Zafira C Tourer - jaki silnik pod LPG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pablitko
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2012, 17:52
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębno
Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

Zafira C Tourer - jaki silnik pod LPG

#1 Post autor: pablitko »

Witam,
po prześledzeniu tematów o silnikach w ZC wywnioskowałem, że chyba jedynymi jakie się nadają do instalacji LPG są 1.4T o mocy 120 lub 140km. Nie spotkałem się by dotyczyło to silników 1,6T, gdyż jest tam bezpośredni wtrysk paliwa. Na Otomoto można jednak znaleźć silniki 1.6T + LPG. Jak to w końcu jest w praktyce. Da radę do takich założyć instalację? Może są też wersje o takiej pojemności z pośrednim wtryskiem ? Przykładowe ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4

Opisy są też różne. Podają niekiedy 150km a w innym już 170km.

Pozdrawiam

drausil
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira C 1.4T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#2 Post autor: drausil »

1.4T nadają się idealnie pod gaz bo są mało awaryjne i mają one wtrysk pośredni co za tym idzie koszt założenie instalacji gazowej do tej jednostki to około 2500-3500 zł. Dodatkowo nie potrzebują dotrysku benzyny. Jak już masz silnik z wtryskiem bezpośrednim to owszem można założyć gaz do takiej jednostki ale już koszt założenia jest dużo większy oraz jest dotrysk benzyny, czyli jeżdżąc spalasz i gaz i benzynę jednocześnie w określonych proporcjach. Dlatego jest możliwe założenie LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim ale opłaca się to tylko jak robisz duże przebiegi. Przy przebiegach około 15 tys. rocznie nieopłacalne jest zakładanie gazu do silników z wtryskiem bezpośrednim bo zwrot kosztów następuje po kilku ładnych latach. Generalnie wszystko zależy od tego ile zamierzasz robić km rocznie i ile lat użytkować samochód. Mniej więcej można sobie to policzyć przy pewnych założeniach po ilu przejechanych km nastąpi zwrot kosztów założenia LPG. Oczywiście to tak w przybliżeniu bo przecież cena benzyny i LPG się jakoś tam zmienia.
I taka ciekawostka: 1,4T 120KM czy 140KM to są te same silniki niczym się różniące oprócz oprogramowania.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, 16:19 przez drausil, łącznie zmieniany 1 raz.

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#3 Post autor: Wi1974@interia.pl »

150 to widzę że są z fabrycznym CNG to LPG też się nadaje a 170 ma bezpośredni wtrysk co prawda teraz i do takich zakładają tylko kwestia jeszcze jak zawory są regulowane

Inter
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2020, 07:10
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: PL
Auto: ZC 1.4 T automat
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#4 Post autor: Inter »

1.4T jedyny słuszny do LPG, choć te z fabrycznym LPG miały wzmocnione głowice tj. gniazda i trzonki zaworowe. ( Jakoś to można sprawdzić jaką silnik posiada głowice) Silnik to generator ciepła ;), normalna praca to 108 stp, LPG nie pomaga w tej kwestii. Musisz się liczyć też z tym, że to auto jest bardzo ociężale i ciężko się jeździ w trasie z rodzinką na pokładzie. Fajne duży samochód ale sorry z co najmniej 2.0 170 km. Ja wytrzymałem i tak długo bo 73 kkm i z bólem bo poza rezystorkami w cewce nic się nie popsuło.

Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, 18:05 przez Inter, łącznie zmieniany 2 razy.

pablitko
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 04 cze 2012, 17:52
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębno
Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#5 Post autor: pablitko »

No właśnie dlatego się rozglądam i szukam info, czy taki mocniejszy 1.6T 170km nadałby się do LPG. Taka moc by już pewnie wystarczyła. No ale jeśli to jest już inna konstrukcja i bezpośredni wtrysk, to nie ma co się pchać w koszta instalacji i nie do końca mieć oszczędne spalanie, skoro dotrysk paliwa.

Mam ZA 1.6 z LPG 101km, jak wiadomo nie jest to demon :), więc taka Zafirka C z 1.4T i LPG to i tak będzie podejrzewam wyraźny skok mocy :)

Bajtlik
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2021, 18:34
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kłomnice
Auto: Opel Zafira C 1.4 Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NET
Gender:

#6 Post autor: Bajtlik »

A ja w piatek zakladam gaz do 1.4T 140km mysle ze mocy wystarczy w tym silniku sadzac po krotkiej jezdzie na paliwie, z drugiej strony wyscigow nie mam zamiaru robic z rodzina na pokladzie

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Czesław »

pablitko pisze: 21 mar 2021, 19:41 No właśnie dlatego się rozglądam i szukam info, czy taki mocniejszy 1.6T 170km nadałby się do LPG. Taka moc by już pewnie wystarczyła. No ale jeśli to jest już inna konstrukcja i bezpośredni wtrysk, to nie ma co się pchać w koszta instalacji i nie do końca mieć oszczędne spalanie, skoro dotrysk paliwa.

Mam ZA 1.6 z LPG 101km, jak wiadomo nie jest to demon :), więc taka Zafirka C z 1.4T i LPG to i tak będzie podejrzewam wyraźny skok mocy :)
Odniosę się do tego dotrysku mam instalacje Stag 4 z dotryskiem i na 10 tyś km spaliła 1 zbiornik PB około 43 L :P
czesiek_ze

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#8 Post autor: Fakir »

Inter pisze: 21 mar 2021, 18:05 1.4T jedyny słuszny do LPG, choć te z fabrycznym LPG miały wzmocnione głowice tj. gniazda i trzonki zaworowe. ( Jakoś to można sprawdzić jaką silnik posiada głowice) Silnik to generator ciepła ;), normalna praca to 108 stp, LPG nie pomaga w tej kwestii. Musisz się liczyć też z tym, że to auto jest bardzo ociężale i ciężko się jeździ w trasie z rodzinką na pokładzie. Fajne duży samochód ale sorry z co najmniej 2.0 170 km. Ja wytrzymałem i tak długo bo 73 kkm i z bólem bo poza rezystorkami w cewce nic się nie popsuło.
Hejka, zanim kupiłem Zośkę też szukałem 2.0, ostatecznie kupiłem 1.6 136 km i uważam że to w zupełności wystarczy. To nie wyścigówka. Nie walczymy o ułamki sekund na OS'ach, a ospałym tego samochodu nazwać się nie da. Za to z mniejszym motorem dużo łatwiej kupić dobry egzemplarz. I to nawet niezależnie od kwoty jaką się chce wyłożyć, ja bym może i dopłacił za 2.0 ale na żadną sensowną nie trafiłem. Do wszystkich które obejrzałem miałem sporo zastrzeżeń.
Mierzyłem głośność we wnętrzu prawie wszystkich odmian zanim ostatecznie kupiłem. 1.6D niczym się nie różni od 2.0. Obroty i głośność identico. W benzynowych tez różnice w granicach błędu pomiaru, rzeczywiście 1.4 na obrotach jest najgłośniejszy przy przyspieszaniu. Nie jestem pewien czy mierzyłem 1.4 przy większych prędkościach, na 100% 1.6 benzyna tak. Żadnej różnicy w stosunku do diesla. Więc zupełnie się nie zgodzę że jazda w trasie jest w jakimkolwiek stopniu problematyczna. Przy większej prędkości słychać i tak tylko szum powietrza. A z wyprzedzania, zwłaszcza jak się jedzie z rodzinka, warto czasem zrezygnować :).
Ostatnio zmieniony 22 mar 2021, 10:41 przez Fakir, łącznie zmieniany 1 raz.

qrzyh
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: GLC
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#9 Post autor: qrzyh »

Wszystko zależy od docelowego użytkowania samochodu.

1.4T jest półśrodkiem, dobry do miasta (przy dbaniu o turbine) i wystarczy w trasę przy niewygórowanych prędkościach.
1.6T: moge się mylić, ale z tego co widzę na schemacie, wersja CNG nie ma bezpośredniego wtrysku:
https://webautocats.com/epc/opel/p12/g7/10/
Jeżeli tak jest, to jest to najlepsza opcja pod LPG.
1.6 CDTI - oszczędny, niezbyt szybki.
2.0 CDTI - idealny na trasy dla predkości >=140km/h przy pełnym obciążeniu - cicho i z zapasem mocy. Do takiego użytkowania, nie wyobrażam sobie innego silnika w Zafirze C.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2021, 13:26 przez qrzyh, łącznie zmieniany 2 razy.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#10 Post autor: Fakir »

qrzyh pisze: 22 mar 2021, 13:24 Wszystko zależy od docelowego użytkowania samochodu.

1.4T jest półśrodkiem, dobry do miasta (przy dbaniu o turbine) i wystarczy w trasę przy niewygórowanych prędkościach.
1.6T: moge się mylić, ale z tego co widzę na schemacie, wersja CNG nie ma bezpośredniego wtrysku:
https://webautocats.com/epc/opel/p12/g7/10/
Jeżeli tak jest, to jest to najlepsza opcja pod LPG.
1.6 CDTI - oszczędny, niezbyt szybki.
2.0 CDTI - idealny na trasy dla predkości >=140km/h przy pełnym obciążeniu - cicho i z zapasem mocy. Do takiego użytkowania, nie wyobrażam sobie innego silnika w Zafirze C.
Jak już pisałem, nie ma żadnej różnicy w głośności 1.6CDTI i 2.0CDTI, mierzyłem przy 130km/h i powyżej. Obroty silnika są identyczne. Mierzyłem kilka 2.0 z automatem i bez, bo się tez na 2.0 zafiksowałem pod wpływem rożnych porad - obecnie uważam ze niesłusznie :). 1.6 CDTI mierzyłem tylko mój, ECOFLEX. Być może w wersjach nie ECO jest nieco inaczej zestopniowana skrzynia i wtedy może być głośniej. Nie jestem fanem szybkiej jazdy po drogach publicznych zwłaszcza z rodziną na pokładzie, ale kiedyś spróbowałem i nie widzę najmniejszego problemu aby jechać 170 jak ktoś lubi. Nie wiem jak jest z układem chłodzenia, jeśli w 2.0 jest wydajniejszy to to może być argumentem. Mimo wszystko zastanawiał bym się czy do takiej jazdy to akurat Zafirę wybrać. Lepiej 20 minut później na miejscu niż 20 lat za wcześnie na cmentarzu.

A do ścigania się są dobre miejsca i samochody :)
:f1:

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Sebu$ »

qrzyh pisze: 22 mar 2021, 13:24 Lepiej 20 minut później na miejscu niż 20 lat za wcześnie na cmentarzu.

Mądrze powiedziane :ok:
qrzyh pisze: 22 mar 2021, 13:24 A do ścigania się są dobre miejsca i samochody :)
:f1:
Czyli "niemieckie " autostrady w Polsce po których jadą m.in. OPC ;)
Taka A1 Beuthen - Gleiwitz :lol:


Taki żarcik ;) Sorki za :ot:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#12 Post autor: Fakir »

qrzyh pisze: 22 mar 2021, 13:24 A do ścigania się są dobre miejsca i samochody :)
:f1:
Sebu$ pisze: 23 mar 2021, 17:17 Czyli "niemieckie " autostrady w Polsce po których jadą m.in. OPC ;)
Taka A1 Beuthen - Gleiwitz :lol:

Taki żarcik ;) Sorki za :ot:
:)
Jak to mówią, "na prostej poznajesz szybkie samochody, na zakrętach szybkich kierowców"
:driver:
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, 14:25 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Sebu$ »

Fakir pisze: 24 mar 2021, 08:53 Jak to mówią, "na prostej poznajesz szybkie samochody, na zakrętach szybkich kierowców"
:driver:
Zgadzam się :ok:

Szybkie samochody od różnych Przedstawicieli Handlowych, Prosta na maxa , a potem hamowanie bo zakręcik się pokazał.

Wiem coś o tym bo byłem PH/KRS i widziałem dużo "swoich kolegów".
Nie mówię, że doby kierowca jestem, choć ponad milion 800 tysięcy przejechanych kilometrów mam i to potwierdzonych ;)

W zastępstwie przez parę tygodni ta samą trasą jeździłem swoją prywatną ZA A OPC i byłem w szoku jak mnie chciał na prostej wyprzedzić, a potem na zakrętach hamował do 30 gdzie spokojnie 60 można było jechać :lol:


Kolejny raz :ot:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: Czesław »

W Bielsku mamy tz. zakręt idiotów9 https://www.google.com/search?q=zakr%C4 ... e&ie=UTF-8 ) i tam widać kto jest kierowcą a kto tylko ma prawo jazdy :tak:
czesiek_ze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”