Problem z temperaturą silnika
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20DTI
Problem z temperaturą silnika
Witam, dzisiaj postanowiłem wymienić termostat w oplu Zafirze 2.0 DTI. Po wymianie termostatu i nagrzaniu silnika wskazówka od temperatury w ogóle nie drgnie. Czujnik temperatury silnika wymieniałem wcześniej i też nic nie dało.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kwestia czy układ jest dobrze odpowietrzony (wówczas czujnik jest zalany cieczą i wskazuje temperaturę ) czy w dalszym ciągu nie ma tzw. poduszki powietrza .
Druga rzecz sprawność czujnika oraz instalacji , można sam czujnik podgrzać np. opalarką by stwierdzić działanie bo rzadkością jest awaria samego wskaźnika a ten można przetestować programem.
Druga rzecz sprawność czujnika oraz instalacji , można sam czujnik podgrzać np. opalarką by stwierdzić działanie bo rzadkością jest awaria samego wskaźnika a ten można przetestować programem.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 maja 2020, 15:47
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20DTI
A czy układ nie odpowietrza się sam ?
Czujnik działa w 100 % bo wrzucałem do gorącej wody i temperatura normalnie wzrastała.
Czujnik działa w 100 % bo wrzucałem do gorącej wody i temperatura normalnie wzrastała.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2020, 09:32 przez Forest12, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
W książce sam naprawiam twierdzą że jest samo odpowietrzający
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Błąd pod komputerem pokazuje?. Dalej jaką temp pokazuje pod komputerem?.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.
Te silniki bardzo wolno się nagrzewają trza zrobić 15km to wtedy czuć ciepło.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Zobacz tutaj -https://www.youtube.com/results?search_ ... l+zafira+b+
czesiek_ze
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
I tutaj 2.0 DTI.
Kupuj termostat z płaskim tym dekielkiem bo te jajowate nie są szczelne i jeździ się praktycznie na otwartym.
viewtopic.php?t=51&start=705
viewtopic.php?t=23229&start=15
https://www.youtube.com/watch?v=7fXyzEL ... e=youtu.be
Kupuj termostat z płaskim tym dekielkiem bo te jajowate nie są szczelne i jeździ się praktycznie na otwartym.
viewtopic.php?t=51&start=705
viewtopic.php?t=23229&start=15
https://www.youtube.com/watch?v=7fXyzEL ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony 28 lis 2020, 20:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A nie ma tam dwóch czujników temperatury? Jeden na zegary a drugi do ecu?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.
Może pomoże
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 11:09 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tak ale wskazówka idzie dopiero około 70' jednym idzie od 60'.
Są dwa czujniki jeden w kratce w zderzaku na wyświetlacz a drugi nad termostatem on idzie na ecu i na wskaźnik z ecu, na jedną nóżke przychodzi 5V na drugą masa.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
[/quote]Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże [/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże [/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Ale należy to odpowiednio zrobić.
Odkręcić korek w zbiorniku wyrównawczym ,odpalić silnik i niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora.Może pomoże [/quote]
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]
Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY
Potem dolewamy do poziomu.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2020, 17:29 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Korek musi byś zakręcony by ciśnienie przepchało ciecz i wygoniło powietrze z króćca oraz termostatu wówczas biedzie zalany cieczą
[/quote]
Ja miałem na myśli odpowietrzenie po zalaniu cieczą .
Ale z korkiem masz rację,ZAKRECONY
Potem dolewamy do poziomu.
[/quote]
I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY
czesiek_ze
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
[/quote]I tutaj Bazyliszku się mylisz korek przy odpowietrzaniu ma byś ODKRĘCONY [/quote]
W jakim celu ! skoro układ jest samo odpowietrzający się !
W jakim celu ! skoro układ jest samo odpowietrzający się !
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253