Wentylator
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Po pierwsze chłodnica jak cała to działa . Nie napisałeś jaka jest klima jeśli manual i działa tylko na najwyższym biegu to prawdopodobnie tyrystor piszesz wymieniony wył. dmuchawy ale który ten w kabinie czy czujnik temp. na silniku . A mechanicy mogą rozkładać ręce bo to sprawa dla elektryków
czesiek_ze
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2020, 07:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Auto: 1,8b
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19XER
Manual klima ale co ona ma do rzeczy jak od klimy jeat inny rezystor a od dmuchawy chlodnicy jest inny mi chodzi o chlodnice błędu nie pokazuje na kompie wogole i nie wiem juz gdzie szukać przyczyny to nie jest czujnik tylko wlacznik dmuchawy chlodnicy
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Potrzebny op com i dostać się do modułu wentylatorów, odczytać z nich błędy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2020, 07:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Auto: 1,8b
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19XER
Z op com bylo odczytywane brak błędów z op com wlacza sie dmuchawa chlodnicy na 123 biegu po odlaczeniu opcom nie chodzi dmuchawa chlodnicy przy 105 stopni zalacza sie 3 bieg odrazu i wyskakuje blad samochod z kluczykiem
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy wiatraki działają tak jak opisuje Kaliope na youtubie czyli:
1 bieg- obydwa wiatraki kręcą się powoli
2 bieg- obydwa wiatraki kręcą się szybciej
3 bieg- przedni wiatrak stoi a tylny daje na 100%
1 bieg- obydwa wiatraki kręcą się powoli
2 bieg- obydwa wiatraki kręcą się szybciej
3 bieg- przedni wiatrak stoi a tylny daje na 100%
Spoiler
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, 07:11 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sie 2020, 07:44
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Auto: 1,8b
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z19XER
Ja mam jeden wiatrak od chlodnicy i klimatyzacji jest jest jeden po wymianie wlacznika duchawy chlodnicy ruszył 1 bieg po wylaczeniu i pozniej przejechaniu 4 km dmuchawa chlodnicy znowu nie ruszyla
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Cześć. Dopadł mnie problem z wentylatorem chłodniczy.
Na kompie mam błąd P0482 Obwód wentylatora 3 stopień regulacji Napięcie za niskie.
Wymieniłem 2 bezpieczniki (30A i 40A) w komorze silnika (chociaż oba raczej były sprawne bo miernikiem sprawdzałem i między stykami miały przejścia) .
Skasowałem błąd i Wykonałem OP-COM testy przekaźnika dmuchamy (silnik był włączony i nagrzany, temperatura cieczy 99 st).
Przy "biegu 1" słyszę przełączenie się przekaźnika ale dmuchawa nie startowała. Błędów nie generowało.
Przy "biegu 2" za pierwszym razem wentylator zaskoczył i chodził ok 3-5s. Po czym wywalił znowu ten sam błąd. Po skasowaniu błędu ponowne uruchomienie testu powodowało tylko przełączenie się przekaźnika (słuchowo) a wentylator już nie wystartował (błędu tez nie wywalił).
Dodam jeszcze, że odkąd kupiłem samochód to zauważyłem, że jak załączał mi się wentylator na najwyższym biegu to czułem straszne wibracje. Jakby nie był wyważony.
I stąd moje prośba do was o poradę.
Zagłębiając się w lekturę na forach ten błąd może być spowodowany:
- przepaleniem bezpiecznika (wymieniłem)
- przerwaną wiązką (od strony ECU przewód jest w polocie i nie był ruszany, od dołu jesze nie sprawdzałem bo nie mam kanału)
- uszkodzeniem wentylatora (lub rezystora).
Bazując na tym co udało mi się ustalić zakładam, że najbardziej prawdopodobne będzie raczej problem z wentylatorem (jakby była wiązka była uszkodzona, to podczas pierwszego testu raczej by nie wystartował).
Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby na podstawie tego opisu podzielić się zwoją opinią?
I jeżeli to się potwierdzi to czy opłaca się go reanimować? Czy biorąc pod uwagę to, że miał bicie od razu zainwestować w nowy?
Na kompie mam błąd P0482 Obwód wentylatora 3 stopień regulacji Napięcie za niskie.
Wymieniłem 2 bezpieczniki (30A i 40A) w komorze silnika (chociaż oba raczej były sprawne bo miernikiem sprawdzałem i między stykami miały przejścia) .
Skasowałem błąd i Wykonałem OP-COM testy przekaźnika dmuchamy (silnik był włączony i nagrzany, temperatura cieczy 99 st).
Przy "biegu 1" słyszę przełączenie się przekaźnika ale dmuchawa nie startowała. Błędów nie generowało.
Przy "biegu 2" za pierwszym razem wentylator zaskoczył i chodził ok 3-5s. Po czym wywalił znowu ten sam błąd. Po skasowaniu błędu ponowne uruchomienie testu powodowało tylko przełączenie się przekaźnika (słuchowo) a wentylator już nie wystartował (błędu tez nie wywalił).
Dodam jeszcze, że odkąd kupiłem samochód to zauważyłem, że jak załączał mi się wentylator na najwyższym biegu to czułem straszne wibracje. Jakby nie był wyważony.
I stąd moje prośba do was o poradę.
Zagłębiając się w lekturę na forach ten błąd może być spowodowany:
- przepaleniem bezpiecznika (wymieniłem)
- przerwaną wiązką (od strony ECU przewód jest w polocie i nie był ruszany, od dołu jesze nie sprawdzałem bo nie mam kanału)
- uszkodzeniem wentylatora (lub rezystora).
Bazując na tym co udało mi się ustalić zakładam, że najbardziej prawdopodobne będzie raczej problem z wentylatorem (jakby była wiązka była uszkodzona, to podczas pierwszego testu raczej by nie wystartował).
Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby na podstawie tego opisu podzielić się zwoją opinią?
I jeżeli to się potwierdzi to czy opłaca się go reanimować? Czy biorąc pod uwagę to, że miał bicie od razu zainwestować w nowy?
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Niestety nie uporałem się z tym jeszcze do końca.
Wentylator wymieniłem bo był uwalony.
Od tego czasu mam już trzeci.
I problem nadal występuję. Jazda na klimie, jak już się nagrzeje to załącza 3 bieg, pochodzi 2-5 s i wywala błąd niskiego napięcia. Wentylator pracuje na niższych biegach, ale tego ostatniego nie załączy (chyba, że zgaszę silnik i uruchomie go ponownie - ale to tez zadziała na 2-5 s i błąd)...
Jutro piąte podejście mechanika - elektryka....
Zajmie się kwestią zasilania (komp mi pokazuje, że mam ładowanie na poziomie 12,8V, pomimo iż miernik na klemach wskazuje 13,8V)
Do tego klema dodatnia jest cieplejsza (może od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego...)
Plus po rozruchu silnika napięcie ładowania na mierniku dziwnie rośnie od 12,5V do 13,8 V przez kilka sekund, stopniowo co 0,15V....
Mam nadzieję, ze przyjrzy mi się alternatorowi, regulatorowi napięcia. Może dodatkową masę pociągnie i poprawi klemę.
Wiązkę do wentylatora mówił, że sprawdzał...
Wentylator wymieniłem bo był uwalony.
Od tego czasu mam już trzeci.
I problem nadal występuję. Jazda na klimie, jak już się nagrzeje to załącza 3 bieg, pochodzi 2-5 s i wywala błąd niskiego napięcia. Wentylator pracuje na niższych biegach, ale tego ostatniego nie załączy (chyba, że zgaszę silnik i uruchomie go ponownie - ale to tez zadziała na 2-5 s i błąd)...
Jutro piąte podejście mechanika - elektryka....
Zajmie się kwestią zasilania (komp mi pokazuje, że mam ładowanie na poziomie 12,8V, pomimo iż miernik na klemach wskazuje 13,8V)
Do tego klema dodatnia jest cieplejsza (może od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego...)
Plus po rozruchu silnika napięcie ładowania na mierniku dziwnie rośnie od 12,5V do 13,8 V przez kilka sekund, stopniowo co 0,15V....
Mam nadzieję, ze przyjrzy mi się alternatorowi, regulatorowi napięcia. Może dodatkową masę pociągnie i poprawi klemę.
Wiązkę do wentylatora mówił, że sprawdzał...
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Masa masą niechaj dołoży kabel plusowy ,zmierz napięcia na alternatorze i akumulatorze jakie są różnice - spadki
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja dolozylem dodatkowa masę i mniej niż 13.8V nie mam przy prawie pełnym obciążeniu (światła, halogeny, podgrzewanie siedzeń, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, ogrzewanie na 4-5 biegu i radio) dopiero na postoju krecac kierownicą spada do około 12.8-13.2V więc poprawa jest i to duża u mnie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Na mierniku, ale w BC podobnie. Mam też moduł lwpm I tez wychodzi podobnie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 kwie 2019, 13:37
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Zafira B 1.8 2009r
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
no u mnie jest o tyle dziwnie że BC pokazuje zdecydowanie niższe wartości niż miernik na klemach (12,9V na BC do 13,8V na mierniku).
Cóż - auto już stoi w warsztacie. Mam nadzieję, że tym razem znajdą przyczynę tego błędu i ją wyeliminują
Cóż - auto już stoi w warsztacie. Mam nadzieję, że tym razem znajdą przyczynę tego błędu i ją wyeliminują