Zafira C Tourer - jaki silnik pod LPG
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 cze 2012, 17:52
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dębno
- Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Zafira C Tourer - jaki silnik pod LPG
Witam,
po prześledzeniu tematów o silnikach w ZC wywnioskowałem, że chyba jedynymi jakie się nadają do instalacji LPG są 1.4T o mocy 120 lub 140km. Nie spotkałem się by dotyczyło to silników 1,6T, gdyż jest tam bezpośredni wtrysk paliwa. Na Otomoto można jednak znaleźć silniki 1.6T + LPG. Jak to w końcu jest w praktyce. Da radę do takich założyć instalację? Może są też wersje o takiej pojemności z pośrednim wtryskiem ? Przykładowe ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
Opisy są też różne. Podają niekiedy 150km a w innym już 170km.
Pozdrawiam
po prześledzeniu tematów o silnikach w ZC wywnioskowałem, że chyba jedynymi jakie się nadają do instalacji LPG są 1.4T o mocy 120 lub 140km. Nie spotkałem się by dotyczyło to silników 1,6T, gdyż jest tam bezpośredni wtrysk paliwa. Na Otomoto można jednak znaleźć silniki 1.6T + LPG. Jak to w końcu jest w praktyce. Da radę do takich założyć instalację? Może są też wersje o takiej pojemności z pośrednim wtryskiem ? Przykładowe ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... 9ef76c5da4
Opisy są też różne. Podają niekiedy 150km a w innym już 170km.
Pozdrawiam
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira C 1.4T
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
1.4T nadają się idealnie pod gaz bo są mało awaryjne i mają one wtrysk pośredni co za tym idzie koszt założenie instalacji gazowej do tej jednostki to około 2500-3500 zł. Dodatkowo nie potrzebują dotrysku benzyny. Jak już masz silnik z wtryskiem bezpośrednim to owszem można założyć gaz do takiej jednostki ale już koszt założenia jest dużo większy oraz jest dotrysk benzyny, czyli jeżdżąc spalasz i gaz i benzynę jednocześnie w określonych proporcjach. Dlatego jest możliwe założenie LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim ale opłaca się to tylko jak robisz duże przebiegi. Przy przebiegach około 15 tys. rocznie nieopłacalne jest zakładanie gazu do silników z wtryskiem bezpośrednim bo zwrot kosztów następuje po kilku ładnych latach. Generalnie wszystko zależy od tego ile zamierzasz robić km rocznie i ile lat użytkować samochód. Mniej więcej można sobie to policzyć przy pewnych założeniach po ilu przejechanych km nastąpi zwrot kosztów założenia LPG. Oczywiście to tak w przybliżeniu bo przecież cena benzyny i LPG się jakoś tam zmienia.
I taka ciekawostka: 1,4T 120KM czy 140KM to są te same silniki niczym się różniące oprócz oprogramowania.
I taka ciekawostka: 1,4T 120KM czy 140KM to są te same silniki niczym się różniące oprócz oprogramowania.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, 16:19 przez drausil, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
- Imię: Witek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira taurer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14net
150 to widzę że są z fabrycznym CNG to LPG też się nadaje a 170 ma bezpośredni wtrysk co prawda teraz i do takich zakładają tylko kwestia jeszcze jak zawory są regulowane
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 cze 2020, 07:10
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: PL
- Auto: ZC 1.4 T automat
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14net
1.4T jedyny słuszny do LPG, choć te z fabrycznym LPG miały wzmocnione głowice tj. gniazda i trzonki zaworowe. ( Jakoś to można sprawdzić jaką silnik posiada głowice) Silnik to generator ciepła , normalna praca to 108 stp, LPG nie pomaga w tej kwestii. Musisz się liczyć też z tym, że to auto jest bardzo ociężale i ciężko się jeździ w trasie z rodzinką na pokładzie. Fajne duży samochód ale sorry z co najmniej 2.0 170 km. Ja wytrzymałem i tak długo bo 73 kkm i z bólem bo poza rezystorkami w cewce nic się nie popsuło.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021, 18:05 przez Inter, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 cze 2012, 17:52
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dębno
- Auto: Opel Zafira C 1.4 Turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
No właśnie dlatego się rozglądam i szukam info, czy taki mocniejszy 1.6T 170km nadałby się do LPG. Taka moc by już pewnie wystarczyła. No ale jeśli to jest już inna konstrukcja i bezpośredni wtrysk, to nie ma co się pchać w koszta instalacji i nie do końca mieć oszczędne spalanie, skoro dotrysk paliwa.
Mam ZA 1.6 z LPG 101km, jak wiadomo nie jest to demon , więc taka Zafirka C z 1.4T i LPG to i tak będzie podejrzewam wyraźny skok mocy
Mam ZA 1.6 z LPG 101km, jak wiadomo nie jest to demon , więc taka Zafirka C z 1.4T i LPG to i tak będzie podejrzewam wyraźny skok mocy
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 mar 2021, 18:34
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Kłomnice
- Auto: Opel Zafira C 1.4 Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NET
- Gender:
A ja w piatek zakladam gaz do 1.4T 140km mysle ze mocy wystarczy w tym silniku sadzac po krotkiej jezdzie na paliwie, z drugiej strony wyscigow nie mam zamiaru robic z rodzina na pokladzie
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Odniosę się do tego dotrysku mam instalacje Stag 4 z dotryskiem i na 10 tyś km spaliła 1 zbiornik PB około 43 Lpablitko pisze: ↑21 mar 2021, 19:41 No właśnie dlatego się rozglądam i szukam info, czy taki mocniejszy 1.6T 170km nadałby się do LPG. Taka moc by już pewnie wystarczyła. No ale jeśli to jest już inna konstrukcja i bezpośredni wtrysk, to nie ma co się pchać w koszta instalacji i nie do końca mieć oszczędne spalanie, skoro dotrysk paliwa.
Mam ZA 1.6 z LPG 101km, jak wiadomo nie jest to demon , więc taka Zafirka C z 1.4T i LPG to i tak będzie podejrzewam wyraźny skok mocy
czesiek_ze
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Hejka, zanim kupiłem Zośkę też szukałem 2.0, ostatecznie kupiłem 1.6 136 km i uważam że to w zupełności wystarczy. To nie wyścigówka. Nie walczymy o ułamki sekund na OS'ach, a ospałym tego samochodu nazwać się nie da. Za to z mniejszym motorem dużo łatwiej kupić dobry egzemplarz. I to nawet niezależnie od kwoty jaką się chce wyłożyć, ja bym może i dopłacił za 2.0 ale na żadną sensowną nie trafiłem. Do wszystkich które obejrzałem miałem sporo zastrzeżeń.Inter pisze: ↑21 mar 2021, 18:05 1.4T jedyny słuszny do LPG, choć te z fabrycznym LPG miały wzmocnione głowice tj. gniazda i trzonki zaworowe. ( Jakoś to można sprawdzić jaką silnik posiada głowice) Silnik to generator ciepła , normalna praca to 108 stp, LPG nie pomaga w tej kwestii. Musisz się liczyć też z tym, że to auto jest bardzo ociężale i ciężko się jeździ w trasie z rodzinką na pokładzie. Fajne duży samochód ale sorry z co najmniej 2.0 170 km. Ja wytrzymałem i tak długo bo 73 kkm i z bólem bo poza rezystorkami w cewce nic się nie popsuło.
Mierzyłem głośność we wnętrzu prawie wszystkich odmian zanim ostatecznie kupiłem. 1.6D niczym się nie różni od 2.0. Obroty i głośność identico. W benzynowych tez różnice w granicach błędu pomiaru, rzeczywiście 1.4 na obrotach jest najgłośniejszy przy przyspieszaniu. Nie jestem pewien czy mierzyłem 1.4 przy większych prędkościach, na 100% 1.6 benzyna tak. Żadnej różnicy w stosunku do diesla. Więc zupełnie się nie zgodzę że jazda w trasie jest w jakimkolwiek stopniu problematyczna. Przy większej prędkości słychać i tak tylko szum powietrza. A z wyprzedzania, zwłaszcza jak się jedzie z rodzinka, warto czasem zrezygnować .
Ostatnio zmieniony 22 mar 2021, 10:41 przez Fakir, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: GLC
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wszystko zależy od docelowego użytkowania samochodu.
1.4T jest półśrodkiem, dobry do miasta (przy dbaniu o turbine) i wystarczy w trasę przy niewygórowanych prędkościach.
1.6T: moge się mylić, ale z tego co widzę na schemacie, wersja CNG nie ma bezpośredniego wtrysku:
https://webautocats.com/epc/opel/p12/g7/10/
Jeżeli tak jest, to jest to najlepsza opcja pod LPG.
1.6 CDTI - oszczędny, niezbyt szybki.
2.0 CDTI - idealny na trasy dla predkości >=140km/h przy pełnym obciążeniu - cicho i z zapasem mocy. Do takiego użytkowania, nie wyobrażam sobie innego silnika w Zafirze C.
1.4T jest półśrodkiem, dobry do miasta (przy dbaniu o turbine) i wystarczy w trasę przy niewygórowanych prędkościach.
1.6T: moge się mylić, ale z tego co widzę na schemacie, wersja CNG nie ma bezpośredniego wtrysku:
https://webautocats.com/epc/opel/p12/g7/10/
Jeżeli tak jest, to jest to najlepsza opcja pod LPG.
1.6 CDTI - oszczędny, niezbyt szybki.
2.0 CDTI - idealny na trasy dla predkości >=140km/h przy pełnym obciążeniu - cicho i z zapasem mocy. Do takiego użytkowania, nie wyobrażam sobie innego silnika w Zafirze C.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2021, 13:26 przez qrzyh, łącznie zmieniany 2 razy.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Jak już pisałem, nie ma żadnej różnicy w głośności 1.6CDTI i 2.0CDTI, mierzyłem przy 130km/h i powyżej. Obroty silnika są identyczne. Mierzyłem kilka 2.0 z automatem i bez, bo się tez na 2.0 zafiksowałem pod wpływem rożnych porad - obecnie uważam ze niesłusznie . 1.6 CDTI mierzyłem tylko mój, ECOFLEX. Być może w wersjach nie ECO jest nieco inaczej zestopniowana skrzynia i wtedy może być głośniej. Nie jestem fanem szybkiej jazdy po drogach publicznych zwłaszcza z rodziną na pokładzie, ale kiedyś spróbowałem i nie widzę najmniejszego problemu aby jechać 170 jak ktoś lubi. Nie wiem jak jest z układem chłodzenia, jeśli w 2.0 jest wydajniejszy to to może być argumentem. Mimo wszystko zastanawiał bym się czy do takiej jazdy to akurat Zafirę wybrać. Lepiej 20 minut później na miejscu niż 20 lat za wcześnie na cmentarzu.qrzyh pisze: ↑22 mar 2021, 13:24 Wszystko zależy od docelowego użytkowania samochodu.
1.4T jest półśrodkiem, dobry do miasta (przy dbaniu o turbine) i wystarczy w trasę przy niewygórowanych prędkościach.
1.6T: moge się mylić, ale z tego co widzę na schemacie, wersja CNG nie ma bezpośredniego wtrysku:
https://webautocats.com/epc/opel/p12/g7/10/
Jeżeli tak jest, to jest to najlepsza opcja pod LPG.
1.6 CDTI - oszczędny, niezbyt szybki.
2.0 CDTI - idealny na trasy dla predkości >=140km/h przy pełnym obciążeniu - cicho i z zapasem mocy. Do takiego użytkowania, nie wyobrażam sobie innego silnika w Zafirze C.
A do ścigania się są dobre miejsca i samochody
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Mądrze powiedziane
Czyli "niemieckie " autostrady w Polsce po których jadą m.in. OPC
Taka A1 Beuthen - Gleiwitz
Taki żarcik Sorki za
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Jak to mówią, "na prostej poznajesz szybkie samochody, na zakrętach szybkich kierowców"
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, 14:25 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Zgadzam się
Szybkie samochody od różnych Przedstawicieli Handlowych, Prosta na maxa , a potem hamowanie bo zakręcik się pokazał.
Wiem coś o tym bo byłem PH/KRS i widziałem dużo "swoich kolegów".
Nie mówię, że doby kierowca jestem, choć ponad milion 800 tysięcy przejechanych kilometrów mam i to potwierdzonych
W zastępstwie przez parę tygodni ta samą trasą jeździłem swoją prywatną ZA A OPC i byłem w szoku jak mnie chciał na prostej wyprzedzić, a potem na zakrętach hamował do 30 gdzie spokojnie 60 można było jechać
Kolejny raz
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
W Bielsku mamy tz. zakręt idiotów9 https://www.google.com/search?q=zakr%C4 ... e&ie=UTF-8 ) i tam widać kto jest kierowcą a kto tylko ma prawo jazdy
czesiek_ze