Problemy z biegami
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 sty 2017, 23:19
- Imię: Damian
- Lokalizacja: DGL
- Auto: Zafira Tourer Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Zle napisalem ze gora gora dol bez problemu. Zdecydowanie jak to ujales "w smole". Wrzucenie z 2 na 3 to bardziej walka co sie podda - lewarek czy nadgarstek. 3/4 faktycznie najlzej. Olej zamówiony, zobaczymy w srode po wymianie jakie beda efekty.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2021, 14:14
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
No i wróciłem od mechanika - był bardzo zdziwiony powiedział, że pierwszy raz się z czymś takim spotkał. Jedyne co udało mi się z nim załatwić to zwrot kasy za olej który mi wlał. Dobre i to.
U mnie było tak jak Tomek napisał lewarek jak w smole. Aby wszedł bieg trzeba było przyłożyć dużą siłę cały czas naciskając a lewarek bardzo wolno się przesuwał jak w gęstym kleju po długim nacisku udawało się wrzucić bieg. Trzeba było przejechać spory kawałek żeby wszystko wróciło do normy. Teraz wszystko działa normalnie dzisiaj ponad -10 i żadnych problemów.
Faktycznie jak mechanik wlewał mi olej GM to powiedział że jest jakiś dziwny zostało mi go trochę w butelce i faktycznie jest strasznie rzadki musi to mieć jakieś znaczenie. Po prostu popierniczyli coś w skrzyni i zrobili taki olej żeby działała he he.
U mnie było tak jak Tomek napisał lewarek jak w smole. Aby wszedł bieg trzeba było przyłożyć dużą siłę cały czas naciskając a lewarek bardzo wolno się przesuwał jak w gęstym kleju po długim nacisku udawało się wrzucić bieg. Trzeba było przejechać spory kawałek żeby wszystko wróciło do normy. Teraz wszystko działa normalnie dzisiaj ponad -10 i żadnych problemów.
Faktycznie jak mechanik wlewał mi olej GM to powiedział że jest jakiś dziwny zostało mi go trochę w butelce i faktycznie jest strasznie rzadki musi to mieć jakieś znaczenie. Po prostu popierniczyli coś w skrzyni i zrobili taki olej żeby działała he he.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Sknera nie mechanik. Za taka nerwówę powinien coś zaproponować ale dobrze, że kasę oddał. Proponuję ci za jakiś czas zmienić olej jeszcze raz. Mi w ASO wlali olej i kazali przejechać 50 - 100 km i wrócić powiedzieli, że trzeba skrzynię wypłukać i dopiero zalać na świeżo. Wyskoczyłem na A2 i po godzince do nich wróciłem. Zlali i zalali świeżym. Wydaje mi się że to przerost formy ale jak trochę pojeździsz i zmienisz to pewnie nie zaszkodzi. Mi zostało więcej bo zalewali 2 razy mam w butli 400ml ciekawi mnie tylko co to tak naprawdę za olej. Gdzieś czytałem, że to Tutela ale ten jest podobno czerwony więc to na pewno nie to i raczej to nie woda z kranu bo by przegięli pałę 80zł za litr było by rozbojem.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sty 2013, 17:42
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: LUBUSKIE
- Auto: Opel Zafira C OPC Line 140 KM
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Tak czytam to i niedowierzam .
Tak chwalony olej Fuchsa 75W80 na wszystkich forach do skrzyn m32 byl powodem?
No chyba ze inny niz ten miales wlany.
Sam staje przed wyborem oleju do skrzyni zeby wymienic.Absolutnie nic mi sie nie dzieje ze skrzynia ale chce wymienic bo mam przejechane juz 100 000 km i pewnie poprzednik nie wymienial.Tomek ja sie wlasnie zastanawialem nad tym ze ludzie pisza ze orygina GM 1940004 to Tutela .Tylko dlaczego roznia sie kolorem ? Tutela czerwony a GM slomkowy ?
Tak chwalony olej Fuchsa 75W80 na wszystkich forach do skrzyn m32 byl powodem?
No chyba ze inny niz ten miales wlany.
Sam staje przed wyborem oleju do skrzyni zeby wymienic.Absolutnie nic mi sie nie dzieje ze skrzynia ale chce wymienic bo mam przejechane juz 100 000 km i pewnie poprzednik nie wymienial.Tomek ja sie wlasnie zastanawialem nad tym ze ludzie pisza ze orygina GM 1940004 to Tutela .Tylko dlaczego roznia sie kolorem ? Tutela czerwony a GM slomkowy ?
Zafira C Tourer OPC Line 1.4 Turbo 140 KM COSMO/INNOVATION
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Z kolorem też się zastanawiam. Gdzieś czytałem że na początku GM sprzedawał olej w kolorze czerwonym dopiero później zmienił on konsystencje na rzadszy i kolor na słomkowy. Darek się tu śmiał ale może coś w tym być - Opel coś pokombinował przy skrzyni ale nie do końca wyszło więc dostosowali olej tak by było dobrze. Jak ja trafiłem do ASO to powiedzieli, że problem ten może wystąpić tylko w skrzyniach F40 po 2015r w których zrobiono i tu nie pamiętam dokładnie - mechanik mówił coś o jakiś listkach czy czymś takim - po prostu nie taki olej ma powodować, że te jakieś elementy które są gładkie i płaskie i się sklejają, a w niskich temperaturach oleje stają się bardziej lepkie czy coś w tym stylu a olej GM ma jakiś specjalny dodatek który temu zapobiega.
No cóż nie będę wnikał teraz czy Opel dał d. czy nie ważne, że na oryginale wszystko gra. Gorzej jest z tym, iż mechanicy nie wiedzą i można się dać załadować w niepotrzebną wymianę linek które notabene też były problemem więc co ma powiedzieć mechanik - wymiana linek.
No cóż nie będę wnikał teraz czy Opel dał d. czy nie ważne, że na oryginale wszystko gra. Gorzej jest z tym, iż mechanicy nie wiedzą i można się dać załadować w niepotrzebną wymianę linek które notabene też były problemem więc co ma powiedzieć mechanik - wymiana linek.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sty 2013, 17:42
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: LUBUSKIE
- Auto: Opel Zafira C OPC Line 140 KM
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Olej z czerwonego na slomkowy byl zmieniony w 2012 r. kiedy troszke zmodyfikowali skrzynie m32 .
Ten czerwony stosowany byl wczesniej przed 2012 r.
Ten czerwony stosowany byl wczesniej przed 2012 r.
Zafira C Tourer OPC Line 1.4 Turbo 140 KM COSMO/INNOVATION
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sty 2021, 14:14
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Olej GM był słomkowy i bardzo bardzo rzadki. A przyglądałem się olejowi który wlał mi mechanik - niby Fuchs ale teraz to tak naprawdę nie jestem pewien czy mnie nie zrobił w konia bo to niby z beczki bo on hurtem bierze itd. - to był bardziej brązowy no i znacznie gęstszy coś w stylu rzadszego miodu ewidentnie było widać że jest dużo gęstszy od GM. Na razie jest wszystko w porządku pojeżdżę jeszcze trochę i na wiosnę wymienię go jeszcze raz tak na wszelki wypadek żeby wypłukać do końca resztki tego poprzedniego ale to już na pewno u innego mechanika wszyscy go chwalą ale ja się zraziłem.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sty 2013, 17:42
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: LUBUSKIE
- Auto: Opel Zafira C OPC Line 140 KM
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Muody na ktory olej wymieniles ?
- Gm
- Tutela czy
- Fuchs ???
Czujesz jakas roznice po wymianie ?
- Gm
- Tutela czy
- Fuchs ???
Czujesz jakas roznice po wymianie ?
Zafira C Tourer OPC Line 1.4 Turbo 140 KM COSMO/INNOVATION
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 sty 2017, 23:19
- Imię: Damian
- Lokalizacja: DGL
- Auto: Zafira Tourer Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Po kilku mroźnych nocach i dniach sytuacja wygląda tak: lewarek góra dół zdecydowana poprawa, jednak nie jest to jak w cieple dni. Natomiast prawo lewo, też jest lepiej jak było, ale nadal trzeba walczyć z dźwignią. Najgorzej jest z wrzuceniem wstecznego. Ewidentnie linka prawo lewo ma wodę w środku. Dziś akcja zalewanie linki jakimś smarem z teflonem czy czymś podobnym.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Auto: Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z20DT
U mnie totalna porażka podczas mrozów jesli zostawie na 1 biegu to mam 1 i 2 bieg. Prawo lewo wogóle nie rusza. Wstecznego nie ma.
Próbowałem smarować linki od strony silnika jak i od środka ale nie pomaga.
Co poradzicie?
Chyba sprobuje zmienić olej w skrzyni bo widze że niektórym pomogło, a nie wiem jaki mam.
Próbowałem smarować linki od strony silnika jak i od środka ale nie pomaga.
Co poradzicie?
Chyba sprobuje zmienić olej w skrzyni bo widze że niektórym pomogło, a nie wiem jaki mam.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2021, 23:45 przez mirasmaniak82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Skrzynie na pewno masz F40 do wymiany 1,8l olej oryginał do kupienia np. w ASO numer oleju - GM 1940004.mirasmaniak82 pisze: ↑09 lut 2021, 23:38 U mnie totalna porażka podczas mrozów jesli zostawie na 1 biegu to mam 1 i 2 bieg. Prawo lewo wogóle nie rusza. Wstecznego nie ma.
Próbowałem smarować linki od strony silnika jak i od środka ale nie pomaga.
Co poradzicie?
Chyba sprobuje zmienić olej w skrzyni bo widze że niektórym pomogło, a nie wiem jaki mam.
Ale wydaje mi się, że u ciebie to mogą być linki - w przypadku oleju nie stoi to na sztywno pod jednostajnym naporem lewarek przesuwa się jak w smole ale powoli idzie. Chociaż wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi, a może akurat będziesz miał szczęście.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Auto: Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z20DT
Olej już zamówiony.
A mam pytanko co do samej wymiany czy moge zalewać jak bedzie przód podniesiony czy lepiej jak toi na równo?
A mam pytanko co do samej wymiany czy moge zalewać jak bedzie przód podniesiony czy lepiej jak toi na równo?