Z18XER - Koła KZFR oraz błędy 0011, 0014, 0170

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
profesor
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice /TST/
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

Z18XER - Koła KZFR oraz błędy 0011, 0014, 0170

#1 Post autor: profesor »

Witajcie, Nie jestem mechanikiem ale moze ktoś mnie naprowadzi co się jeszcze sprawdzić z moją Zośką bo kolega mechanik rozkłada ręce a ja nie mam już siły ...

Przerobiłem po koleji etapy:
- Brak mocy stukot kół KZFR ciągły oraz błedy pojawiające się na niskich obrotach pod obciążeniem silnika co skutkowało po chwili zapaleniem CheckEngine ikona samochód+kluczyk
Błędy zczytane :
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) dolot - Zakłócenie działania
(61) - Nie występuje

P0014 - Przestawienie wałka rozrządu (rząd 1) wylot - Zakłócenie działania
(63) - Nie występuje

- Zostały przemyte zawory od sterowania KZFR oraz zdemontowane sitka - Auto odzyskało moc ale błąd P0011(61) występował jednak już rzadziej a 0014 już prawie wcale.

-Tydzień temu został wymieniony zestaw pasek rolki rozrządu+pompa wody , obydwa Koła KZFR, olej na ELF w5w30 + filtr Oleju. Zawory zostały stare.
Koła ustawione podręcznikowo z przesunięciem lewego koła o pół zęba na blokadzie kół ,oraz blokadę wałków.
Samochód odebrany od mechanika na niskich obrotach wyczuwalna nierówna praca silnika.
Stukotu kól już nie słychać :)
Jazda próbna na wysokich obrotach auto jeździ OK a na niskich obrotach pod obciążeniem zapala po chwili się CheckEngine, sprawdzam błędy :
P0011 - (61)
P0014 - (63) (ten już rzadziej sie zapala ale jednak)

i na postoju już po jeździe - skrzynia na luzie , obroty jałowe wyczuwalne wibracje od silnika - wyskakuje dodatkowo:
P0170 - O2 sensor ubogi wydech
(11) - Nie występuje
Nie wiem może jestem już przewrażliwiony ale tego nie było przed wymianą KZFR i rozrządu - rano samochód zaprowazony i po połodniu odebrany.

Dzisiaj Mechanik rozbierał jeszcze raz silnik i sprawdzal ustawienia KZFR na blokady i kropka względem blokady - mechanik twierdzi że ustawienie kół jest OK.
Na logikę z błedami p0011 i p0014 żeby wyeliminować czy to zawór zamieniliśmy je miejscami(wylotowy z dolotowym).
Jazda próbna przez miasto z podpiętym kompem - wyskoczył raz bład P0011-(61) czyli to nie zawór , a na luzie pod blokiem na obrotach jałowych znany już P0170-02 (11).

Rozumiem to tak - wysokie obroty = wysokie ciśnienie oleju w układzie sterowania KZFR .
Jazda po mieście obroty poniżej 2000 najczęściej jak zaobserwowałem, występują błedy i jeśli jest ich kilka w ciągu minuty komp zgłasza błąd i zapala CheckEngine.
Oczywiście założony LPG fabrycznie ale błędy pojawiają sie na Benzynie też.
Co tu dalej sprawdzić i czym mogą te błedy być spowodowane ?
- przewody i zlacza do zaworów przepsikałem kontaktem.
- czujniki indukcyjne położenia wałków dolot i wylot może uszkodzone a może źle ustawione ?, przetarte kable czy brak styku złącza?
- może w sterowniku silnika na złaczach siadają połączenia PCB <> ZŁACZE?
(lutowałem taki od Vectry)
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 21:44 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Sprawdzaliście przepływomierz :?: - może w nim tkwi przyczyna nierównej pracy.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
profesor
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice /TST/
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#3 Post autor: profesor »

Bodek pisze:Sprawdzaliście przepływomierz :?: - może w nim tkwi przyczyna nierównej pracy.
Sprawdzałem dzisiaj Opcomem przepływomierz reaguje rośnie napięcie względem naciskania pedału Gazu, jednak jak odepnę wtyczkę od przepływomierza to silnik nadal pracuje nie równo w zakresie 820-890rpm, na moje oko nie zmienia to wiele, czy tak ma być ?

remo

#4 Post autor: remo »

profesor,
Witam, mam podobny problem w mojej zafirze. Pytanie czy doszedł Pan co było przyczyną. Z góry dziękuje za pomoc

roberto11

#5 Post autor: roberto11 »

Witam, posiadam podobne problemy w Astre H 1,6 115 km (gaz zalozony 5 miesiecy temu)

raz swieci sie kotrola check engine raz kontrola serwisu

podczas przyspieszania brakuje mocy albo moc przychodzi partiami (fazami)

wyskakuja mi 2 błedy

p0011
p0170

wymieniony był czujnik walka rozrzadu ale to nic nie dalo

pomocy

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#6 Post autor: Tazz »

P0170 to jest błąd mieszanki od sondy za katalizatorem, trzeba by do gazownika podjechać
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Archi69
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 22 mar 2016, 05:25
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Szczepanowice
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#7 Post autor: Archi69 »

Witam.
Zacznę od początku, coby naświetlić sytuację.
Jakiś czas temu wyskoczył mi check engine podczas jazdy. Za kilka dni zgasł, około tydzień go nie było, potem znowu się zaświecił, zgasł na drugi dzień i tak co jakiś czas. Auto jeździło normalnie.
Po podpięciu do komputera, wyskoczył błąd P0103:
P0103 Mass Air Flow (MAF) Sensor Circuit High Frequency
P0103 Mass or Volume Air Flow Circuit High Input
P0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
P0103 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy
I teraz tak. Oddałem samochód do mechanika, wymienił przepływomierz na inny używany, to samo.
Sterownik silnika poszedł do sprawdzenia, wyskoczył p0103, oraz p014 i p012. Te dwa ostatnie błędy dopiero na wysokich obrotach, na niskich było okej.
Po ponownym podpięciu sterownika padła cewka zapłonowa, wymieniona na używaną.
Po kontroli sterownika, na drugi dzień znowu check i znowu p0103.
W międzyczasie wymieniałem olej w silniku, okazało się że było go mało, ale nie tragicznie.
Elektronik stwierdził że ze sterownikiem jest już wszystko okej.
Samochód traci moc, najczęściej na wzniesieniach, lub w różnych momentach jazdy, bez żadnej zaświeconej kontrolki.
Mechanik twierdzi że może mieć to związek z kołami zmiennych faz rozrządu, które są wrażliwe na poziom oleju, ale powiedział że nawet po wymianie, nie jest powiedziane że będzie okej.
Czy ktoś miał podobne problemy?
Czy ktoś zna jakiegoś mechanika godnego polecenia w okolicy Tarnowa w woj. małopolskim który zna się dobrze na tym silniku?
Proszę o pomoc.
Tekst podpisu by Archi.

mnichu30
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2018, 16:39
Imię: Piotr
Auto: Astra 1.6 16v
Model: H
Oznaczenie silnika: Xeh

#8 Post autor: mnichu30 »

Witam i czy ktos uporal sie z tym problemem ? Mam to samo

krzys150
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:46
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Zafira B 1.6
Model: B
Oznaczenie silnika: A16XER
Gender:

#9 Post autor: krzys150 »

Witam wszystkich, Moje autko to model B z 2012 roku silniak A16XER. Mam te same problemy co koledzy. Na pczątku błędy: 0011 0014 Po wymianie KZFR, czujników położenia wałków, całego rozrządu oraz pokrywy z odmą olejową został błąd 0014. Ogólny brak mocy, muł jakich mało. Jak silnik zimny to jakoś jeździ. Nie mam już sił i kasy. Każdy mechanik bierze po 500zł i ciągle to samo. Ma ktoś jakiś pomysł?
Aha, czasami się zdarza, choć bardzo żadko, że auto "ożywa" - dostaje wigoru i jeździ się niem bardzo ładnie, ale to tylko do zgaszenia silnika, później znowu muł.
Podziękował
Krzysztof

Jarit
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#10 Post autor: Jarit »

Też mam problem z zanikiem mocy w ZB1.8 XER .Błędów brak.Po odpaleniu czasem brak mocy.Zgaszenie i ponowne odpalenie czasem pomaga.Czasem..Taka loteria :-((((

Kriss22
Posty: 1
Rejestracja: 24 sty 2020, 16:21
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: WĄDROŻE WIELKIE
Auto: Opel vectra
Model: Vc
Oznaczenie silnika: Z18xer
Gender:

#11 Post autor: Kriss22 »

Witam serdecznie miałem ten problem w vectra C z18xer A że silniki są te same to mogę się podzielić informacjami na temat braku mocy i tych wszystkich błędów wyskakujących. Pozdrawiam

Dodano po 35 minutach 13 sekundach:
Więc tak te silniki mają problem z zaworami jestem po remoncie i auto śmiga jak nowe w tych silnikach trzeba pilnować luzów zaworwych gdyż szwaby zasrane zrobili silnik wzmocniony tak zwany xer A nie dali hydropopychaczy tzw.regulatorów zaworów które powinny się same ustawiać pod ciśnieniem oleju i co 40 tyś.km. trzeba zżucić pokrywa zaworów i szczelinomieżem sprawdzić luzy. U mnie na ssącym powinno być od 0.29 do 0.32 A był 0.15 A na wydechu 0.05 więc prawie wogule i tu się zaczyna problem zawory się niedomykają i silnik niema kompresji i zaczyna wypalać gniazda zaworów i wtedy wyskakują różne błędy z Tym niezwiązane gdyż komputer daje dawkę A auto muli się i szuka przyczyny Ale tego ustrojstwa niewykryje żaden komputer też myślałem przepływka przepustnica cewka termostat takie błędy były wymienione i nie pomogły A to zasrane zawory. Dosyć kosztowna impreza luzy ustawiamy na szklankach 1 sztuka 60 zł. I sami tego nie zrobimy trzeba zżucić wałki rozżądu aby ominąć wymianę tych szklanek trzeba fachowca tak jak u mnie rozmonował przyszlifował główki zaworów ustawił luzy i gitara. I pierwsze co zacznijcie od sprawdzenia tych ludów niedawajcie się naciągnąć na koszty.

Bazyl1989
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2021, 23:29
Imię: Zbigniew
Lokalizacja: Zgierz
Auto: Opel Zafira b 1,8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18xer
Gender:

#12 Post autor: Bazyl1989 »

Z tego co się orientuję to zawory są somoregulujace więc co tam szlifować

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#13 Post autor: Mariusz »

Bazyl1989 pisze: 06 mar 2021, 23:32 Z tego co się orientuję to zawory są somoregulujace więc co tam szlifować
Mylisz się kolego. W tym silniku nie ma samoregulacji. Jest masa informacji na ten temat.

TomDBR
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 08 lut 2018, 21:11
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brzeziny
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#14 Post autor: TomDBR »

Dokładnie tak jak pisze Mariusz.
Nawet tu na forum jest temat:

" viewtopic.php?t=16336"

Bazyl1989
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2021, 23:29
Imię: Zbigniew
Lokalizacja: Zgierz
Auto: Opel Zafira b 1,8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18xer
Gender:

#15 Post autor: Bazyl1989 »

Znalazłem szklanki hydrauliczne do Zafiry Z18xer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”