Uszczelka pokrywy zaworów jaką firmę polecacie?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Uszczelka pokrywy zaworów jaką firmę polecacie?
Ostatnio auto musiało stać na zewnątrz i jak twierdzi mój mechanior, uszczelka pod pokrywą do wymiany, oto fotki:
jakiej firmy uszczelkę polecacie, bo nie cheę tego robić ponownie. To co widzicie to osłona kólek faz rozrządu, czy istnieje możliwość, że dostanie się oliwa do paska rozrządu? Jeszcze kilka dni temu tak dużo pod pokrywą nie było. Czy firma elring będzie ok? jakoś myślałem, że taka poważna awaria mnie ominie a tu proszę klops.....opel
jakiej firmy uszczelkę polecacie, bo nie cheę tego robić ponownie. To co widzicie to osłona kólek faz rozrządu, czy istnieje możliwość, że dostanie się oliwa do paska rozrządu? Jeszcze kilka dni temu tak dużo pod pokrywą nie było. Czy firma elring będzie ok? jakoś myślałem, że taka poważna awaria mnie ominie a tu proszę klops.....opel
- mictom
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lis 2020, 13:47
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RKR
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2003 Njoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
To usterka, żeby tylko takie problemy w życiu były. Kup uszczelkę Corteco. Ja po kupnie też wymieniałem, starą można było połamać jak plastik.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2021, 10:02 przez mictom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Znalazłem w sieci info, że odbre są erlinga, corteco, reinza a ich ceny jakos oscyluja ok 50zł a mój mechanior przez tel mówił coś o 150zskad on taką cenę wziął?
mitcom
dzieki za podpowiedz. Wiesz ja do tej pory grupa VAG jeździłem i problemów 'dodatkowych' oprócz eksploatacyjnych nie doświadczyłem a tutaj uszczelka się poci i trochę leci na osłone KZFR i trochę się przestraszyłem, że może się dostać na pasek rozrządu. Trochę mnie mechanior uspokoił, ale jednak na tygodniu wymiana.
mitcom
dzieki za podpowiedz. Wiesz ja do tej pory grupa VAG jeździłem i problemów 'dodatkowych' oprócz eksploatacyjnych nie doświadczyłem a tutaj uszczelka się poci i trochę leci na osłone KZFR i trochę się przestraszyłem, że może się dostać na pasek rozrządu. Trochę mnie mechanior uspokoił, ale jednak na tygodniu wymiana.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
VICTOR REINZ ,ERLING najbardziej popularne i cenione przez mechaników
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Patrz żeby to tylko uszczelka była. Mogą też być uszczelnienia (simmeringi) wałków rozrządu pod KZFR. Wtedy rozrząd rozpiąć trzeba...
Co do uszczelki dałem Reinza, ale i na czarnym silikonie (ze starą uszczelką jeszcze) też szczelne było.
Co do uszczelki dałem Reinza, ale i na czarnym silikonie (ze starą uszczelką jeszcze) też szczelne było.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Wsadziłem erlinga i już po wymianie. Muszę przyznać, że było sporo masła w środku obudowy. Fakt, że autem ostatnio tylko po mieście do przedszkola i roboty czy marketu, ale że tak dużo to się zdziwiłem. Stara uszczelka w niektórych miejscach jeszcze zachowywała się jak guma w pozostałych łamała się jak plastik.Nie wiem tylko gdzie znaleźć moment dokręcenia tych śrub bo w necie znalazłem info, że ma to być 8-10 niutków.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Moment dokręcania prawidłowy ,tylko pamiętać by wstępnie od środka a później na krzyż lub jak kto woli po trójkącie
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Mechanik zaczął odkręcać od środka, potem jakoś dziwnie po prawej i w dół, później po lewej machał jak magik i mówił, że tak ma być. Przy skręcaniu zaczynał znowu od środka i potem prawa lewa i środkowe i żebym się nie bał bo tak ma być. Szukał w sieci info odnośnie niutków dokrecenia i znalazł info 8-10 podczas gdy ja w książce znalazłem tylko 8. Dodał, że przy 8 niutkach zdaje się mu to za słabe dokręcenie i dobił do 10. I jeszcze jedna rzecz. Na niektórych filmach smarują silikonem a na innych nie. Mój dał silikon i nie wiem czy dobrze zrobił?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeżeli dał tylko cieniutką warstwę to ok .
Są właśnie dwie szkoły dawać lub nie , smarują mechanicy przy starszych silnikach gdzie nie ma pewności co do gładzi(mikro pory ) a tej przecież nie będziesz planować jak głowicę
Są właśnie dwie szkoły dawać lub nie , smarują mechanicy przy starszych silnikach gdzie nie ma pewności co do gładzi(mikro pory ) a tej przecież nie będziesz planować jak głowicę
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Moim zdaniem jest dobrze zrobione też tak robiłem w poprzednim aucie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Zrobione 5 km i nic nie puszcza także może udało się zrobić dobrze. Jeszcze jedną ciekawą rzecz Wam powiem. Znalazłem filmik na YT w którym facet wskazuje, że jedna ze śrub ta przy solenoidzie przedniej lubi zostać na silniku a nie w obudowie i lubi peknąć i że śruba lu w tym miejscu się zapiec, lub pęknie także obudowa w tym miejscu. Identycznie było i u mnie. Mechanior musiał się namęczyć aby wyciągnąć ten tz. kołek który powinien ze śrubą zostać w obudowie i w tym miejscu u mnie było rozszczelnienie identycznie jak na filmie facet mówił. Czyzby bolączka 1.8? Dodatkowo w środku silnik nad tą śrubą była jeszcze jedna w silniku poluzowana z której, jak z doświadczenia mówił mechanior, lub plynąć oliwa. Także widzę, że mój mechanior trochę temat ogrania. Podsumowując, dzięki Wam za podpowiedzi, jest niestety erling wsadzony i zobaczymy jak się sprawować będzie.
https://www.youtube.com/watch?v=x6Tdv4NG2kc
https://www.youtube.com/watch?v=x6Tdv4NG2kc
Ostatnio zmieniony 16 lut 2021, 09:57 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dlaczego! Erling to producent szerokiej gamy zamienników o wiele tańszych od oryginałów lecz nie ustępują im jakością
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Corteca chciałem, ale pod reką miał erlinga i czas operacyjny zaraz po robocie tego samego dnia lub mogłem poczekać kilka dni na niego i kupić corteca. Wolałem kupić erlinga wstrzelić się w termin 'od ręki' bo auto mi potrzebne.