Witam. Z miejsca przepraszam za nowy temat. Przeszukałem forum i nie wiem gdzie go wcisnąć.
Opowiem Wam moją historie, a później zadam pytanie.
W ostatnich dniach postanowiłem wymienić akumulator, bo mój już nie dawał rady w temperaturach bliskich -10.
Na starym aku temperatura silnika na wskaźniku jak i ciepłe powietrze zaczęły wzrastać po nawet przejechaniu 15 kilometrów.
Na nowym aku temperatura wzrasta praktycznie już po chwili od odpalenia silnika, bądź po przejechaniu zaledwie 2 km.
Po zaobserwowaniu tego pytanie brzmi, czy zafira ma jakieś elektryczne dogrzewanie silnika? Dodam, że to 2.0 Dti z 2005 roku i aku było już totalnie padnięte i nawet czasami po odpaleniu nie dawało dobrze prądu na wszystkie urządzenia.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Pytanie odnośnie grzania silnika
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lut 2020, 19:35
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Hamburg
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W zafirach A 2.0 DTI wskaźnik temp nie chodzi od zera w górę tylko leży na zerze, a dopiero po przekroczeniu 70st. momentalnie wskazówka idzie w górę. Coś szybko ci wzrasta ta temp.
Może zobacz ręką czy faktycznie węże są tak ciepłe szybko.
Może zobacz ręką czy faktycznie węże są tak ciepłe szybko.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lut 2020, 19:35
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Hamburg
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Tak, wiem że wskaźnik jest wyskalowana 70-130 stopni.
Ale dziwne, że jadąc po nowy akumulator 20 km w temperaturze powietrza -5 dopiero pod koniec drogi wskazówka ledwo drgnęła i zaczęło lecieć ciepłe powietrze,
a następnego dnia przy tej samej temperaturze jadąc na stację paliw przejechałem 3 km i wskazówka była już na 80 stopni i leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu.
Ale dziwne, że jadąc po nowy akumulator 20 km w temperaturze powietrza -5 dopiero pod koniec drogi wskazówka ledwo drgnęła i zaczęło lecieć ciepłe powietrze,
a następnego dnia przy tej samej temperaturze jadąc na stację paliw przejechałem 3 km i wskazówka była już na 80 stopni i leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeżeli pytasz o podgrzewacz typu świece żarowe na układzie wodnym (króćcu wodnym) jak Reno,VW to w Oplu tego nie ma
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lut 2020, 19:35
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Hamburg
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Dzięki za odpowiedź.
Więc nie wiem co tam się wydarzyło
Najlepiej podpiąć stare aku, kompa pod obd i zmierzyć wzrost temperatury, a na następny dzień na nowym...
Szkoda zachodu.
Zagadka niewyjaśniona.
Więc nie wiem co tam się wydarzyło
Najlepiej podpiąć stare aku, kompa pod obd i zmierzyć wzrost temperatury, a na następny dzień na nowym...
Szkoda zachodu.
Zagadka niewyjaśniona.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Te silniki ciężko się nagrzewały wiadomo turbo, interculer tu raczej należało by sprawdzić termostat czy czasem się nie zacina.