspomaganie podczas jazdy, trochę mnie to przeraziło no ale... tylko oplowski olej do wspomagania innego nie mogę nalać ?, typu ten Mobil lub co innego?, czy te płukanie tego wspomagania to w jaki sposób robić?. Trochę dziwne w tej pompie bo co ma się w niej brudzić jak tam syfu żadnego nie powinno być przecież pod kołem umieszczona nie jest ;) ,no ale jak się jutro do niej dostanę to wtedy zobaczę ;) .

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#51 Post autor: firek »

David, co do twoich szleństw z alternatorem to nie bardzo wiem po co odkręcałeś poduszke silnika.....
Ja wyjmowałe ze swojej zaraz po zakupie i zajęło to około pół godzinki z tym że ja miałem dostep do kanału, z góry to tylko dolot, filtr powierza i chyba rolka napinacza.

djrafix, co do rodzaju oleju to ten temat był juz dośc dogłębnir przerabiany na forum,(dział PODWOZIE) nawet osobiscie się udzielałem :mrgreen: Wrzucałem nawet jakie mozna stosowac zamienniki, ja u siebie mam FEBI, cos koło 40 za litr
http://moto.allegro.pl/item1035707591_p ... ml#gallery
Raczej nie pada sama pompa tylko silnik lub elektronika... niestety.

djrafix

#52 Post autor: djrafix »

Ok, rozumiem, a przy odpaleniu słyszę dziwny pisk z alternatora, i przy gaszeniu też. Czytałem, ze ktoś miał też kłopot ze wspomaganiem z powodu regulatora napięcia w alternatorze, czy on tez jest tak wazny i odpowiedzialny za działanie wspomagania ?. Badałem oczywiscie miernikiem natezenie pradu podczas odpalenia auta i było stale 14,5 V więc to nie wina alternatora raczej?. Dziwne,ze podczas jazdy mi odcina czasami wspomaganie :/. Swoją drogą do pompy nikt się nie dotykał w mojej Zosi od nowości, do alternatora było zaglądane i zostały wymienione łożyska. Czy zaczynac od wyciagniecia pompy i czyszczenia jej i poznniej szukac winy w alternatorze moze?, bo te niepokojece jest piszczenie troche przy odpaleniu i gaszeniu, od tego czasu szwankuje mi te wspomaganie gdy piszczy to cos...moze wartalo by go wyjac i dac do przegladu i tak mi nic nie tracę bo jest na gwarancji :? . Jak myslicie :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#53 Post autor: MieHor »

To piszczenie alternatora to może być problem z paskiem, a właściwie z jego naciągiem lub wogóle kończący żywot pasek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#54 Post autor: firek »

djrafix, A tak z ciekawości to w którym warsztacie robiłeś alternator???
Mam nadzieję że nie na łęczyńskiej 1, bo ja miałem z nimi ostatnio niemiłe kontakty :/

djrafix

#55 Post autor: djrafix »

FIRMA Auto Bendiks Bosz , na Łęczyńskiej i na Hutniczej, czyli ta sama firma, ale mysle ze altelnator jest w porzadku,laduje kontrolki zadne nie mrugaja, aby przeczyszcze ta pompe od wspomagania,dzisiaj nie dalem rady bo pochlonela mnie praca i na dodatek teraz deszcz jeszce leje..




A dopytam jeszcze, w jaki sposób wypłukać ten stary płyn z rurek wspomagania aby nalać nowego ?,chodzi mi, zeby go wygonić ten stary z obiegu, czy 1 L starczy tego płynu do wspomagania?.

enrix

#56 Post autor: enrix »

Witam, zanika wspomaganie w Zafirze, wiem ze podobny temat jest kilka postow nizej, niestety sprawa wyglada tak ze auto nie jest w kraju, wiec nie mam do niego dostepu, wszystkie sprawy zalatwia moja mama a ze mechanikiem z zawodu nie jest ;) to zdjae sie na warsztat, w warsztacie powiedzieli jej ze Zafira ma wspomaganie hydrauliczno-elektryczne ? Zafira 2.0 DTI 2003 rok numer vin W0L0TGF7542003952 gdyby ktos mogl pomoc , jaka pompe kupic lub jaka czesc elektryczna ? bo juz sam nie wiem, zebym mogl wyslac, bo mechanicy z zachodu krzykneli 1000 euro :D

( mechanik powiedzial ze to nie pompa tylko jakis element elektryczny lub elektroniczny ktory odpowiada za wspomaganie z racji ze jest niby podwojne)
dzieki z gory za pomoc

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#57 Post autor: MieHor »

z nr VIN nie wynika jaki typ pompy wspomagania jest w samochodzie. Mam ten sam rocznik i z mojej wiedzy wynika że siedzi tam pompa TRW II

enrix

#58 Post autor: enrix »

czyli sugerujecie ze trzeba wymienic pompe ? nie ma innych podzespolow odpowiadajacych za wspomaganiae ktore mogly sie skonczyc ?

J.A.C.E.K

#59 Post autor: J.A.C.E.K »

za taką pompę zapałcisz pewnie około 500 pln, co i tak nie jest tragedią przy tauzenie euro. Czy ona jest rozbieralna i ile ewentualnie policzą za wymieną elementu nie wiesz. TRW II faktycznie powinna grać, bo od bodaj 2000 roku jedynki już nie ma.
JaceK

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#60 Post autor: firek »

Istniej ryzyko że oprócz TRW II, mogło byc założone Delpfi. A do wymiany na 90% pompa, chyba że padł alternator, a panowie się nie połapali....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”