Olej w zbiorniczku wyrównawczym
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Olej w zbiorniczku wyrównawczym
Witam. Dawno mnie nie było ( to chyba dobrze ). Sądzę, że nie jest to NOWY post, ale ciężko mi odnaleźć coś na temat ( jak coś to przekierujcie mnie ). Dziś dolewałem nieco płynu chłodzącego do układu aby było dobrze po mrozach, które trochę go zabrały ( ciągle temp.na maksa z nawiewów ). Okazało się, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiły się ciemne ( czarne ) tłuste plamy, które pływały po wierzchu, ok.1mm grubości ( jak w rosole- oczka ). Nie była to jednolita substancja, ale mimo tego widoczna. Po bliższym przyjrzeniu się stwierdziłem, ze w górnych powierzchniach zbiorniczka nazbierał się czarny tłusty osad ( jak olej ). Poza tym całość płynu jest czyściutka- od tej górnej warstwy "tłuszczu" do samego dołu naczynka wyrównawczego. Chcę tez dodać, że ok.2-3 miesięcy temu wymieniałem termostat. Czy może to być tłuszcz konserwujący z oryginalnego termostatu ( nie wstawiałem zamiennika ), czy też może to być "tłuszcz" pochodzący z możliwie brudnego naczynia do którego mechanik zlewał płyn chłodzący przy wymianie i potem ponowne go wlanie do układu, aby go nie marnować. Przed wymianą termostatu nigdy czegoś takiego nie było. Mam wlany oplowski DEX- COOL ( czy jakoś tak ). Czym mam się niepokoić??
Ostatnio zmieniony 22 lut 2021, 20:08 przez Mobby, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
1-Tak masz czym się martwić -poszła uszczelka pod głowicą ( albo wcina płyn albo będzie w nim olej ) to drugie bezpieczniejsze dla cylindrów .
2- Jaki musiał być to partacz by taki płyn wlać.
3- Owszem z zanieczyszczonego termostatu mógłby się taki syf wydostać lecz nie z nowego i w takiej ilości ! znowu partacz by nie wyczyścił używki ?
4- Wpierw odfiltruj olej np, strzykawką i resztę jak zanurzysz ręcznik papierowy , i obserwuj pilnie objawy -jak się będzie powtarzać to jednak uszczelka
2- Jaki musiał być to partacz by taki płyn wlać.
3- Owszem z zanieczyszczonego termostatu mógłby się taki syf wydostać lecz nie z nowego i w takiej ilości ! znowu partacz by nie wyczyścił używki ?
4- Wpierw odfiltruj olej np, strzykawką i resztę jak zanurzysz ręcznik papierowy , i obserwuj pilnie objawy -jak się będzie powtarzać to jednak uszczelka
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Po pierwsze to uzupełnij dane w swoim profilu bo nie wiemy o jakim silniku mowa.
Po drugie to może być chłodniczka oleju co jest najczęstszą przyczyną oleju w zbiorniczku.
Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=38&t=28355
i ten viewtopic.php?f=30&t=21525&start=15
Po drugie to może być chłodniczka oleju co jest najczęstszą przyczyną oleju w zbiorniczku.
Poczytaj ten temat viewtopic.php?f=38&t=28355
i ten viewtopic.php?f=30&t=21525&start=15
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Około 3-4 lat temu robiłem remont silnika, uszczelniacze zaworów, pierścienie na tłokach itp. i w tym wymiana uszczelki pod głowicą. Robione było w ASO OPEL, więc sądzę, że zrobione fachowo. Bynajmniej nic po bloku silnika się nie sączy i nie było dziwnych awarii. To chciał bym wykluczyć tj.uszczelkę głowicy. Po wymianie termostatu ( 2-3 miesiące temu ) i w momencie dolewania płynu do zbiorniczka ( wczoraj ) zauważyłem ten problem. Dzisiaj sprawdzałem nic się nie zmieniło ( na szczęście nic nie doszło, ale tez nic nie ubyło ). Spróbuję odsączyć zanieczystości strzykawką i dalej ręcznikiem papierowym, jak polecasz i będę obserwował czy znowu nic nie dobywa.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
1 To że uszczelka była robiona w ASO o niczym nie przesądza , pomimo nowego typu uszczelek byłeś na dokręcaniu głowicy według starej szkoły?
2 2-3 miesiące od termostatu -to już wcześniej syf by się pojawił.
3 W dalszym ciągu nie wiemy o jakim silniku dyskutujemy ! uzupełnij dodatkowo profil .
2 2-3 miesiące od termostatu -to już wcześniej syf by się pojawił.
3 W dalszym ciągu nie wiemy o jakim silniku dyskutujemy ! uzupełnij dodatkowo profil .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Pszczyna, dzięki za pomoc, ale po co te głupie dodatki i do czego je przykleić "Głupich nie sieją ! sami się rodzą!! " - wiesz chyba tylko ty. Piszę, kiedy zauważyłem syf w zbiorniczku ( czyli ostatnio ), a nie kiedy on się pojawił ( tego nie wiem ). Piszę o wszelkich możliwościach, które mogły wpłynąć na zaistniały stan rzeczy aby coś można było wykluczyć lub coś zaradzić.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2021, 19:23 przez Mobby, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Kurde, następny który czyta co mu popadnie i się czepiaMobby pisze: ↑24 lut 2021, 19:17 Pszczyna, dzięki za pomoc, ale po co te głupie dodatki i do czego je przykleić "Głupich nie sieją ! sami się rodzą!! " - wiesz chyba tylko ty. Piszę, kiedy zauważyłem syf w zbiorniczku ( czyli ostatnio ), a nie kiedy on się pojawił ( tego nie wiem ). Piszę o wszelkich możliwościach, które mogły wpłynąć na zaistniały stan rzeczy aby coś można było wykluczyć lub coś zaradzić.
Wiesz co to jest sygnatura / podpis ?
Masakra. Ale przynajmniej na luzaka sobie to napisałeś
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Cyt. "Głupich nie sieją ! sami się rodzą!! "
Dariusz zrób coś z tym bo ktoś Cię kiedyś pozwie za obrazę jego osobiście
Dariusz zrób coś z tym bo ktoś Cię kiedyś pozwie za obrazę jego osobiście
czesiek_ze
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
A po chusteczkę Ja mam bekę z tego jak się przejmują że to niby ich dotyczy wręcz uwielbiam Darka posty a najbardziej to ten podpis śmieję się sam do siebie
Ostatnio zmieniony 24 lut 2021, 20:42 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Coś się dzieje negatywnego , jakieś zmiany w trakcie obserwacji zbiornika ?
drobna korekta interpunkcji (Kocur)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2021, 08:33 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Jak najbardziej możemy.
ASO nie jest niestety wyrocznią jakości usługi. Nie raz zdarzały się już ludziom z ASO takie fuszerki, że przysłowiowy pan Heniek w garażu zrobiłby to o niebo lepiej ...
To chciał bym wykluczyć tj.uszczelkę głowicy.
Gdyby to była uszczelka pod głowicą, to obserwowałbyś także biały dym z rury wydechowej, silnik dławiłby się i pracował nierówno oraz ubywałoby Ci szybko płynu w zbiorniku wyrównawczym.
Jak słusznie zauważył wcześniej Kolega - musimy mieć więcej danych. Poprosimy zatem o jakieś wyniki obserwacji
Ostatnio zmieniony 26 lut 2021, 08:41 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2014, 11:14
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Dalej bez zmian na szczęście. Jakiś czas temu odessałem za pomocą strzykawki i gumowego wężyka te plamy ze zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście nie wszystko się udało- troszkę jeszcze pływa po wierzchu. Nie zauważyłem aby tych plam przybyło. Płynu też nie ubyło. Silnik wydaje mi się, że pracuje normalnie. Mam tylko problem jak wyczyścić z tego osadu czarnego tłustego ścianki zbiorniczka. Paluchy za grube i przez otwór wlewowy ciężko się dostać, ewentualnie tylko do górnych ścianek zbiorniczka.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Odciągnąć płyn do pozycji węża gumowego zdjąć zbiornik i do domu-garażu , a tam płyn do mycia naczyń i trochę piasku -pasty BHP i wyczyścisz.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253