1.8 xer jak długo nagrzewa się Wam płyn chłodniczy
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
1.8 xer jak długo nagrzewa się Wam płyn chłodniczy
Mój silnik to 1.8 xer 140 kucy. Ostatnio jeżdząc gofrem (pb) mojej drugiej połowy, zauważyłem, że nawet na krótkim odcinku jazdy po mieście, gofer 1,6 nagrzewa się błyskawicznie i mam ciepełko w kabinie. Moja Zosia (po obserwacjach w secret menu) potrzebuje duzo więcej czasu na podobnym dystansie i jak już dojdzie to łapie max 95 stopni a niektórzy piszą, że powinna łapać około 100-105 stopni. Jako że, problem zauważyłem niedawno, nie miałem okazji sprawdzić tego na trasie. Jednak po mieście jazda przez kilka minut i niestety 70 stopni i delikatnie wzrasta, podczas gdy w golfiku juz prawie 85. Podsumowujac, czy ten silnik powienien szybko łapać temp. w ruchu wolnym miejskim czy jednak jest to normalna jego praca.?
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 22:42 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
- mictom
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lis 2020, 13:47
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RKR
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2003 Njoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wiem że inny silnik w moim, ale u mnie po odpaleniu, odczekaniu aż spadnie ze ssania (ok. minuta) i rozpoczęciu jazdy potrzebuje 3-4km żeby doszło do pierwszego otwarcia termostatu ( nowy Mahle Behr razem z obudową temp. otw. 92 stopnie). Nagrzewnica skręcona na zimne, czyli maksymalnie skrócony czas. Miałem Peugeota 206 1.1 nagrzewał się dwa razy dłużej. Zależy jeszcze jaka temperatura otoczenia, ilość cieczy w silniku na układzie zamkniętym, garażowanie.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2020, 07:16 przez mictom, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ja mogę powiedzieć tak. Moja ZB z Z18XER nie jest garażowana. Po przejechaniu ok 3-4 km (7 minut) z nawiewów leci już ciepłe powietrze. Po kolejnych 2 km leci gorące.
Na początku tak nie miałem. Dwa lata temu po przejechaniu 10 km ledwo letnie leciało. I Znalazłem przyczynę. Rozszczelniona chłodnicza oleju spowodowała zacięcie się termostatu na dużym obiegu. Najpierw zrobiłem uszczelnienie i czyszczenie układu chłodzenia. Niestety termostat nadal się zacinał. Ale po wymianie termostatu jak ręką odjął. Po 10 km to czasem jak przyłożę rękę do nawiewów gdy temperaturę mam na max to powietrze z kratek aż parzy.
Więc sugeruję przyjrzyj się termostatowi i czy nie masz plamek oleju w zbiorniczku wyrównawczym (ps. zacięcie termostatu możesz tez odczytać op-com)
Na początku tak nie miałem. Dwa lata temu po przejechaniu 10 km ledwo letnie leciało. I Znalazłem przyczynę. Rozszczelniona chłodnicza oleju spowodowała zacięcie się termostatu na dużym obiegu. Najpierw zrobiłem uszczelnienie i czyszczenie układu chłodzenia. Niestety termostat nadal się zacinał. Ale po wymianie termostatu jak ręką odjął. Po 10 km to czasem jak przyłożę rękę do nawiewów gdy temperaturę mam na max to powietrze z kratek aż parzy.
Więc sugeruję przyjrzyj się termostatowi i czy nie masz plamek oleju w zbiorniczku wyrównawczym (ps. zacięcie termostatu możesz tez odczytać op-com)
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Opcomama mam, gdybyś doprecyzował gdzie wejść i w jakim momencie sprawdzić czy się zacina byłbym wdzięczny, bo ciepłe mam, ale parzącego nigdy.
Słyszałem, że termostat to z całą obudową wymieniać i najlepiej ten od orlando bo czujnik ma wymienny czy macie jakiś namiar na taki termostat?
dzieki za pomoc.
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Termostat niestety cały. Ja kupiłem ten i działa bez zarzutuharvard pisze: ↑02 gru 2020, 16:07Opcomama mam, gdybyś doprecyzował gdzie wejść i w jakim momencie sprawdzić czy się zacina byłbym wdzięczny, bo ciepłe mam, ale parzącego nigdy.
Słyszałem, że termostat to z całą obudową wymieniać i najlepiej ten od orlando bo czujnik ma wymienny czy macie jakiś namiar na taki termostat?
dzieki za pomoc.
https://allegro.pl/oferta/nowy-termosta ... 7057449658
No i oczywiście wszystko masz na forum opisane
viewtopic.php?f=38&t=5078&p=440001#p440001
Co do błędów to nie pamiętam gdzie ale opcom ma opcje skanowania wszystkich modułów pod kontem błędów. U mnie błąd zapisany był w pamięci. Po jego skasowaniu i uruchomieniu silnika nie pojawił się. Ale po przejażdżce wracał.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2020, 21:49 przez ANDROX, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Grzałka termostatu co to takiego, grzałka sondy OK ,grzałka paliwa OK , ale grzałka termostatu ?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2020, 21:51 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
W Z18XER występuje grzalka przy termostacie Panie Czesławie czego to ludzie nie wymysla
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Mariusz u mnie zero błędów, mam tylko wrażenie, że w golfinie to powietrze jest cieplejsze i jakby szybciej się pojawia.
Zrobiłem test wg. instrukcji z filmów kolegi Kaliope i zdaje się być wszystko w porządku. Jednak gdy w trasie mam ustawiony nawiew na nogi i wszystkie kratki z przodu, po kilkunastukm z górnych kratek zaczyna wiać chłodnym powietrzem (tem. nastawiona na 23-24).
Gdy jednak przestawię nawiew na szybę i nogi to wydaje się, że robi się cieplej.
Gdy ogrzewanie nastawione na automat i grzanie na nogi i wszystkie kratki - jak już wspominałem- ogrzewanko jakby chłodniejsze po kilkunastu km.
Dlatego szukam przyczyny i może w ciemno termostat wymienić.
Po prostu po mieście jakby ta temperatura wolno się podwyższała a nie miałem jeszcze czasu wyjechać poza miasto - brak czasu.
Sprawdzę na trasie jak szybko osiąga temp. i dam znać.
Podsumowując, jak dobrze zrozumiałem, nie warto wymieniać samego termostatu bo w obudowie jest i grzałka i jakiś czujnik który w GM jest nie wymienialny, a w orlandowskim wymienny ?
dobrze to ogarniam ?
dzięki
Poprawiłem słowotok oraz błędy ortograficzne
p.s.
Nie zaczyna się zdania od "Gdy"
Zrobiłem test wg. instrukcji z filmów kolegi Kaliope i zdaje się być wszystko w porządku. Jednak gdy w trasie mam ustawiony nawiew na nogi i wszystkie kratki z przodu, po kilkunastukm z górnych kratek zaczyna wiać chłodnym powietrzem (tem. nastawiona na 23-24).
Gdy jednak przestawię nawiew na szybę i nogi to wydaje się, że robi się cieplej.
Gdy ogrzewanie nastawione na automat i grzanie na nogi i wszystkie kratki - jak już wspominałem- ogrzewanko jakby chłodniejsze po kilkunastu km.
Dlatego szukam przyczyny i może w ciemno termostat wymienić.
Po prostu po mieście jakby ta temperatura wolno się podwyższała a nie miałem jeszcze czasu wyjechać poza miasto - brak czasu.
Sprawdzę na trasie jak szybko osiąga temp. i dam znać.
Podsumowując, jak dobrze zrozumiałem, nie warto wymieniać samego termostatu bo w obudowie jest i grzałka i jakiś czujnik który w GM jest nie wymienialny, a w orlandowskim wymienny ?
dobrze to ogarniam ?
dzięki
Poprawiłem słowotok oraz błędy ortograficzne
p.s.
Nie zaczyna się zdania od "Gdy"
Ostatnio zmieniony 04 gru 2020, 08:16 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Sebu$ dzieki za poprawki, ostatnio za dużo służb mi planują i pilnowanie covidowców bokiem mi wychodzi! sorki.
Dzisiaj w trasie miałem okazję sprawdzić termostat w testmode. Nastawiłem 23 stopnie, nadmuch na przednie kratki (półautomat) i po przejechaniu 5-7 km otrzymałem 95 stopni. Z kratek wiało ciepłym i przyjemny powietrzem (nie gorącym niestety), i po chwili temperatura zaczęła spadać do 91 i niestety z przednich kratek już wiało tylko letnim powietrzem. Po przestawieniu na nawiew na przednią szybę trochę cieplejsze powietrze wydobywało się na przednią szybę i boczne kratki. Temperatura się lekko podnosiła do 93 i spadała jakoś tak do 91-90. Gdy powróciłem na nawiew przednich kratek powietrze było letnie. I tutaj gwóźdź programu. Natychmiast po zmianie pokrętłem kierunku nawiewu zaczyna wiać ciepłym powietrzem i jakby po chwili ponownie letnim. Każda zmiana kierunku nawiewu objawia się chwilowym dopływem ciepłego wiaterku i po chwili znowu chodne (mówię tutaj o przednich kratkach i o przednich kratkach z nadmuchem na stopy) Temperatura cały czas w granicach 90 stopni. Op com żadnych błędów nie sygnalizuje. Jedyne co zauważyłem, to gdy mam nadmuch na stopy i górne kratki to tunel (plastikowy) za drążkiem skrzyni tu przy stopach jest ciepły. Czy powinien on być ciepły? Może ta słynna klapa od obiegu jest ułamana? (ma to coś wogóle wspólnego z siłą nawiewu?)
Dzisiaj w trasie miałem okazję sprawdzić termostat w testmode. Nastawiłem 23 stopnie, nadmuch na przednie kratki (półautomat) i po przejechaniu 5-7 km otrzymałem 95 stopni. Z kratek wiało ciepłym i przyjemny powietrzem (nie gorącym niestety), i po chwili temperatura zaczęła spadać do 91 i niestety z przednich kratek już wiało tylko letnim powietrzem. Po przestawieniu na nawiew na przednią szybę trochę cieplejsze powietrze wydobywało się na przednią szybę i boczne kratki. Temperatura się lekko podnosiła do 93 i spadała jakoś tak do 91-90. Gdy powróciłem na nawiew przednich kratek powietrze było letnie. I tutaj gwóźdź programu. Natychmiast po zmianie pokrętłem kierunku nawiewu zaczyna wiać ciepłym powietrzem i jakby po chwili ponownie letnim. Każda zmiana kierunku nawiewu objawia się chwilowym dopływem ciepłego wiaterku i po chwili znowu chodne (mówię tutaj o przednich kratkach i o przednich kratkach z nadmuchem na stopy) Temperatura cały czas w granicach 90 stopni. Op com żadnych błędów nie sygnalizuje. Jedyne co zauważyłem, to gdy mam nadmuch na stopy i górne kratki to tunel (plastikowy) za drążkiem skrzyni tu przy stopach jest ciepły. Czy powinien on być ciepły? Może ta słynna klapa od obiegu jest ułamana? (ma to coś wogóle wspólnego z siłą nawiewu?)