Drgania silnika na niskich obrotach Potrzebna pomoc

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
maxarm

Drgania silnika na niskich obrotach Potrzebna pomoc

#1 Post autor: maxarm »

Witam ot urz jestem nowym użytkownikiem na forum mam problem z moim autem Oplel Zafira 2.2 Benzyna rok 2001 problem polega na tym że gdy auto stoi w miejscu drży gdy jedzie nie drży tak samo na luzie gdy auto się toczy nie drży silnik drży tak jakby nie palił na jeden gar świece sprawdzone przetestowane działają skanowany komputer w poszukiwaniu błędów niema ;/ może ktoś miał podobny problem z góry dziękuję za pomoc :)

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

napisz cos wiecej o aucie, co bylo robione, co sprawdzone itd...
pierwsze rzecz kiedy swiece i kable WN wymieniane? (jesli sa)

maxarm

#3 Post autor: maxarm »

świece nowe kabli nie ma, cewki zabudowane są na świecach a usterka powstała podczas jazdy nic nie było robione w silniku, analiza konta zapłonu wskazuje skoki -6 do +17 stopni czy może być to powodem uszkodzenie cewki ?

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

bawisz sie w do 3 razy sztuka?
kicaj pisze:napisz cos wiecej o aucie
...
maxarm pisze:konta
konto jest w banku, w silniku jest kąt wyprzedzenia zapłonu...
maxarm pisze:analiza konta zapłonu wskazuje skoki -6 do +17 stopni czy może być to powodem uszkodzenie cewki ?
raczej nie, ale moze wskazywac na powod drgan...
jaka analiza? na wolnych obrotach?

maxarm

#5 Post autor: maxarm »

Skoki zapłonu wypadają podczas testu analizatorem, wyświetlają się takie różnice wszystko się stabilizuje jeżeli silnik przekracza 1500 obrotów na minute auto było sprowadzone z Niemiec pół roku temu do tej pory nie było żadnego problemu silnik na wolnych obrotach pracował stabilnie, sprawdzona była sonda lambda, sprawdzony zawór recyrkulacji spalin łącznie z czujnikami temperatury silnika.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: MieHor »

Miałem kiedyś takie same objawy w Golfie II, też mechanicy szukali w obrębie świec, cewek, regulowałi, podkręcali, itd. A przyczyna była zupełnie inna, auto było źle naprawione po stłuczce, nie został wymieniony wieszak przedni silnika i poduszka gumowo-stalowa, wieszak był krzywy, co po jakimś okresie eksploatacji spowodowało rozwarstwienie gumy i silnik na wolnych obrotach wpadał w rezonans i to powodowało drgania, a nawet poszarpywanie silnikiem, po dodaniu gazu wszystko pracowało normalnie, jak silnik zszedł na niskie (wolne) obroty z powrotem nim trzęsło. Wymiana uszkodzonych elementów i autko odżyło.

maxarm

#7 Post autor: maxarm »

W moim przypadku poduszki są ok nadwozie nie było naprawiane od strony blacharskiej jest to potwierdzone przez autoryzowaną stację obsługi opel jestem blacharzem zawodowym i mechanikiem wykluczam 100% tą usterkę sugestia kolegów była taka że jest to nieszczelność w układzie zasysania powietrza też jest ta usterka wyeliminowana, najbardziej koledzy wskazują prawdo podobieństwo uszkodzenia zespołu cewek takie stwierdzenie że uszkodzone przejście jest z dolnej granicy do górnej obrotów

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: MieHor »

Pewnie masz rację - ja podałem jedną z przyczyn takich drgań, jaka wystąpiła u mnie

kicaj

#9 Post autor: kicaj »

moze czujnik obrotow? a moze sonda?
bo jak rozumiem problemem jest nie utrzymywanie obrotow a ich skoki, ktore to powoduja drgania silnika
podobnie jeszcze mialem w focusie jak zaczynal sie krokowy psuc...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”