Myślę podobnie , mamy w pracy 4 Dacze z tego jedna zawsze na warsztacie auta mają 5 lat i w 4 roku zaczoł się koszmar na zmianę stoją na warsztacie mają przejechane po około 150 tyś -180 tyś . Kolega służbowym 8 letnim Vito nakręcił 240 tyś i poszła skrzynia teraz ma 250 tyś i rozsypał się silnikKocur pisze: ↑25 sty 2021, 10:33 A ja myślę Drodzy Panowie, że niezależnie od marki - od pewnego rocznika samochody przestały być samochodami, a zaczęły być produktami jednorazowego użytku skonstruowanymi tak, aby jak najwięcej rzeczy psuło się tuż po gwarancji. I przykładem tego jest Zośka B. W porównaniu do wersji A - technicznie jest gorsza. Natomiast nie jest ona wyjątkiem, jeśli chodzi o częstość awarii, ponieważ moi Bliscy czy Znajomi mają inne auta i zmuszeni są wkładać w nie podobne pieniądze, jak ja w moją Zośkę. Brat ma Forda Mondeo - 15 tysi włożone już w auto. Kolega ma Citroena - podobnie. Znajomy ma Mazdę 6 - tu jest prawdziwa tragedia. Inny ma BMW 320i - też wydatki (słynne klapki wirowe). A przecież nie są to jakieś zajeżdżone samochody.
Moje zdanie jest takie, że jeśli kupujesz samochód wyprodukowany po 2005 roku, niezależnie jakiej marki - niestety musisz się przygotować na wydatki.
Dlatego kupiłem sobie Opla Astrę z 2003 roku. Tam wszystko jest topornie prosto zbudowane - nie ma EGR-ów, kół pięćdziesięciomasowych, DPF-ów, klapek wirowych, KZFR-ów i tym podobnych "polepszaczy życia". I jak na razie - ani jednej awarii
[B] - Ostap - ZB Z19DT 2006 DPF out AFL metro
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
czesiek_ze
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
W dzisiejszych czasach juz nie robi sie trwałych i solidnych aut i teraz juz kazdy narzeka nie zaleznie od marki ..jakimś wyznacznikiem jest przebieg ale ale nie zawsze bo jak kto traktował dane auto oleje itp tez cięzko stwierdzić Co do opla szału nima ale ..nie ma co narzekac zawsze moze byc gorzej Oczywiście kazdy ma własne zdanie ale ja zawsze jak wsiadam do zafirki to mam banana na twarzy i zal mi wysiadac i to sie juz nie zmieni
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wojtku, u mnie podobnie Po prostu jest mi w Zafirce wygodnie A z awariami niestety muszę się pogodzić ...
Choć przyznam, że ostatnio najczęściej widuje się mnie w Bertonce
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
I tu się zgadzam z Tobą w 100% opel to samochód dla mas ,a większość Polaków ma przeciętny portfel i tak narazie będzieWojti pisze: ↑25 sty 2021, 22:20 W dzisiejszych czasach juz nie robi sie trwałych i solidnych aut i teraz juz kazdy narzeka nie zaleznie od marki ..jakimś wyznacznikiem jest przebieg ale ale nie zawsze bo jak kto traktował dane auto oleje itp tez cięzko stwierdzić Co do opla szału nima ale ..nie ma co narzekac zawsze moze byc gorzej Oczywiście kazdy ma własne zdanie ale ja zawsze jak wsiadam do zafirki to mam banana na twarzy i zal mi wysiadac i to sie juz nie zmieni
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety... Od 2 tyg szrot stał pod blokiem. Sprzęgło dało znać o sobie różnymi dziwnymi dźwiękami.
Mój ziomek mechanik niestety mieszka 120km od wawy i dopiero za tydzień będzie miał czas zrobić auto pod warunkiem, że mu pomogę.
Obecnie auto jest już można powiedzieć u niego i jakoś dojechało bez lawety. Dźwięki nasiliły się.
Ciut lżejszy będę po tym zabiegu....
Jeszcze z 2 lata...
Mój ziomek mechanik niestety mieszka 120km od wawy i dopiero za tydzień będzie miał czas zrobić auto pod warunkiem, że mu pomogę.
Obecnie auto jest już można powiedzieć u niego i jakoś dojechało bez lawety. Dźwięki nasiliły się.
Ciut lżejszy będę po tym zabiegu....
Jeszcze z 2 lata...
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jutro ciąg dalszy. Inżynierów z opla to za takie rozwiązania to należałoby za jaja powiesić. Pół auta trzeba rozebrać aby sprzęgło zmienić. Przy okazji sworznie wahaczy po 30k wysiadły i łączniki stabilizatora. Dodatkowo połączenie tłumika.
Skarbonka bez dna. Chyba szybciej się auta pozbędę.
Skarbonka bez dna. Chyba szybciej się auta pozbędę.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
VW też poszło tą drogą wymienić sprzęgło w passacie b4 a b6 to tonalna różnica
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wszystko zrobione, auto działa.
Zastanawiam się czy robić zbieżność?
Jak na razie sprzęgło bierze bardzo nisko i chyba trzeba raz jeszcze odpowietrzyć. Biegi wchodzą bez problemu.
Przy okazji zmiana oliwy i płynu chłodniczego, filtrów itp.
Jutro przegląd i opony no i oczywiście sprzątanie.
Zastanawiam się czy robić zbieżność?
Jak na razie sprzęgło bierze bardzo nisko i chyba trzeba raz jeszcze odpowietrzyć. Biegi wchodzą bez problemu.
Przy okazji zmiana oliwy i płynu chłodniczego, filtrów itp.
Jutro przegląd i opony no i oczywiście sprzątanie.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bez zastanawiania ,to konieczność
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sporo czasu i roboty zainwestowane. Twoja maszynka to już niemal custom ...Ostap pisze: ↑29 kwie 2021, 19:39 Wszystko zrobione, auto działa.
Zastanawiam się czy robić zbieżność?
Jak na razie sprzęgło bierze bardzo nisko i chyba trzeba raz jeszcze odpowietrzyć. Biegi wchodzą bez problemu.
Przy okazji zmiana oliwy i płynu chłodniczego, filtrów itp.
Jutro przegląd i opony no i oczywiście sprzątanie.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6