Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2021, 19:10
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Rutki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Falowanie Obrotów ZB 1.9 CDTI
Witam.
Jestem nowy na forum i muszę przywitać się i zarazem prosić o pomoc w odnalezieniu usterki.
Otóż posiadam zafirę b 1.9 CDTI 120 KM. Od kilku dni obroty na biegu jałowym falują dość mocno. Na zimnym silniku spadają na tyle, że auto się dławi i gaśnie.
Problem zaczął się po umyciu samochodu. Komory silnika ani samego motoru nie myłem. Czy możliwe, że jakimś cudem zalałem coś np. ECU ?
Po podłączeniu kompa nie ma żadnych błędów.
Proszę o sugestie gdzie mógłbym zacząć poszukiwania. Dziękuje i pozdrawiam Karol.
Jestem nowy na forum i muszę przywitać się i zarazem prosić o pomoc w odnalezieniu usterki.
Otóż posiadam zafirę b 1.9 CDTI 120 KM. Od kilku dni obroty na biegu jałowym falują dość mocno. Na zimnym silniku spadają na tyle, że auto się dławi i gaśnie.
Problem zaczął się po umyciu samochodu. Komory silnika ani samego motoru nie myłem. Czy możliwe, że jakimś cudem zalałem coś np. ECU ?
Po podłączeniu kompa nie ma żadnych błędów.
Proszę o sugestie gdzie mógłbym zacząć poszukiwania. Dziękuje i pozdrawiam Karol.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przejrzyj wtyczki UEC i BCM, w dodatku wyczyść przepustnicę oraz moduł elektroniczny na przepustnicy
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ciężko powiedzieć gdzie wodę lałeś. Może to zbieg okoliczności?
Sprawdź na początek filtr powietrza ale on nie powinien zasysać wody.
Mam ten sam motor i nigdy po myciu nie miałem problemu.
ECU nigdy mi nie zalało. Może był wyjmowany i ktoś źle złożył? Długo masz to auto?
Dobrze, że żarcik zrozumiałeś
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
UEC możesz też dla pewności wyjąć i kontaktem prysnąć, to chwila roboty jest.
Sprawdź na początek filtr powietrza ale on nie powinien zasysać wody.
Mam ten sam motor i nigdy po myciu nie miałem problemu.
ECU nigdy mi nie zalało. Może był wyjmowany i ktoś źle złożył? Długo masz to auto?
Dobrze, że żarcik zrozumiałeś
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
UEC możesz też dla pewności wyjąć i kontaktem prysnąć, to chwila roboty jest.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2021, 19:10
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Rutki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mam nadzieję, że to zbieg okoliczności. Pomyślałem o euc bo z lewej strony może mam delikatnie wypięty zderzak ze ślizgu.
Chociaż teraz wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Jutro jestem umówiony na kompa bo mój jest za słaby i wielu rzeczy zobaczyć nie da. Postaram się wrzucić zdjęcia z parametrami może to coś da i ktoś coś podpowie Bo błędów jak już mówiłem brak.
Chociaż teraz wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Jutro jestem umówiony na kompa bo mój jest za słaby i wielu rzeczy zobaczyć nie da. Postaram się wrzucić zdjęcia z parametrami może to coś da i ktoś coś podpowie Bo błędów jak już mówiłem brak.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2021, 19:10
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Rutki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie nie posiadam. Póki co używam wypożyczony sdprog jak się nie myle. Jaka jest cena tego opcoma u nas i gdzie można dostać bo na szybko to widziałem tylko na Ali.. A chciałbym sprawdzić wszystkie parametry pracy, które mogą być moim zdaniem laika istotne. Przepływ powietrza ciśnienie paliwa. Wtryski. Od czegoś muszę zacząć skoro nie wykazuje błędów.
Ciężko mi się czegoś zaczepić skoro faluje i ma problem z odpalaniem to coś klęczy i komp próbuje pracę stabilizować..
Ciężko mi się czegoś zaczepić skoro faluje i ma problem z odpalaniem to coś klęczy i komp próbuje pracę stabilizować..
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zacząłeś od czyszczenia przepustnicy i sterownika.
Co do interfejsu to firma Adako http://www.vag-com.pl/index.php?mod=sklep
Co do interfejsu to firma Adako http://www.vag-com.pl/index.php?mod=sklep
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2021, 19:10
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Rutki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Panowie troszkę pogrzebałem i z moich ustaleń wynika że siadła pompa cr lub zawór na niej. Pytanie czy można podmienić sam zawór w celu sprawdzenia czy to jego wina. Czy może jest on integralną częścią pompy ? Nie ukrywam że dodatkowy koszt roboty rozrządu troszkę jest mi nie na ręke.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Zawór jest wymienialny o ile mówimy o zawór sterujący Common Rail lecz nie jest tani
Przykręcony na 3-trzy śruby ,
BOSCH 0928400680
ALFA ROMEO / FIAT / LANCIA 71754571
Tu jeszcze temat viewtopic.php?t=18279
ale jest wersja na klucz
BOSCH 0281002507/0281002625
FIAT 55185570
FORD 1539570 / 9S519C968AA
OPEL 93181654
SUZUKI 15733M86J00000
Przykręcony na 3-trzy śruby ,
BOSCH 0928400680
ALFA ROMEO / FIAT / LANCIA 71754571
Tu jeszcze temat viewtopic.php?t=18279
ale jest wersja na klucz
BOSCH 0281002507/0281002625
FIAT 55185570
FORD 1539570 / 9S519C968AA
OPEL 93181654
SUZUKI 15733M86J00000
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2021, 16:46 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2021, 19:10
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Rutki
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Na szrocie mam dostęp do pompy i chce tylko póki co podmienić elektrozawór. Myślałem też o wzbudzeniu go prądem ale na wyjściu z kostki jest 8V. Potencjometru nie mam a potraktowanie go 12 spali cewkę. Sprawdzane czy śnienie paliwa dochodzi aż do pompy cr później brak. Jak by iglica w elektrozaworze zamknęła dopływ. Podczas kręcenia poluzowany odpowietrznik wtrysku paliwo ledwo cieknie. Dodam że na plaku silnik pali bezproblemowo. W poniedziałek postaram się podmienić elektrozawór chociaż dostęp jest tragiczny.