Wymiana zaworu zwrotnego

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Sajmon28

Wymiana zaworu zwrotnego

#1 Post autor: Sajmon28 »

Wymieniał ktoś z Szanownych Kolegów zawór zwrotny paliwa w Zafirze 2.0 DTL ? Mam problem z porannym odpalaniem i planuję zacząć od wymiany tegoż zaworu. Podzielcie sie swoimi doświadczeniami w tym temacie. Gdzie go zlokalizować? Jak wymontować? Jaki kupić? Sprzedawca pyta czy ma średnicę śruby M14.

Pozdrawiam
Sajmon28

KOPERNIK

#2 Post autor: KOPERNIK »


Sajmon28

#3 Post autor: Sajmon28 »

Wymieniłem dziś zawór. Czas 15 minut. Czy pomogło okaże się jutro rano. Jeśli ktoś ma zamiar wymieniać a nie ma pojecia gdzie i jak to chętnie pomogę.

Sajmon28

#4 Post autor: Sajmon28 »

Dzisiaj rano wykonałem próbe odpalenia i niestety zaskoczył "od strzała" ale od razu zgasł. Odpalił dopiero za drugim kręceniem i puścił białego dyma z rury.

darkp1

#5 Post autor: darkp1 »

Sajmon28, możesz opisać dla optomnych co i jak z tym zaworem.

KOPERNIK

#6 Post autor: KOPERNIK »

Sajmon28 pisze:i puścił białego dyma z rury.
Sajmon28, nie chcę przesądzać i podsyłam ci linka co do kolorów dymu z rury wydechowej

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... =dym++rury

to nic nie znaczy że tak puścił ale należy go zaobserwować .......

Sajmon28

#7 Post autor: Sajmon28 »

Mam nadzieję, że żaden przypadek z tego linka mnie nie dotyczy :)
Co do wymiany zaworu to znajduje się on na połączeniu przewodu zasilającego z pompą wtryskową. Wystarczy odkręcić "śrubę", która mocuje ten przewód w pompie paliwa. Tą śrubą jednocześnie jest ten zawór. Należy tylko pamiętać o wymianie uszczelek miedzianych pod zaworem i przewodem zasilającym. Roboty 15 minut. Efekt jak u mnie narazie stwierdzony po 2 próbach mizerny.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: 12Marek »

Zrobiłeś?

Sajmon28

#9 Post autor: Sajmon28 »

Niestety u mnie nie pomogło. Szykuję się na regenerację pompy :(

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#10 Post autor: 12Marek »

Niestety u mnie nie pomogło. Szykuję się na regenerację pompy
no to klops :( :( :( :evil:
Współczuję :!:
zaczynam dochodzić do wniosku, że: no more OPEL!

kecajx26

#11 Post autor: kecajx26 »

to wygląda jak przypadłość mojej zosi w pompie wtryskowi od strony chłodnicy jest śrubka ze strzałką na torxa 50 po jej wykręceniu oring który znajdował się na niej przy ściąganiu po krószył się po wymianie zosia pali od strzała ponoć to częsta żecz w zosi

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#12 Post autor: radziko »

a przed tą wymianą pociła Ci się pompa w tym miejscu? Jak doszli do tego że oring jest popękany?

kecajx26

#13 Post autor: kecajx26 »

a bo mam pompkę dodatkową, jak pompowałem to kapało w tym miejscu i sam to naprawiłem, trochę przekichana robota, mogłem filmik nagrać i na yutube dać, ale ciapa ze mnie, to prosta rzecz do roboty ale z dzień trzeba stracić, bo węże od chłodnicy przeszkadzają, nie wspomnę o samej chłodnicy, oczywiście bez demontażu tych podzespołów się nie obyło. Ponoć da rade sprawdzić szczelność pompy pompując ciśnienie do pompy około 6 barów.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 21:10 przez kecajx26, łącznie zmieniany 1 raz.

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#14 Post autor: radziko »

Ciekaw jestem jak to naprawdę jest z tą regeneracją pompy. Ludzie sami tego nie rozbierają i wysyłają do regeneracji a tam to już nie wiadomo co z tym robią. Koszty są ogromne a w zasadzie to kto wie jakie koszty ponoszą ci od regeneracji. Co do tej elektroniki w pompach to również nie chce mi się wierzyć że po wybraniu modułu nie mógłby tego naprawić jakiś elektronik.

kecajx26

#15 Post autor: kecajx26 »

nieszczesny modół też lutowałem tranzystor mocy koszt jakieś 12 zł plus pasta przewodząca ciepło ponoć tranzstor nie wytrzymuje ponoć pózniej został zmieniony o większej mocy . ja tam myślałem że bosch lepiej robi te pompki a tu rozczarowanie :shock: no cóż

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”