Niski poziom płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 paź 2017, 08:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: ŁUKÓW
- Auto: Opel Zafira C 1.4 turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z14T
Niski poziom płynu chłodniczego
Witam 1.4 turbo Przy starcue zapala sie niski poziom płynu chłodniczego, ale płyn jest. Problem z czujnikiem?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 16:07 przez cibi555, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
Witam wszystkich Mam podobny problem jak kolega z góry, ale niestety nie wiem czy problem został u niego rozwiązany i w jaki sposób. Jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka niskiego płynu chłodniczego wiec wtedy odkręciłem zbiorniczek dolałem może z poł litra i problem zniknął. Wczoraj zapaliło się to znowu wiec zatrzymałem auto by sprawdzić jego poziom i ku mojemu zdziwieniu zbiornik wygląda na pełny tzn. jego stan normalny. Próbowałem otworzyć korek po zgaszeniu silnika wiec wtedy zaczął jakby bulgotać przy wężykach i trochę płynu wypłynęło jakoś bokiem zbiorniczka. Pierwsze pytanie to czy ten zbiornik jest tak zaprojektowany żeby przy odkręcaniu nie poparzyć się i dlatego wyleciała jego cześć około 2-3 cm pod korkiem przez jakaś dziurę ?? czy jest on po prostu dziurawy. A może jak podał kolega wyżej jest możliwość ze uszkodzony jest czujnik tego płynu i gdzie on się w ogóle znajduje gdybym chciał go wymienić. Chwilowo autem jeżdżę normalnie ale jestem tym problemem zaniepokojony i ciągle zerkam na temperaturę silnika... Maksymalnie dochodzi do 90 stopni... i później już tak zostaje...czy to optymalna temperatura ?? i czy mam zacząć się bać bo to cos poważniejszego… Bardzo proszę o rady i jak mam podejść do rozwiązania problemu... z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi... Auto 1.4 T w automacie (60 tys. przebieg).
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Noe powinieneś odkrecać korka na ciepłym silniku- to grozi poparzeniem nawet w instrukcji jest napisane że sprawdzamy płyn chłodniczy na zimnym silniku i poziom ma być do napisu cold/kalt. Musisz poobserwowac czy gdzieś przypadkiem nie ucieka, nie kapie itp.
Pierwszym podejrzanym może być korek od zbiorniczka
Pierwszym podejrzanym może być korek od zbiorniczka
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
Człowiek pod wpływem nerwów robi różne dziwne rzeczy i moja reakcja była próba otworzenia korka i zobaczenia co będzie się działo, zresztą moim zamiarem było go poluzować a nie całkiem otworzyć. Co do obserwacji to robię to już od tygodnia...wycieków nie widać pod autem tez nie ma nic... temperatura silnika w normie... wiec ciągle myślę o tym czujniku... Do tego odezwał się do mnie kolega z pierwszego postu który był w podobnej sytuacji i u niego wymiana czujnika rozwiązał problem. Dostałem nawet wskazówki jak go wymienić wiec jestem na etapie szukania czujnika...choć jeśli ktoś jeszcze jakaś sugestie ma to bardzo proszę o pomoc....
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
- Imię: Zbigniew
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Po kupnie zośki też zauważyłem ,że w zbiorniczku jest płynu do połowy ,dolewałem ze 3 razy i ciągle ubywało ,sprawdzone wszystkie połączenia i zero wycieku aż mnie szlak trafiał w końcu odpuściłem i co jakiś czas dolewałem ,w końcu za namową kolegi zleciłem wymianę rozrządu i co się okazało! płyn uciekał przez uszczelkę pompy wodnej i cały rozrząd zalany płynem aż dziw że sparciały już pasek nie strzelił,całe szczęście ,że nie posłuchałem serwisu i wymieniłem wcześniej( przy 126 tyś). Teraz jest spokój stan płynu bez zmian.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
Witam Panowie ponownie... Niestety musze stwierdzić ze mój problem ciągłego informowania mnie o niskim poziomie płynu chłodniczego nie został rozwiązany mimo wymiany sensora w zbiorniczku. Po jego zakupie wziąłem się za jego wymianę tak jak poinstruował mnie kolega CIBI . Auto dało mi spokój na jeden dzień i problem powrócił mimo nadal pełnego zbiorniczka płynu. Zacząłem się tez zastanawiać czy może jest jeszcze cos co może wysyłać mi taki sygnał... nie wiem jakiś sensor w chłodnicy czy cos ?? A czy w ogóle możliwe jest ze jest niski poziom tego płynu w samej chłodnicy i z nie wiadomych przyczyn nie jest on pobierany ze zbiorniczka ?? Po prostu aż na tyle się nie znam stad takie pytanie... i jeszcze jedno a jak w ogóle sprawdzić czy chłodnica na pewno jest wypełniona tym płynem na max ?? Do tego doszła jedna niepokojąca mnie informacja. Pożyczyłem od kolegi obd2 Vgate iCar które podpiąłem pod auto za pomocą bluetooth i aplikacji Torque. Chciałem tam sprawdzić czy może wyświetli mi jakiekolwiek błędy itd. Błędów brak niby sprawdzenie jakiś sensorów ok ale nie wiem na ile mogę ufać takiej aplikacji na telefon mimo ze jest w wersji pro. Do tego jedna rzecz mnie zmartwiła bo jest tam pokazywana również temperatura tego płyny. Ku mojemu zdziwieniu dochodzi ona nawet do 105 C. Czy to ma w ogóle jakiś sens ?? Bo w aucie na wyświetlaczy temperatura silnika zawsze pokazywana jest jako 90 C i nigdy nie miałem więcej... Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie i porady co mógłbym jeszcze sprawdzić by być pewien ze jest w miarę ok czy po prostu udać się do mechanika … koledzy poradźcie miłego dnia życzę - Adam
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
nie wiem jaki silnik ale jeśli benzyna to temperatura może być nawet 109 do otwarcia termostatu wartość prawidłowa w dieslu nie wiem jak A 2.0 ale B2. na pewno jest to około 103 stopnie. wskaźnik w zegarach pokazuje temperaturę bezpieczną ruch wskaźnika nastąpi po przekroczeniu chyba 113 albo 117 stopni nie pamiętam. w chłodnicy po stronie lewej jest odpowietrznik. sprawdź jeszcze kostkę może wydawać się ze jest ok ale luzy i nie styka
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 00:39 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
Oki dzięki za cokolwiek. Kostkę sprawdziłem wygląda ok, jutro dojdzie do mnie nowy korek od zbiorniczka wiec zmiennie i zobaczę co dalej... jeszcze tak myślę czy oby mój termostat działa poprawnie...o ile tydzień temu na włączonym silniku widziałem ze ten duży wiatrak przy chłodnicy się kreci co jakiś czas to dzisiaj miałem wrażenie ze się w ogóle nie załącza… czy on działa przy jakiś konkretnych temperaturach czy jak ?? Powoli tracę nadzieje ze poradzę sobie z tym sam no i zaczynam myśleć o mechaniku... może to błąd w kąpie i dlatego go pokazuje... Jeszcze pomęczę się kilka dni i jak nic nie dam rady to w następny poniedziałek jadę do mechanik niech podpinają go...cokolwiek nie lubię takiej stresowej jazdy...
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lip 2020, 18:53
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Chichester
- Auto: Zafira 1.8
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Nirznamm
Dobry wieczór
Panowie/Panie
Mam problem z czujnikiem poziomu płynu chłodniczego ponieważ na wyświetlaczu dalej jest komunikat "niski poziom płynu chłodniczego"
Płyn jest uzupełniony poziom jest zachowany nie ma ubytków
Co tu robic
Panowie/Panie
Mam problem z czujnikiem poziomu płynu chłodniczego ponieważ na wyświetlaczu dalej jest komunikat "niski poziom płynu chłodniczego"
Płyn jest uzupełniony poziom jest zachowany nie ma ubytków
Co tu robic
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Sprawdzić, czy czujnik jest prawidłowo zamontowany. Sprawdzić, czy reaguje na magnes - miernikiem na wyciągniętym. Jak nie reaguje, to do wymiany, jak reaguje, to sprawdzić wiązkę idącą do komputera, czy nie jest uszkodzona robiąc zwarcie z jakimś oporem, ale nie znam wartości, będę musiał zmierzyć czujnik, bo mam zapasowy. Jak wszystko ok, to zbiorniczek wyrównawczy do wymiany.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 gru 2020, 20:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Opel Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A14NEL
Witam serdecznie. podpinam się do tematu. Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego z mojej Zafiry C 1.4 turbo 140km 2018 rok. Powoli ubywa płynu ze zbiorniczka a pod samochodem jest zawsze kilka kropel. Jaka może być przyczyna?
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira C 1.4T
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Odpowiedź na twoje pytanie brzmi: nieszczelność w układzie chłodzenia.
Napisz coś więcej. W którym miejscu pojawiają się te krople. Tam gdzie pojawiają się krople tam trzeba szukać nieszczelności. Może być dziurawa chłodnica, dziurawy z któryś wężów, ewentualnie nieszczelne połączenie elementów. U mnie akurat był trafiony kolektor wodny. I przeciekało mi na połączeniu kolektora z silnikiem (sparciała uszczelka). Masz porównanie starego i nowego:
Sam kolektor wodny znajduje się tam gdzie zaznaczyłem na czerwono:
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 gru 2020, 20:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Opel Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A14NEL
Dzięki za szybką odpowiedz! dziwna sprawa bo wyciek pojawia się za lewym przednim kołem. Byłem już raz u mechanika ale niestety nie znalazł miejsca wycieku. Teraz kazał mi przyjechać jak będzie bardziej sucho.