gdzie znajduje się opornik 1 biegu wentylatora chłodnicy.
Moderator: Sebu$
gdzie znajduje się opornik 1 biegu wentylatora chłodnicy.
Może któryś z kolegów majstrował przy wentylatorze chłodnicy? chodzi mi o to gdzie znajduje się opornik redukujący obroty wiatraka na 1 bieg przy chłodnicy. Do samego silniczka dochodzą 2 przewody więc musi być gdzieś indziej. U mnie z prawej strony pod plastikowym koszem do którego jest przymocowany wiatrak jest taka dość gruba wtyczka z przewodami myślę czy czasami tam nie jest w środku zamontowany bo z niej odchodzą przewody do wiatraka. Niestety z góry nie wiele widać by trzeba odkręcić tą pokrywę pod silnikiem wtedy może coś można by ustalić.
Chciałem za wczasu zakupić ten opornik zeby po wymontowaniu wiatraka wymienić go, ale niestety nie występuje samodzielnie w sprzedaży. Można by oczywiście dokupić podobny o tej samej mocy i rezystancji ale trzeba by znać jego wartość. Gdyby ktoś miał wymontowaną tą część i mógł zmierzyć wartość rezystancji i podał ją byłbym wdzięczny. Nie trzeba by wydać kilku stówek na cały komplet z wiatrakiem.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Opornik występuje jako część zamienna pod taką nazwą:
Opornik dmuchawy, rezystor BEHR HELLA do samochodów marki OPEL ( 7pinów - 4biegi ) - nr katalogowy: OPEL 18 45 789; 18 45 790; 18 45 791
możesz zamówić go np. na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item1106508091_no ... _opel.html
myślę, że o to Ci chodziło
Opornik dmuchawy, rezystor BEHR HELLA do samochodów marki OPEL ( 7pinów - 4biegi ) - nr katalogowy: OPEL 18 45 789; 18 45 790; 18 45 791
możesz zamówić go np. na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item1106508091_no ... _opel.html
myślę, że o to Ci chodziło
Nie zrozumieliśmy się. Nie chodzi o dmuchawę ale o wiatrak przy chłodnicy. Posiada on 2 biegi. Normalnie włącza się od razu drugi i słychać go z kabiny jak warczy. Ale jak włączona jest klima i się nagrzeje to najpierw włącza się 1 bieg właśnie przez ten opornik i później ja nadal się nie schłodzi dopiero drugi bieg. U mnie padł ten opornik nie wiadomo kiedy i wentylator na 1 biegu nie pracował temperatura rosła w międzyczasie zanim się załączył 2 bieg i spowodowała że wywaliło uszczelkę przy osuszaczu klimy a to już nie potrzebne koszty wymiany i napełnienia. Podobno to dość częsty przypadek gdy uszkodzi się ten opornik bo praktycznie nie słychać go jak włącza się wiatrak na 1 biegu. można to zobaczyć po podniesieniu maski albo jak u mnie - gdy klima przestaje raptem pracować.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
1wiatr, jak wejdziesz do pełnej oferty tej aukcji to zobaczysz, że są tez oporniki do klimy, ale to już ceny zupełnie inne, poszukaj może na innych aukcjach albo popytaj w zakładach naprawiających i napełniających klimy.
Poza tym, jeśli mnie pamięć nie myli ktoś już na forum pisał, jak to uszkodzenie (opornik) naprawić.
Poza tym, jeśli mnie pamięć nie myli ktoś już na forum pisał, jak to uszkodzenie (opornik) naprawić.
Dzięki kolegom z innego forum udało się odszukać ten opornik.Jak by ktoś szukał to znajduje się on w prawym dolnym rogu we wgłębieniu kosza obudowy wentylatora - patrząc od przodu.
W ogóle go nie widać przed odkręceniem go. Jest uszkodzony (przegrzany). Jeżeli któryś z Kolegów ma Zafirę 1,6 z 1 wentylatorem przy chłodnicy i manualną klimą to mam prośbę żeby sprawdził czy wiatrak przy chłodnicy włącza się natychmiast automatycznie po włączeniu przyciskiem klimy na 1 bieg czy też dopiero gdy osiągnie układ wyższą temperaturę.
U mnie w ogóle 1 bieg nie działał i muszę to ustalić przed naprawą. Być może że uszkodzone jest coś jeszcze.
W ogóle go nie widać przed odkręceniem go. Jest uszkodzony (przegrzany). Jeżeli któryś z Kolegów ma Zafirę 1,6 z 1 wentylatorem przy chłodnicy i manualną klimą to mam prośbę żeby sprawdził czy wiatrak przy chłodnicy włącza się natychmiast automatycznie po włączeniu przyciskiem klimy na 1 bieg czy też dopiero gdy osiągnie układ wyższą temperaturę.
U mnie w ogóle 1 bieg nie działał i muszę to ustalić przed naprawą. Być może że uszkodzone jest coś jeszcze.
Panowie - czyżby nikt nie miał przy swoich autach 1 wiatraka przy chłodnicy i manualnej klimy? Jak dotąd nie doczekałem się odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie : kiedy włącza się i 2 bieg wiatraka przy chłodnicy - natychmiast po włączeniu klimy czy jak osiągnie układ odpowiednio wysoką temperature lub ciśnienie.
1Wiatr coś chyba niedokładnie czytasz. Napisałem tobie wyżej gdzie znajduje się ten opornik ,a ty później zrobiłeś odkrycie przy pomocy innego forum gdzie on jest.Klima czy w dieslu czy benzynie niczym nie różni się w budowie i zasadzie działania.Załączenie wentylatora jest w dużej mierze zależne od temp.otoczenia.Po włączeniu klimy wentylator powinien załączyć się odrazu lub gdy jest chłodniej z małym opóźnieniem.Gdy na zewnątrz będzie powyżej 25 stopni po uruchomieniu klimy zacznie pracować na drugim biegu lub wyższym. Możesz to zaobserwować nawet po obrotach silnika.Na pierwszym biegu wiatraka wzrastają minimalnie a na wyższych o ok. 150-200 obr.
Dzięki Koledzy za info, trochę mi ten opis rozjaśnił całą sytuację, chociaż widzę że w porównaniu z tym co pisał wcześniej Gwizdenson nasze auta różnią się nieco z racji tej że u mnie opornik nie znajdował się w żadnej metalowej perforowanej obudowie. Był całkowicie na wierzchu, tyle że pod spodem obudowy wiatraka. No i żeby go wydostać samej chłodnicy nie trzeba było ruszać w ogóle. Wystarczyło rozłączyć to okrągłe gniazdo wielostykowe z prawej strony i wyciągnąć obudowę do góry tak jak pisał Gwizdenson. Mam to sprawdzone w 100%. Ale problem tkwi w czym innym. Ten opornik uległ całkowitemu uszkodzeniu prawdopodobnie na skutek wysokiej temperatury. Końcówki się wykruszyły a sam opornik w ogóle nie ma przejścia. A jest to o tyle rozwiązanie nie typowe że ponieważ wiatrak ma 3 prędkości wirowania to nie ma innej opcji jak tylko ta że 1 i 2 prędkość jest realizowana poprzez odpowiednie szeregowe połączenie wiatraka z tymże opornikiem, natomiast 3 – najszybsza otrzymuje napięcie z pominięciem go. Ponieważ wentylator jest sporej mocy przez co opornik ten dość mocno grzeje się, a że jest umieszczony w takim zakamarku nic dziwnego że się uszkodził. Jak się poczyta to sporo użytkowników uskarża się na ten feler. Pół biedy gdyby szło dokupić sam opornik ale występuje tylko w komplecie z wentylatorem za nie małe pieniądze. Ja postanowiłem przedłużyć przewody do tego opornika i umieścić go wyżej tak żeby był schładzany jednocześnie przez obracający się wentylator. Podobne oporniki dokupiłem od Opla Omegi z tym że potrzebował bym schemat fragmentu instalacji z tym układem żeby go właściwie podłączyć. Posiadam schemat, ale wersj z dwoma wentylatorami a to już całkowicie inny układ. Na oryginalnym połączeniu też nie mogę się opierać bo od zakupu auta 1 i 2 bieg w ogóle nie chodził a przewody przy oporniku po odkręceniu były odkruszałe. Gdyby ktos miał taki schemat z zaznaczonymi kolorami przewodów i udostępnił go byłbym wdzięczny