Problem z pompą paliwa albo elektryką, proszę pomóżcie...

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Kirbi87
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, 18:13
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira 2.2
Model: A
Oznaczenie silnika: DTI

Problem z pompą paliwa albo elektryką, proszę pomóżcie...

#1 Post autor: Kirbi87 »

Witam, od roku jestem posiadaczem Zafiry A z 2004 roku z silnikiem diesla 2,2
Problem, z którym się borykam trwa od sierpnia zeszłego roku i już ręce mi opadają. Zaczęło się od tego, że nie chciał palić (tylko z plaka). Oddałem do mechanika żeby sprawdził czy układ nie jest zapowietrzony itd.
Robiliśmy po kolei wszystko, pompa wtryskowa - podobno sprawna, sterownik był spalony więc do wymiany, przy okazji wtryski (dwa do regeneracji). Problem dalej był więc trochę w ciemno kupiliśmy inną pompę. Przez chwilę (około 2 tygodnie) było dobrze, później znowu przestał palić albo z problemami. Dodatkowo podczas jazdy potrafił sam z siebie nagle zgasnąć. Wyskakiwały błędy P149 oraz błąd czujnika EGR. Czujnik EGR wyjęty, wyczyszczony.
Włożyłem około 7 tyś złotych we wszystko i dalej jest źle.

Stan na dziś:

- Samochód pali dobrze (od strzała) tylko na zimnym silniku, najgorzej go odpalić jak postoi 1-3 godziny, wtedy trzeba kręcić kilka razy i kiedy odpali to jest loteria
- Podczas jazdy wyskakuje błąd EGR i silnik traci moc, zapala się kontrolka silnika, która potrafi za chwilę zgasnąć i jest ok. To też jest loteria, przy 110-120km/h najczęściej wyskakuje błąd i tryb awaryjny. Jak zjadę i wyłączę silnik na minutę to potem mogę jechać dopóki znowu nie wyskoczy (raz jest to 30km, raz 3... - loteria).

Mechanik, który robił układ paliwowy twierdzi że to wina wiązki silnika i że ktoś już tam grzebał, wpinał się grubymi igłami. Poleca wymienić wiązkę i będzie ok.
Nie jest to łatwe, gdyż nowa to koszt ok 2 tyś (+wymiana) a mój budżet na naprawy już dawno przekroczył wartość samochodu. Używane ciężko znaleźć, jest kilka na allegro ale nie wiadomo w jakim stanie.

Pojechałem do elektryka, który z kolei stwierdził, że winna jest pompa. Mechanik mówi, że ma moją starą pompę (która była sprawdzana i jest ok) i może mi ją dać natomiast wie na 100% że po wymianie będzie to samo bo winna wiązka...

Co robić?

Dodam jeszcze, że podczas "walki" mechanika wyskakiwały mu różne błędy i były też cyrki np. z wentylacją. Mówił, że w pewnym momencie było tak, że podkręcał wentylację i obroty mu skakały. W końcu wziął jakiegoś elektryka, który na tyle zrobił coś przy tej wiązce że było dobrze. Tylko, że było dobrze na jakieś 2-3 tygodnie.

Daję wiarę że to coś z elektryką z tego względu, że na zimnym silniku pali bez problemu i dlatego, że te błędy potrafią na 2 sekundy się pojawiać i znikać. Tak jakby było to zależne od temperatury? Wibracji? Nie wiem.

Włożyłem w Zafirkę, która jest fajnym i komfortowym autem 7k a kupiłem za 5 ;) Dlatego szlag mnie trafia i nie wiem co dalej robić. Czy jechać do innego pompiarza i wkładać kolejne pieniądze w pompę (tak jak stwierdził jeden elektryk) czy jednak iść tropem tej wiązki silnika. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Kirbi87
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, 18:13
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira 2.2
Model: A
Oznaczenie silnika: DTI

#2 Post autor: Kirbi87 »

Serio nikt nie może odpisać? Jakieś przypuszczenia? Na tym forum uzyskam pomoc?

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Sebu$ »

Sprawdzałeś czujnik położenia wału ?
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Kirbi87
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, 18:13
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira 2.2
Model: A
Oznaczenie silnika: DTI

#4 Post autor: Kirbi87 »

Sebu$ pisze: 11 kwie 2021, 10:10 Sprawdzałeś czujnik położenia wału ?
Wymienony

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Nie czekaj na gotowe tylko poszukaj tu masz co i jak viewtopic.php?t=7986
Odpowiedź usera Harry200 i wszystko jasne poczytaj wszystko dla jasności.
W 2,2 dti jest pompa psg16 nie do naprawy ewentualnie sterownik który za chwile znowu klęknie bo przycierają się tłoczki według mnie cała pompa do wymiany na nową!! lub z dobrego źródła i pewna że działa.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2021, 18:49 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Kirbi87
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, 18:13
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira 2.2
Model: A
Oznaczenie silnika: DTI

#6 Post autor: Kirbi87 »

Dziadek13 pisze: 11 kwie 2021, 18:45 Nie czekaj na gotowe tylko poszukaj tu masz co i jak viewtopic.php?t=7986
Odpowiedź usera Harry200 i wszystko jasne poczytaj wszystko dla jasności.
W 2,2 dti jest pompa psg16 nie do naprawy ewentualnie sterownik który za chwile znowu klęknie bo przycierają się tłoczki według mnie cała pompa do wymiany na nową!! lub z dobrego źródła i pewna że działa.
Tak tylko że ja już to przerabiałem. Mimo że stara pompa była sprawdzana i zdiagnozowana że jest ok wymieniliśmy na inną od jeżdżącego samochodu. I nie pomogło.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#7 Post autor: Dziadek13 »

Kirbi87 pisze: 20 mar 2021, 18:31 Stan na dziś:

- Samochód pali dobrze (od strzała) tylko na zimnym silniku, najgorzej go odpalić jak postoi 1-3 godziny, wtedy trzeba kręcić kilka razy i kiedy odpali to jest loteria
Nieszczelność w układzie paliwa.Może na próbę zastosuj filtr z golfa 1,6 td tu wykluczysz nieszczelność na filtrze paliwa.
Obrazek
Filtr paliwa
Nieszczelna pompa
Nieszczelne trawersy.
Odepnij wężyk idący z trawersów do pompy i zaślep na pompie, wężyk z trawersów daj do buteleczki jak na foto i testuj tu wykluczysz nieszczelność na trawersach.
Obrazek
Kirbi87 pisze: 20 mar 2021, 18:31 - Podczas jazdy wyskakuje błąd EGR i silnik traci moc, zapala się kontrolka silnika, która potrafi za chwilę zgasnąć i jest ok. To też jest loteria, przy 110-120km/h najczęściej wyskakuje błąd i tryb awaryjny. Jak zjadę i wyłączę silnik na minutę to potem mogę jechać dopóki znowu nie wyskoczy (raz jest to 30km, raz 3... - loteria).
Błąd egr podaj cały nr. egr można emulować emlatorem , błąd egr to nie tylko egr tylko układ podciśnienia w całości, jeżeli jeździsz do 2000 obr to nie wyskakuje błąd dopiero jak przekroczysz 2000/2500 obr. Może też to być przepływomierz, słabe podciśnienie (pompa wakum)
Kirbi87 pisze: 20 mar 2021, 18:31 Daję wiarę że to coś z elektryką z tego względu, że na zimnym silniku pali bez problemu i dlatego, że te błędy potrafią na 2 sekundy się pojawiać i znikać. Tak jakby było to zależne od temperatury? Wibracji? Nie wiem.
Ty posiadasz turbine ze zmienną geometrią łopatek może ci się przycinają łopatki.
Może masz pękniętą membrane w siłowniku od klapek i też walnie błędem P0400 czyli egr jak ma zadziałać ten siłownik IR.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”