Samochód gaśnie po wrzuceniu na luz

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
saszka91
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2017, 09:46
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Model:

Samochód gaśnie po wrzuceniu na luz

#1 Post autor: saszka91 »

Witajcie, mam taki problem. Objawia się on tylko na rozgrzanym dobrze silniku i po przejechaniu kilkunastu km. (Podczas jazdy kilku km praca - dom nie występuje).
Podczas wrzucenia na luz (obojętnie z którego biegu) samochód gaśnie. Obrotomierz momentalnie spada w dół i silnik przestaje pracować. Zapalają się wszystkie kontroli. Przy szybkiej zmianie biegów udaje się utrzymać auto na chodzie. Dodatkowo gdy zgaszę auto na minutę dwie to potem nigdy nie zapali za pierwszym razem . Podbija obroty i lecą w dół i silnik gaśnie. Poprawka jedna i druga i można jechać. Jestem po generalnym remoncie silnika i przy tej okazji mechanik stwierdził że problem jest " w dolocie powietrza do silnika " . Zakleił taśma element i powiedział że trzeba go wymienić. Możecie powiedzieć jak to się dokładnie nazywa ta część ? Może mieliście podobne przejścia. A i przepustnica wyczyszczona.
Opel Zafira B, 2006r. 1.6 Benzyna + LPG
Dodam jeszcze że to samo się działo gdy jeździłem tylko na benzynie.
Załączniki
2020-11-21_16h55_03.png
2020-11-21_16h55_03.png (163.8 KiB) Przejrzano 600 razy
Ostatnio zmieniony 21 lis 2020, 17:54 przez saszka91, łącznie zmieniany 2 razy.

Deleted User 21664

#2 Post autor: Deleted User 21664 »

Tak na moje to masz problem z kalcynatorem bulbulatora i przerzutką wsteczną ;)

Na początek napisz może jakie auto (model) jaki silnik :lis:

I może napiszesz coś tutaj viewforum.php?f=42&sid=56e76a5043d07206d321b447b300a5de

Pozdroofka
Makary

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#3 Post autor: Tazz »

Jak dla mnie to może być czujnik położenia wału/walka rozrządu bo wskazuje na to temperatura silnika (te czujniki właśnie tak się objawiają, jak zimny to jest ok a jak gorący to się cyrki dzieją) co do tego elementu zaklejonego taśma to można cały dolot powietrza sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza (np. metoda "na plaka") ale najsam przód to sprawdziłbym czy nie ma jakichkolwiek błędów w sterowniku (najprościej metoda gaz-hamulec)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”