Przymiarka do zakupu Zafira B
Moderator: Tunio999
Przymiarka do zakupu Zafira B
Witam, miałem Zafirę A 1,8 Elegance i powiem szczerze że doprowadzała mnie do rozpaczy - ciągle informacje o braku oleju na wyświetlaczu mimo że był fizycznie na bagnecie, zapchany katalizator, Check engine i jakieś wycieki i jak na deklarowaną moc to było cienko. Skończyło się sprzedaniem.
Teraz wracam do tematu ale z modelem B w wersji jak najoszczędniejszej z minimalnym budżetem.
Czytam z przerażeniem że jakieś klapy wirowe i inne wynalazki trapią te silniki a chciałbym coś co będzie totalnie emeryckie bez nadętego ego co do mocy i wyposażenia a szczególnie maksymalnie proste i bezawaryjne tak by zwykły warsztat dał radę. Co polecacie?
Teraz wracam do tematu ale z modelem B w wersji jak najoszczędniejszej z minimalnym budżetem.
Czytam z przerażeniem że jakieś klapy wirowe i inne wynalazki trapią te silniki a chciałbym coś co będzie totalnie emeryckie bez nadętego ego co do mocy i wyposażenia a szczególnie maksymalnie proste i bezawaryjne tak by zwykły warsztat dał radę. Co polecacie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 678
- Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
- Auto: Zafiry
- Model: wszystkie
- Oznaczenie silnika: różne
- Gender:
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Klapy wirowe to dotyczą chyba tylko diesla.
Najmniejszy i chyba najprostszy w budowie to silnik benzynowy 1,6, ale to budy ZB jest za słaby.
1,8 140km jest już w miarę. Jest to niemalże ten sam silnik co w ZA ale dołożone koła zmiennych faz rozrządu przez co moc jest większa.
najczęstsze bolączki tego silnika:
-koła zmiennych faz rozrządu lubią "klekotać" przy odpalaniu na zimnym. Jeżeli ten dźwięk znika chwile po odpaleniu to nie ma potrzeby większej żeby je wymieniać- komplet kół ok 1tys
-wycieki z chłodnicy oleju- od dołu przy oględzinach widać olej z prawej strony, często lecący po sprężarce klimy- komplet uszczelek ok 250-300zł
-wycieki spod dekla- uszczelka ok 50-60zł
-głośna sprężarka od klimy- regenerowana 500-600zł
Ja przejechałem mało od zakupu bo ok 12tys km i jedynie robiłem uszczelki dekla i chłodnicy oleju ale to już przy zakupie było widać wycieki. I nic więcej- leję i jeżdżę.
KZFR zaczęły się odzywać kilka miesięcy temu, póki co ich nie ruszam. Dopiero w przyszłym roku będę wymieniał rozrząd to może i na nowe koła się szarpnę
Najmniejszy i chyba najprostszy w budowie to silnik benzynowy 1,6, ale to budy ZB jest za słaby.
1,8 140km jest już w miarę. Jest to niemalże ten sam silnik co w ZA ale dołożone koła zmiennych faz rozrządu przez co moc jest większa.
najczęstsze bolączki tego silnika:
-koła zmiennych faz rozrządu lubią "klekotać" przy odpalaniu na zimnym. Jeżeli ten dźwięk znika chwile po odpaleniu to nie ma potrzeby większej żeby je wymieniać- komplet kół ok 1tys
-wycieki z chłodnicy oleju- od dołu przy oględzinach widać olej z prawej strony, często lecący po sprężarce klimy- komplet uszczelek ok 250-300zł
-wycieki spod dekla- uszczelka ok 50-60zł
-głośna sprężarka od klimy- regenerowana 500-600zł
Ja przejechałem mało od zakupu bo ok 12tys km i jedynie robiłem uszczelki dekla i chłodnicy oleju ale to już przy zakupie było widać wycieki. I nic więcej- leję i jeżdżę.
KZFR zaczęły się odzywać kilka miesięcy temu, póki co ich nie ruszam. Dopiero w przyszłym roku będę wymieniał rozrząd to może i na nowe koła się szarpnę
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, 11:51 przez shadow, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z mojej strony odpowiadając na twoje wymagania to albo 1.6 benzyna lub 1.9 diesel 100KM.Art pisze:... z minimalnym budżetem...
... a chciałbym coś co będzie totalnie emeryckie bez nadętego ego co do mocy i wyposażenia a szczególnie maksymalnie proste i bezawaryjne tak by zwykły warsztat dał radę. Co polecacie?
Ale bardziej skłaniałbym się ku 1.6, jest to mało chodzimy towar(bo mało koni) a w dobrych pieniądzach można znaleźć z niskim przebiegiem i dobrym wyposażeniem. Z tego co kojarzę(poprawcie mnie jeśli się mylę) ów silnik nie ma KZFR...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, 12:01 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosiłbym forumowiczów którzy mieli 1,6 lub je naprawiali o opinie(miałem 1,8 jak już pisałem i było to techniczne nieporozumienie-benzyna) i prosiłbym o syntetyczne pokazanie róznic miedzy eco, 16v itp., no i co poprawiono w wersji B w stosunku do A. Kwestia mocy a wielkość karoserii to trochę według mnie temat teoretyczny bo teraz jeżdżę voyagerem 150km/swb automat a samochód waży nieco więcej od zafiry i uważam że w kwestii osiągów nic mu nie brakuje więc dużo lżejsza ZB ze słabszym silnikiem też mi wystarczy. I jeszcze mam pytanie o 6 biegowe skrzynie czy w ZB z 1,6 występują?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, 12:53 przez Art, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Astra J 1.6 TB
- Model: AJ
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Art, Najwyraźniej miałeś swoją Zafirę po przygodach, ja z takim samym silnikiem jak Ty, mam już 210 Tkm na liczniku, z czego 70 Tkm na gazie nie mam z nim żadnych problemów i silnik sam w sobie jest dobry, oleju nie bierze, całkiem przyzwoicie się zbiera jak na tę masę.
nie porównuj mocy woyagera do mocy 1.6 benzyny Zafiry b, bo to w Zafirze nadal stara konstrukcja więc się zapewne mocno zdziwisz po przesiadce z woyagera. Aczkolwiek do emeryckiej jazdy się nadaje.
nie porównuj mocy woyagera do mocy 1.6 benzyny Zafiry b, bo to w Zafirze nadal stara konstrukcja więc się zapewne mocno zdziwisz po przesiadce z woyagera. Aczkolwiek do emeryckiej jazdy się nadaje.
Powiem tak, trasa tylko raz w roku reszta krótkie przebiegi po dzielnicy, garaż ciepły wiec nie ma problemu. z powodu automatów jeżdżę jak emeryt(niskie obroty) i w ZA wymieniałem katalizator z powodu zapchania wiec teraz chciałbym dostosować samochód do potrzeb a nie odwrotnie. Co do mocy nie dyskutuję bo to czysty subiektywizm i technika jazdy.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 kwie 2019, 22:06
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Auto: Zafira
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z19
- Gender:
Witam,
Nadszedł czas.zmiany Zafira b w dieslu poszła na handel, mierze się z zakupem kolejnej Zafira ale tym razem z silnikiem benzynowym. Jednostki jakie biorę pod uwagę to 1.8 2.0 turbo bądź 2.2 niestety o tym ostatni nie mogę znaleźć konkretnych opinii. Dużo czytałem o 2.0 i wiele opinii mówi , że auta z rynku wtórnego z tym motorem są dość zmęczone, 1.8 byłby najrozsądniejszym wyborem? 1.6 nie biorę pod uwagę z racji , że czasami coś chciałbym pociągnąć
Na co zwracać uwagę? Jaki motor warto kupić? Chodzi mi głównie o awaryjnosc, jaki motor polecacie? Czy szukać z lpg ? Tras nie robię , kręcę się koło komina 10-20 km dziennie Maks, jedynie w weekend +-50 km.
Za wszelkie opinie będę bardzo wdzięczny.
Nadszedł czas.zmiany Zafira b w dieslu poszła na handel, mierze się z zakupem kolejnej Zafira ale tym razem z silnikiem benzynowym. Jednostki jakie biorę pod uwagę to 1.8 2.0 turbo bądź 2.2 niestety o tym ostatni nie mogę znaleźć konkretnych opinii. Dużo czytałem o 2.0 i wiele opinii mówi , że auta z rynku wtórnego z tym motorem są dość zmęczone, 1.8 byłby najrozsądniejszym wyborem? 1.6 nie biorę pod uwagę z racji , że czasami coś chciałbym pociągnąć
Na co zwracać uwagę? Jaki motor warto kupić? Chodzi mi głównie o awaryjnosc, jaki motor polecacie? Czy szukać z lpg ? Tras nie robię , kręcę się koło komina 10-20 km dziennie Maks, jedynie w weekend +-50 km.
Za wszelkie opinie będę bardzo wdzięczny.