Problemy związane z rozrusznikiem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kicaj

#16 Post autor: kicaj »

Gdzie (lub które) są te bezpieczniki główne?
w komorze silnika
a akku moze dawac dobre napiecie ale z jakichs powodow moze nie byc wydolny pradowo... (juz spotkalem sie z czyms takim w astrze H)

Maro

#17 Post autor: Maro »

Sprawdz połączenie silnika z masą do karoserii ,kabel między silnikiem ,a karoserią.
Albo ,połącz kablem do rozruchu [-] akumulatora z obudową silnika.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#18 Post autor: firek »

Po pierwsze spr. aku następnie jak koledzy pisali wyżej kontrola mas-właśnie ta łącząca aku z silnikiem jest przykręcona do rozrusznika-dostęp tylko z kanału(przynajmniej w 1.8), Jak wszystko powyzsze okaże się sprawne to padł automat, a w najgorszym przypadku cały rozrusznik- tak czy siak najlepiej będzie zakupic jakis pewny uzywany, bo ceny samych automatów to około 100, nie liczę robocizny itd., a przy dłuzszym poszukiwaniu na alldrogo cos w tych pieniądzach znajdziesz.

spiotrowski

#19 Post autor: spiotrowski »

Miałem bardzo podobny przypadek na A4 tyle że w Vectrze. Okazało się że szczotka w rozruszniku się zawiesiła i rozrusznik do regeneracji. Z tym że ja przy próbie odpalenia miałem prąd i wszystko działało a rozrusznik nawet nie drgnął. Sposobem jest "puknięcie" w rozrusznik lub wrzucenie 2 biegu i poruszanie autem żeby się rozrusznik odblokował.

baczek007

#20 Post autor: baczek007 »

Witam
Wszystko wiadomo. Okazało się, że rozrusznik jest uszkodzony. Prawie przestał istnieć komutator. Poodpadały te miedziane "blaszki". Z rozrusznika wysypało się pełno"gruzu". Prawdopodobnie nie odbił bendiks i kręcił się podczas jazdy. Żona teraz przypomniała sobie że samochód "coś głośniej chodził".

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: MieHor »

Z jednej strony bardzo dobrze, że udało się to zdiagnozować, z drugiej strony też dobrze, że masz na kogo przerzucić odpowiedzialność

baczek007

#22 Post autor: baczek007 »

Hmm, dlaczego niby mam na kogokolwiek "przerzucać odpowiedzialność"?
Zafirka to samochód żony i to ona głownie nim jeździ. Ja zazwyczaj mam zafirkę w posiadaniu jak trzeba wymienić olej, opony i zatankowac ;)

Ale też się cieszę, że szybko dało radę ustalić w czym problem. Znalazłem już używany rozrusznik, jutro się okaże co nawaliło stacyjka, czy bendiks/elekrtomagnes, że bendiks się nie cofnął.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#23 Post autor: MieHor »

baczek007 pisze:Ja zazwyczaj mam zafirkę w posiadaniu jak trzeba wymienić olej, opony i zatankowac ;)

Ale też się cieszę, że szybko dało radę ustalić w czym problem.
I tak trzymaj, a ta odpowiedzialność to oczywiście żart - dla rozluźnienia...

spiotrowski

#24 Post autor: spiotrowski »

no czyli miałem racje że w rozruszniku była wina
jednak na własnych błędach i usterkach człowiek się najlepiej uczy

lukiopo

#25 Post autor: lukiopo »

kiedy uruchamiam silnik wydobywa sie taki skrzeczacy odglos z silnika ale to tylko jak przekrece kluczyk jaka moze byc przyczyna. napewno za dlugo nie przekrecam kluczyka

olo018

#26 Post autor: olo018 »

Prawdopodobnie bendiks,przy rozruszniku.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#27 Post autor: Dziadek13 »

Lub słaby aku brak siły do wyrzucenia bendiksa.

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#28 Post autor: Grzegorz 73 »

Może też zaśniedziały zacisk akumulatora i klema.
grześ

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#29 Post autor: Jaymzarf »

Grzegorz 73,
Może też zaśniedziały zacisk akumulatora i klema.
W fabrycznej klemie plusowej w Zosi, przewód jest zakuwany. Częstym przypadkiem jest iskrzenie w tym połączeniu - główny objaw to grzanie się klemy plusowej.
Rozwiązania są 2: ponowne zakucie klemy (po oczywiście oczyszczeniu przewodu i wnętrza zacisku) lub wymianę klemy na nową uniwersalną z połączeniem zakręcanym.

Ten problem powoduje ceregiele z rozrusznikiem, z ładowaniem a nawet wprowadza (z własnego przykładu to wiem) duże zakłócenia w odbiorze radia. U mnie spadek napięcia na tylko tym połączeniu wynosił prawie 2V (jedna końcówka miernika do klemy a druga około 10 mm za końcem zakuwki wkłuta przez izolację). Po dłuższym kręceniu rozrusznika klema była tak rozgrzana, że się z niej dymiło, izolacja przewodu się nieznacznie nadtopiła w pobliżu zacisku.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#30 Post autor: Harry200 »

lukiopo Z tego co zrozumiałem rozrusznik obraca Ci silnikiem tylko przy tym wydobywa się taki dziwny dźwięk,jeżeli tak to raczej stawiałbym na bendix,łożysko kierunkowe w nim jest zużyte i przepuszcza,jedynym lekarstwem jest wymiana zębatki z łożyskiem kierunkowym..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”