Kody błędów
Moderator: Mariusz
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
u mnie jak zapali się kluczyk z samochodzikiem występuje natychmiast brak mocy, jak jest możliwość doraźnie zjeżdżam na pobocze, podnoszę maskę, otwieram zawór EGR, odblokowuję zatarty tłoczek, parę kropli oleju i jadę dalej do następnego razu. Na diagnostyce wykazuje błąd P0400. Pewnie w jakimś momencie czeka mnie wymiana lub regeneracja EGR-u (elektronicznego). Odnośnie Twojego problemu - nie bardzo mogę Ci pomóc.
Nadmienię najpierw, że naprawa tego nie zawsze jest skuteczna i nawet na nowych podzepołach ten błąd się zdarza.ADAMO_16 pisze:Czyli te dwa kody odnoszą się do imo, jeśli są to popularne błędy w zafirze to czy warto jechać do ASO i coś z tym robić? Ogólnie auto chodzi ok.
Ale do rzeczy. Jeżeli chcesz z tym coś robić to licz się z tym, że w serwisie będą chcieli Ci wymienić całego CIMa, który w ASO tani nie jest, poza tym nawet nowy CIM nie zagwarantuje Ci tego, że błąd się nie powtórzy. Dalej można kupić wiązkę przewodów do CIMa, a że jest ona tańsza niż sam moduł to najpierw można zacząć od tego (koszt wiązki chyba 46zł jak dobrze pamiętam).
Innym wyjściem jest regeneracja CIMa - robią to w Radomiu, nawet wysyłkowo można to zrobić - koszt 500zł.
Co prawda mam Astrę H ale sam kiedyś chciałem to naprawiać i doszedłem że jest to bez sensu, gdyby naprawa dała 100% pewności, że problem zniknie mógłbym się w to bawić ale w przeciwnym razie jest to gra nie warta świeczki.
Te 2 błędy (P1614 i P1616) to jak gdyby wada konstrukcyjna Zafiry B, Astry H, w VC też się to zdarza. Osobiście nie spotkałem właściciela AH, który nie miałby styczności z tymi błędami.
Jak pisałem w poprzednim poście - pomaga robienie przerw między przekręcaniem kluczyka w kolejne pozycje, czyli: przekręcasz kluczyk w pozycję I, czekasz chwilę (2-5s), przekręcasz w pozycję II (włączony zapłon), czekasz aż zgasną kontrolki - odpalasz auto.
Dobrze też jest od czasu do czasu przeprowadzić synchronizację kluczyka: wkładasz w kluczyk w stacyjkę, włączasz zapłon i przyciskasz przycisk "zamknij" na kluczyku lub drugi sposób: wkładasz kluczyk w zamek drzwi i je odblokowujesz, potem wkładasz kluczyk w stacyjkę.
Witam wszystkich
Czy Ktoś może zinterpretować błąd P1515 ?
Zafira 20DI 2000 r.
W czasie wyprzedzania nagle straciła moc. Autko wyłączyłem, po ponownym odpaleniu normalnie gotowe do jazdy i bez błędu.
Dzięki pozdrawiam.
Czy Ktoś może zinterpretować błąd P1515 ?
Zafira 20DI 2000 r.
W czasie wyprzedzania nagle straciła moc. Autko wyłączyłem, po ponownym odpaleniu normalnie gotowe do jazdy i bez błędu.
Dzięki pozdrawiam.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Znalazłem coś takiego:
P1515 Pedal Position Sensor Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit Low Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Potentiometer Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor Brake Switch Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor General Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit High Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Voltage Supply Circuit Low Input C-06
P1515 Pedal Position Sensor Potentiometer Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor Brake Switch Error C-06
P1515 Pedal Position Sensor General Error C-06
Witam mam problem z grzaniem świec żarowych w oplu zafirze 2,0DTI 16V 2000r pojawia się kontrolka od grzania świec żarowych i szybko znika czym to może być spowodowane??świece wymieniłem na nowe
Witam
Może ktoś zna kod 2279. Nie mogę nigdzie znaleźć.
Pojawił się już drugi raz. Mechanik nie może znależć w książce, a do autoryzowanego serwisu ponad 50 km i bardzo nie po drodze
W czasie jazdy silnik jakby stracił moc . Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika wszysko wróciło do normy tylko lampka awarii się paliła.
Mechanik wykasował błąd i jest niby ok, ale niepokoi mnie co się dzieje.
Pozdrawiam
Mirek
Może ktoś zna kod 2279. Nie mogę nigdzie znaleźć.
Pojawił się już drugi raz. Mechanik nie może znależć w książce, a do autoryzowanego serwisu ponad 50 km i bardzo nie po drodze
W czasie jazdy silnik jakby stracił moc . Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu silnika wszysko wróciło do normy tylko lampka awarii się paliła.
Mechanik wykasował błąd i jest niby ok, ale niepokoi mnie co się dzieje.
Pozdrawiam
Mirek