[FAQ]Tryb serwisowy (test mode)
Ja uważam ,że to prawidłowy odczyt. Żadne auto nie jedzie z idealnie stałą prędkością. To co pokazuje licznik w km/h, to prędkość uśredniona w danej chwili a odczyt w m/s jest zbyt dokładny i dlatego jadąc autem , system odczytuje zbyt dokładnie prędkość w danej chwili, która sie waha a że pokazuje w m/s to masz bardzo precyzyjny odczyt. Jadąc niby stałą prędkością , jedziesz tak na prawde raz szybciej raz wolniej tylko tego nie widzisz ani nie czujesz . Odczyt w metrach na sek jednak wyłapuje te różnice. taka moja teoria ale uważam ,że prawidłowa.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 paź 2018, 01:56
- Imię: Łukasz
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Zafiry B (Z16XEP z 2006 r) i jako że staram się zawsze szczegółowo poznać auto które użytkuję, dokopałem się do test mode. Orientuję się ogólnie w elektronice choć może mniej w elektronice samochodowej. Na podstawie wiadomości z forum zdekodowałem sobie wszystkie wskazania tego trybu i choć wystąpiły istotne różnice w układzie menu (HW: D1.60) to jednak nazwy są podobne co ułatwiło sprawę. Jeśli ktoś chce to mogę w pełni opisać to menu gdyż różni się od dotychczas opisanych (bardzo proszę o wskazówki gdzie mam ten post umieścić jeśli sobie ktoś tego życzy).
Piszę tego posta bo mam pewien problem. Otóż niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy wyłączony, po wciśnięciu pedałów nie następuje żadna zmiana w pozycji BUS gdzie powinien się wyświetlać 14-bitowy (zdaje się) kod magistrali CAN. Po prostu tak jakby CAN milczał na nasłuchu. Nie wydaje mi się możliwe żeby komputer miał odpięty CAN i silnik działał prawidłowo. Zastanawiam się czy opcja ta jest nieaktywna i trzeba ją uaktywnić op-comem czy może jest coś o czym nie wiem.
Proszę o pomoc i serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Piszę tego posta bo mam pewien problem. Otóż niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy wyłączony, po wciśnięciu pedałów nie następuje żadna zmiana w pozycji BUS gdzie powinien się wyświetlać 14-bitowy (zdaje się) kod magistrali CAN. Po prostu tak jakby CAN milczał na nasłuchu. Nie wydaje mi się możliwe żeby komputer miał odpięty CAN i silnik działał prawidłowo. Zastanawiam się czy opcja ta jest nieaktywna i trzeba ją uaktywnić op-comem czy może jest coś o czym nie wiem.
Proszę o pomoc i serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:13
- Imię: Guru
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: opel zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
mozecie spraedzic czy wyswietlane parametry itd sa prawidlowe czy jednak cos jest nie tak.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2018, 20:49 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Na trzecim zdjęciu widać "coolant: 70°C" trochę mało, sądząc że temperatura wyświetlacz osiągnęła 40°C(piąte zdjęcie "LED/LCD Temp: 40°C")...
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:13
- Imię: Guru
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: opel zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
tak juz rozkminilem i zauwazylem ze termostat bedzie do wymiany bo max do 70 sie nagrzewa a powinno byc prawie 90 i w moim przypadku sie dosc dlugo nagrzewa
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2019, 19:44
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bristol / UK
- Auto: Zafira B
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Witajcie.
Jestem na forum również nowy.
Pacjent to Zafira B 2013 rok X16XER silnik z radiem CD30MP3 (Display nie wiem jaki ale zobaczcie na Foto, ale zdaje mi sie ze GID, może BID)
Chodzi o włączenie BC1 i BC2, udało mi się poprzez OPCOm włączyć w Display opcje Board Computer, pojawiła się w menu kolejne 3cia ikona Samochodziku ( prawa góra) ale pod nią nie ma nic, nadal brakuje BC1 i BC2,
Trzeba coś jeszcze zrobić, lub innego?
Jestem na forum również nowy.
Pacjent to Zafira B 2013 rok X16XER silnik z radiem CD30MP3 (Display nie wiem jaki ale zobaczcie na Foto, ale zdaje mi sie ze GID, może BID)
Chodzi o włączenie BC1 i BC2, udało mi się poprzez OPCOm włączyć w Display opcje Board Computer, pojawiła się w menu kolejne 3cia ikona Samochodziku ( prawa góra) ale pod nią nie ma nic, nadal brakuje BC1 i BC2,
Trzeba coś jeszcze zrobić, lub innego?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, 20:20 przez pocinas, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2019, 19:44
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Bristol / UK
- Auto: Zafira B
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
Sytuacja sié wyjasnila. Zrobilem co potrzeba.pocinas pisze: ↑28 maja 2019, 20:08 Witajcie.
Jestem na forum również nowy.
Pacjent to Zafira B 2013 rok X16XER silnik z radiem CD30MP3 (Display nie wiem jaki ale zobaczcie na Foto, ale zdaje mi sie ze GID, może BID)
Chodzi o włączenie BC1 i BC2, udało mi się poprzez OPCOm włączyć w Display opcje Board Computer, pojawiła się w menu kolejne 3cia ikona Samochodziku ( prawa góra) ale pod nią nie ma nic, nadal brakuje BC1 i BC2,
Trzeba coś jeszcze zrobić, lub innego?
20190528_172424.jpg20190528_172405555.jpg
Trzeba wejśc w DIS (Display) aktywować BOARD COMPUTER (o ile jest dostępny) i zmienić VARIANT CODE na 005
Ostatnio zmieniony 01 cze 2019, 12:55 przez pocinas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 lis 2018, 17:46
- Imię: Cezary
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam, zapytanie dotyczy wskazania Test Mode w zakładce BC: odnośnie bieżącego spalania( INJ-RC) na biegu jałowym. Nie potrafię znaleźć danych odnośnie tego ile powinna wynosić prawidlowa wartość.
Niestety w mojej ZB (Z19DTH 150KM) wskazania nie są stałe, i pokazuje wartości od 183 - do prawie 300 ml/s.
Pytanie do wszystkich o pomocczy może to być wina któregoś z zaworów, czy może coś mniej pochłaniające czas naprawy...
Niestety w mojej ZB (Z19DTH 150KM) wskazania nie są stałe, i pokazuje wartości od 183 - do prawie 300 ml/s.
Pytanie do wszystkich o pomocczy może to być wina któregoś z zaworów, czy może coś mniej pochłaniające czas naprawy...
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XE7
- Gender:
Cześć koledzy. Przeczytałem większość postów odnośnie odczytu komputera, między innymi kolegi Kicaja czy MieHora. Na większość nurtujących mnie pytań znalazłem odpowiedz :-)
Ale nie na wszystkie, dlatego proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości o prostą odpowiedz. Jestem laikiem. Mam zafirę 1.8 b, 2007 rok. Wyświetlacz BID. Jeśli dobrze zrozumiałem to, aby uaktywnić spalanie muszę załatwić sobie interfejs op-com lub tech 2 ( a jaka jest ich średnia cena? ) a następnie podłączyć np. pod swojego laptopa. Czy te trzy spiny o których była mowa w poście tez muszę ze sobą złączyć żeby zadziałało? A jeśli nie uda mi się tego zorganizować, to w jakim serwisie mi pomogą i ile wezmą za to pieniędzy? Pytam, bo nie chcę zostać naciągnięty. Jestem z Lublina, jeśli ktoś zna sprawdzony do tego typu spraw zakład to proszę o namiar. I ostatnie pytanie ;-) Czy w moim wyświetlaczu jest jakaś szansa na język polski, czy raczej powinienem się skupić na angielskim? Z góry dziękuję za porady koledzy i pozdrawiam.
Ale nie na wszystkie, dlatego proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości o prostą odpowiedz. Jestem laikiem. Mam zafirę 1.8 b, 2007 rok. Wyświetlacz BID. Jeśli dobrze zrozumiałem to, aby uaktywnić spalanie muszę załatwić sobie interfejs op-com lub tech 2 ( a jaka jest ich średnia cena? ) a następnie podłączyć np. pod swojego laptopa. Czy te trzy spiny o których była mowa w poście tez muszę ze sobą złączyć żeby zadziałało? A jeśli nie uda mi się tego zorganizować, to w jakim serwisie mi pomogą i ile wezmą za to pieniędzy? Pytam, bo nie chcę zostać naciągnięty. Jestem z Lublina, jeśli ktoś zna sprawdzony do tego typu spraw zakład to proszę o namiar. I ostatnie pytanie ;-) Czy w moim wyświetlaczu jest jakaś szansa na język polski, czy raczej powinienem się skupić na angielskim? Z góry dziękuję za porady koledzy i pozdrawiam.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 gru 2020, 16:31
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI Family Plus
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam, jestem tu nowy na forum. Mam pytanie, posiadam Zafirę B 2013 1.7 CDTI 125KM Family Plus i chciałbym się dowiedzieć jak włączyć testmode. Wielkie dzięki za pomoc.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przytrzymujesz przycisk SETING ok 5sek aż będzie samolotowy dźwięk BIMmm zakładki przewijasz przyciskiem BC
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
U mnie na rozgrzanym silniku na wolnych obr pokazuje 0.122 i czasem mignie na 0.183 i znów wraca na długo na 0.122XcEz pisze: ↑19 wrz 2019, 19:13 Witam, zapytanie dotyczy wskazania Test Mode w zakładce BC: odnośnie bieżącego spalania( INJ-RC) na biegu jałowym. Nie potrafię znaleźć danych odnośnie tego ile powinna wynosić prawidlowa wartość.
Niestety w mojej ZB (Z19DTH 150KM) wskazania nie są stałe, i pokazuje wartości od 183 - do prawie 300 ml/s.
Pytanie do wszystkich o pomocczy może to być wina któregoś z zaworów, czy może coś mniej pochłaniające czas naprawy...
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sie 2020, 17:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
Witajcie! Powiedzcie mi proszę jak wchodzi się do test mode gdy na pokładzie jest radio-nawigacja Touch&Connect i wyświetlacz chyba GID (2 linie informacji). Nie mam przycisków Settings oraz BC. Moja Zośka jest z 2012 roku.