Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
oki pisze: ↑27 gru 2018, 21:55
Po co to tak kombinować to nie lepiej przepiąć jednego przewodu od zasilania zapalniczki w skrzynce bezpieczników, ja sobie tak podłączyłem i jestem z tego rozwiązania zadowolony.
Zafira ma przecież wbudowany moduł czasowy sterujący zasilaniem gdzie wyłącza po 20min od wyłączenia zapłonu lub od razu po zaryglowaniu centralnego zamka i aktywuje od razu po otwarciu np drzwi lub centralnego zamka.
Wystarczy odpiąć przewód czarny z zasilania bezpiecznika nr36 15A i przepiąć go pod czerwono biały (zasilanie oświetlenia schowka i oświetlenia bagażnika)
Ogólnie to zasilanie idzie z przekaźnika znajdującego się za schowkiem.
Z tego co widzę to z tyłu nie masz REC? Bo u mnie z REC nr36 ma 7.5A a na schemacie UEC nie widzę bezpiecznika od zapalniczki.
Dodano po 20 minutach 1 sekundzie:
Dobra już mam. U mnie zasilanie leci z REC
witam
Czy można łopatologicznie mi powiedzieć jak to zrobić żeby zapalniczka nie miała ciągle napięcia? Bo chce sobie rejestrator wpiąć i go nie dotykać i jak wył zapłon to żeby mi odcinało zapalniczkę. Zamknięcie auta nie odłącza mi zasilania z zapalniczki co też mi nie pasuje.
Łopatologicznie tzn co kupić i co z tym połączyć (manualnie sobie sam zrobię ale gorzej mam z wiedzą co z czym połączyć )
Tematów jest ciut ciut ale jakoś mało konkretne dla laików zdolnych manualnie
ps. no i odkop roku zrobiłem
Ostatnio zmieniony 26 lis 2020, 18:52 przez Rysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jezeli umiesz znaleźć plus po stacyjce w rec-u lub pod maska w uec i pociągnąć kabelek to polecam takie rozwiązanie jak ja mam: viewtopic.php?p=437123#p437123
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Nie takie rozwiązanie mnie nie rozpieszcza
Badziej mnie interesuje zastosowanie przekaźnika bo gdzieś widziałem coś takiego ale kurcze nie mogę znaleźć tego nigdzie... poczekam może ktoś mnie nakieruje albo pomoże bo ja powiem szczerze że często zapominam czegoś wył a jak zostawie rejestrator na noc to rano może być już kicha
Patrzyłem w bagażniku ale mam tylko dziurę na gniazdo a myślałem żeby sobie tam pociągnąć kabel bo podobno w bagażu rozłączała się po jakimś czasie, no ale kicha też z tego.
A w ogóle macie podświetlane gniazdo z przodu przy ręcznym czy nie? no ja nie mam, w ogóle to gniazdo jak coś podłączam to moge na boki wtyczkami przesuwać i wszystko się rozłącza. Może ktoś ma wiedzę gdzie takie gniazdo można sobie kupić to bym wymienił może było by lepiej...
Jezeli chcesz przekaźnik to coś takiego zrobiłem w moim byłym gruzie gdy stacyjka nie domagała i zrobiłem sobie odpalanie na guzik : https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... mochodowy/
Zastosowałem przekaźnik za kilka zł i odpalałem samochód po przekręceniu na zaplon kluczykiem a rozrusznik wlaczlem za pomocą zapalniczki w aucie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Tazz pisze: ↑28 lis 2020, 19:38
Jezeli chcesz przekaźnik to coś takiego zrobiłem w moim byłym gruzie gdy stacyjka nie domagała i zrobiłem sobie odpalanie na guzik : https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... mochodowy/
Zastosowałem przekaźnik za kilka zł i odpalałem samochód po przekręceniu na zaplon kluczykiem a rozrusznik wlaczlem za pomocą zapalniczki w aucie
To od razu miałeś zabezpieczenie anty kradzieżowe ,kto by się domyślił żeby zapalać silnik (nie papierosa) włączasz zapalniczkę
Czesław pisze: ↑28 lis 2020, 19:58
To od razu miałeś zabezpieczenie anty kradzieżowe ,kto by się domyślił żeby zapalać silnik (nie papierosa) włączasz zapalniczkę
Dokładnie dodatkowo wyciągałem zapalniczke i wrzucałem do bocznych drzwi
A to byl zielony szerszeń:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
No tak jak pisałem wcześniej, zrob to na przekaźniku takim jak pisałem wyżej, jeżeli masz podświetlenie zapalniczki to masz wszystko praktycznie na jednym miejscu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Tazz pisze: ↑30 lis 2020, 18:10
No tak jak pisałem wcześniej, zrob to na przekaźniku takim jak pisałem wyżej, jeżeli masz podświetlenie zapalniczki to masz wszystko praktycznie na jednym miejscu
Ten przekaźnik co zastosowałeś to mi wystarczy żeby to przerobić?
Nie trzeba jakiegoś sterownika do tego (czyt. mini układu)?
Jak to ma wyglądać według ciebie?
Rozumiem że jak nie mam podświetlenia zapalniczki (a raczej nie mam bo jakoś mi się nie rzuciło w oczy) to się sprawa komplikuje?
Musisz sprawdzić czy nie ma wiązki do podświetlenia zapalniczki bo może już być. Jeśli nie ma to wystarczy pociągnąć plus po stacyjce z rec-a albo spod maski i w sumie to tyle resztę kabli masz przy gnieździe zapalniczki, nie trzeba żadnego mini modułu ani mini układu. Od tego będzie przekaźnik.
spoko trochę czaje ale jak się zakręce to bede pisał musze tylko znaleźć czas bo mi urlop zabrali ;pp
a tak poza tym mam pytanko bo w bagażniku mam otwór na gniazdo zapalniczki, ściągnąłem prawy boczek ale tam zadnej wtyczki nie mam, trzeba więcej rozebrać niż się spodziewałem czy po prostu nie każda zafirka go ma?