Twarde zawieszenie.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tomekuza

Twarde zawieszenie.

#1 Post autor: tomekuza »

Czy w każdej Zafirze jest tak twarde zawieszenie ja u mnie. Wydaje mi się ze trochę za bardzo. Nawet przy załadowanym aucie na nierównościach "podskakuje głowa" a przy dziurach trzeba zaciskać zęby. Może jest jakis sposób zeby to zmienić?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

U mnie seria jest dosyć twarda, a przy sporcie to deska jest ;)

Musi być twarde zeby ładowność dobra była

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: BajBus »

tomekuza, pytasz o zafire A czy B ?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

tomekuza

#4 Post autor: tomekuza »

o A, taka jak moja.

//no to przenosze do działu z A ;) //BajBus
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, 16:25 przez tomekuza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#5 Post autor: jendrek »

U mnie aż tak nie jest a morze masz twardsze sprężyny

sylmar

#6 Post autor: sylmar »

tomekuza pisze:Nawet przy załadowanym aucie na nierównościach "podskakuje głowa" a przy dziurach trzeba zaciskać zęby. Może jest jakis sposób zeby to zmienić?
Sprawdź ciśnienie w oponach. Może jest zbyt wysokie. Wg instrukcji ciśnienia te są różna dla auta z różnym obciążeniem.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#7 Post autor: jendrek »

I tu przyznam racje mając 3at możesz też mieć taki efekt

tomekuza

#8 Post autor: tomekuza »

Ciśnienie 2,1 w każdym kole. Mam stare opony (do zimy sie jakos dojeździ) ale nie wiem czy to ma aż taki wpływ na twardość zawieszenia. Może to odczucie po golfie III którym jezdzilem przed zafirą. Tam było aż za miękko na zakretach. Najgorzej jest np. przy wjeżdzaniu na nowe partie asfaltu gdzie nieraz potrafią zrobić niezły próg. Wtedy naprawde trzeba zeby zacisnąć. Sprężyny raczej mam normalne. Wydaje mi się ze to przód jest taki twardy tył raczej mniej.

sylmar

#9 Post autor: sylmar »

tomekuza pisze:Najgorzej jest np. przy wjeżdzaniu na nowe partie asfaltu gdzie nieraz potrafią zrobić niezły próg. Wtedy naprawde trzeba zeby zacisnąć. Sprężyny raczej mam normalne. Wydaje mi się ze to przód jest taki twardy tył raczej mniej.
Zawsze warto zwolnić przy wjeżdżaniu na taki próg.
Jeśli chodzi o twardość przodu... Z przodu masz silnik, który swoje waży, może to jest powodem takiego stanu rzeczy. Spróbuj przy jakiejś okazji sprawdzić czy inne egzemplarze Zafir też tak mają. Może po prostu tak ma być i nie ma się czym przejmować. Pamiętam jak ja się przesiadłem ze starej Sierry do nowego Seicento... też mi się wydawało nienaturalnie twarde, ale po prostu takie jest.

tomekuza

#10 Post autor: tomekuza »

No może faktycznie to jakieś uprzedzenia. Sprawdze jeszcze amortyzatory zobaczymy w jakim są stanie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

edde

#11 Post autor: edde »

w sumie powinieneś wsiąść w inną zafirę i porównać, wtedy stwierdziłbyś na bank czy twoja jest rzeczywiście twarda czy to iluzja,
gdzy kupiłem swoją, do tej pory w zasadzie użytkując raczej vw (starego kadeta na twardych gazówkach nie liczę ;) to tez odczuwalne było dość twarde zawieszenie, teraz już jestem przyzwyczajony i przesiadka z passata na zafirę i odwrotnie nie jest już wielkim szokiem (a zamieniamy się z żoną dość często w zależności od bieżącego zapotrzebowania :) )
co do progów, wystających mostków i studzienek to faktycznie uderzenie kołem w coś takiego powoduje niemal zawał a na pewno dużą obawę czy nie uszkodziło się coś, bo w zafirze taka niezauważona w porę przeszkoda to naprawdę uderzenie, inaczej w passacie (a mam takie dwa wystające mostki niedaleko domu gdzie doskonale to mogę prównac ;) ), ten lepiej to amortyzuje nie przenosząc na nadwozie

tomekuza

#12 Post autor: tomekuza »

No to chyba tak musi być, bo właśnie brat kupił passata i u niego faktycznie jest to mniej odczuwalne. Dzięki za odpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”